Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

00953 INTERIOR LIGHT TIME LIMIT 25-00 UNKNOWN SWITCH CONDITION i ciemność...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 00953 INTERIOR LIGHT TIME LIMIT 25-00 UNKNOWN SWITCH CONDITION i ciemność...

    Mam Skodę Octavia I kombi 1,9 TDI 110KM z 2001 roku. Od początku zdarzało się że moduł komfortu miał problem z odczytem czujnika otwarcia drzwi kierowcy, ale było to problem przejściowy. Przesmarowanie Brunoxem do elektryki pomogło. Wszystko działało OK, tylko okazyjnie światła wnętrza nie chciały się zapalić. Zamknięcie i otwarcie centralnego zamka "naprawiało" problem.

    W tym tygodniu postanowiłem wreszcie wymienić rozwaloną gumkę pomiędzy klapą tylną a resztą samochodu.Rozpiąłem wiązkę od strony klapy, rozciąłem resztki starej gumowej osłony, pracowicie przeciągnąłem wiązkę przez nową (kto to tak zaprojektował powinien cierpieć - wielkie wtyczki i cienka gumowa rurka....) podłączyłem - wszystko pięknie się świeci. Rozłączam jeszcze raz żeby ładnie kabelki ułożyć, podłączam na nowo... żopa. Otwieranie drzwi (którychkolwiek) nie powoduje włączenia się oświetlenia wnętrza.

    W komputerze jest się błąd:
    00953 INTERIOR LIGHT TIME LIMIT 25-00 UNKNOWN SWITCH CONDITION

    Myślałem że może czujnik klapy albo drzwi kierowcy - ale po podłączeniu komputera moduł komfortu bez problemu rozpoznaje które drzwi są otwarte a które zamknięte (z klapą włącznie). Co ciekawe nawet te ręcznie przyciskiem włączane lampki się nie dają włączyć... chyba że samochód w stanie w którym oświetlenie wnętrza jest zgaszone to wtedy świecą się na "pół gwizdka". Jeśli odłączę lamę podsufitową to światło na drzwiach kierowcy podobnie niemrawo się świeci.

    Myślałem że może coś uszkodziłem w wiązce - nie, wszystkie przewody przewodzą, nie ma zwarć. Masa jest OK. W desperacji nawet już wywaliłem wtyczki (te w lewym tylnym nadkolu były paskudnie zaśniedziałe bo jakiś kretyn rozłączył wężyk do tylnego spryskiwacza o moczyły się w kałuży płynu który został dostarczony do tego nadkola), elegancko zakończyłem przewody i połączyłem je tymi elektrycznymi złączami na śruby. Nadal nie działa. Ale za to bezbłędnie działa zamek centralny - zaraz po tym jak oświetlenie przestało działać przestał też działać zamek centralny tylnej klapy.

    Myślałem że może jest to problem tej lampki w podufitce ale nie - wymiana na w 100% działającą lampkę w prawie identycznej Octavii nic nie zmienia.

    Nie mam już pomysłów... Walnięty moduł komfortu? Czy może ten czujnik otwarcia w drzwiach kierowcy to coś więcej niż proste otwarte/zamknięte jak ten w klapie? Niby ma 8 styków a ten w klapie używa 7 (dwa do silnika zamykanie/otwieranie, trzy do czujnika klucza zamykanie/otwieranie i dwa na sam czujnik otwarcia).

  • #2
    Ha! Sam sobie odpowiem

    Podpowiedź znalazłem na forum Golfiarzy - okazało się że w pewnym sensie sednem problemu był moduł komfortu.

    Wymontowałem, ponownie polutowałem łącza przekaźników i tego czegoś dziwnego wąskiego i wysokiego na płytce modułu i SUKCES!

    Odpowiedzią są ponoć zimne luty.

    Komentarz

    POWRÓT NA GÓRĘ
    Pracuję...
    X