Zamieszczone przez leszekmw
problem z dmuchawa
Zwiń
X
-
problem z dmuchawa
Witam posiadam skode octavie I 1,9 TDI 2003 rok.
Od wczoraj wlaczam dmuchawe i dziala normalnie po jakims czasie dzialania slychac jakby glosniej wentylator i powoli przestaje chodzic ... wtedy wylaczam calkowicie dmuchawe i zaraz jak ja wlacze to znowu dziala i znowu dzieje sie to samo... Czy macie jakies pomysly co to moze byc?? Pomozcie bo zimno na dworze
-
-
kapelmajster, a ja bym mimo wszystko wyjął. Zarówno ten malutki trafo-modułek jak i sam silnik dmuchawy. Jedno i drugie nasmarować/nakontaktować i złożyć do kupy.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
komutator to sie pumeksem szlifuje. Ale nie wazne. Wez wyciagnij ten silniczek, przeropuj go, osusz i bedzie okej. Tam w zasadzie nie ma lozysk na silniczku tylko tulejki ale po przeropowaniu to wystarczy. Nie trzeba tam nic smarowac bo pozniej na tym sie zbiera kurz. Ja tma w swoich autach zawsze po zakupie auta rozbieram drziw, smaruje zmaki i prowadnice szyb, mechanizmy wycieraczek przendnich i tylnych oraz wlasnie wiatrak nadmuchu. Takze psikam odrdzewiacz ( taki dosc tlusty) w nadmuchy na chlodnice i spraplacz klimy.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Witam. Można odświeżyć temat? Mam problem mniej więcej taki sam jak Kapelmajster, z tą drobną różnicą, że jak włączę dmuchawę to przez chwilkę chodzi, następnie dmucha głośniej i coraz słabiej aż w końcu w ogóle przestaje dmuchać. Próbowałem gasić silnik i sprawdzać działanie ale to nic nie daje. Nie jestem specem ale wygląda to tak jakby ona zwalniała bo gdzieś ma jakiś "opór" i później się przegrzewa i wyłącza. Ale to tylko moje dywagacje. Myślicie, że to są te zapieczone tulejki w silniku? Bardzo byłbym wdzięczny za szybką podpowiedź bo dużo jeżdżę a bez tej dmuchawy nic nie widzę przez zaparowaną szybę
Komentarz
-
-
Czyli to nie tulejki a szczotki? Czy ja ze swoimi raczej skromnymi zdolnościami mechanika dam rade je wymienić?
[ Dodano: Pią 23 Sty, 15 19:06 ]
Drodzy koledzy. Wyjąłem dziś silniczek, nasmarowałem tulejki i przed montażem sprawdziłem wentylator podłączając kabelki i trzymając go w ręce. Trzymałem go w taki sposób, że ten plastikowy wirniczek z łopatkami był u góry a ja trzymałem go od spodu za plastikową obudowę (tą z gumkami które stabilizują silniczek). Zmierzam do tego, że gdy silnik jest zamontowany w aucie ten plastikowy wirnik jest tak jakby w poziomie skierowany w kierunku maski. A ja podczas próby trzymałem go obróconego w kierunku podsufitki. W każdym bądź razie podczas owej próby silnik kręcił świetnie. Trzymałem go tak około5min po czym zadowolony z naprawy złożyłem wszystko tak jak powinno być. I nie jesteście sobie w stanie wyobrazić jakie było moje zdziwienie, kiedy wyjechałem w trasę, włączyłem dmuchawe, i fakt, że zajęło to trochę dłuzej niż wcześniej (silnik pracował z normalnymi obrotami ok 15sec) ale mimo to zaczął zwalniać tak jak poprzednio. Nie wiem już co mam robić. POMOCY
Komentarz
-
-
wesol nie robiłem tego o czym piszesz.tylko tuljki nasmarowalem, wtedy sprawdzilem go tak na szybko i jak stwierdzilem ze "dziala" to zlozylem wszystko w calosc.pewnie nie masz fotki, ktora pokazalaby mi o ktorych dokladnie drucikach piszesz? myslisz, ze to pomoze czy raczej nastawiac sie na wymiane szczotek?
Komentarz
-
-
Przelutuj te szczotki ten pleciony drucik od nich co jedne koniec jest wcisniety w szczotke weglową a drugi koniec jest wlansie lutowany. Ten lut porzelutuj jeszcze raz. Same szczotki ,komutator i prowadzenei szczotek ladnei popsikaj odrdzewiaczem lub par ekroel ropy na to psiknij. Po tym powinno latac jak ta lala. JA to przerabialem u siebie w moeje astrze G keidys a tez wyciagalem chyba z 8 razy caly silnik. Tak to dzialal a w aucie to troszke podzialal i cisza. To samo przezylem w kolezanki golfie 3 i u sasiada fordzie transicie. Cos za duzo zbiegow okolicznosci jak dla mnie.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolPrzelutuj te szczotki ten pleciony drucik od nich co jedne koniec jest wcisniety w szczotke weglową a drugi koniec jest wlansie lutowany. Ten lut porzelutuj jeszcze raz. Same szczotki ,komutator i prowadzenei szczotek ladnei popsikaj odrdzewiaczem lub par ekroel ropy na to psiknij. Po tym powinno latac jak ta lala. JA to przerabialem u siebie w moeje astrze G keidys a tez wyciagalem chyba z 8 razy caly silnik. Tak to dzialal a w aucie to troszke podzialal i cisza. To samo przezylem w kolezanki golfie 3 i u sasiada fordzie transicie. Cos za duzo zbiegow okolicznosci jak dla mnie.
Komentarz
-
-
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam podobny problem. Posiadam Octavie z 97 r. Od paru dni mam problem z ogrzewaniem. Na początku zaczęło mi coś zgrzytać harczec itp. ale chodziło ogrzewanie. Teraz zazwyczaj się nie włącza . Dzisiaj się wkurzyłem uderzyłem pięścią w panel i zaczeło działać na 15 min. ale dalej cos zgrzytało ...teraz nie działa... kurde dziennie robię troche kilometrów z dzieckiem i to trochę problem... Macie jakiś pomysł co może być powodem ? to co wyżej opisujecie ? jeśli tak to gdzie znajdę ten silniczek i jak się do niego dostać ? Z góru dzięki za pomoc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez buciorgdaWitam. Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam podobny problem. Posiadam Octavie z 97 r. Od paru dni mam problem z ogrzewaniem. Na początku zaczęło mi coś zgrzytać harczec itp. ale chodziło ogrzewanie. Teraz zazwyczaj się nie włącza . Dzisiaj się wkurzyłem uderzyłem pięścią w panel i zaczeło działać na 15 min. ale dalej cos zgrzytało ...teraz nie działa... kurde dziennie robię troche kilometrów z dzieckiem i to trochę problem... Macie jakiś pomysł co może być powodem ? to co wyżej opisujecie ? jeśli tak to gdzie znajdę ten silniczek i jak się do niego dostać ? Z góru dzięki za pomoc
Komentarz
-
-
pawloo84 z tego co się orientuję to gdyby było coś nie tak z rezystorem to zabrakłoby któregoś biegu-najczęściej 4. A bucirgda twierdzi, że dmuchawa całkowicie odmówiła mu posłuszeństwa. Ja wczoraj zdemontowałem swoją dmuchawę. Dziś zamawiam nową. Moja ma strasznie brudny komutator, cały zapylony tak bardzo, że nie widać praktycznie rowków. Zastanawiam się tylko jaki jest sposób na rozebranie silniczka tak aby móc się do komutatora swobodnie dostać.
Komentarz
-
Komentarz