problem z dmuchawa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kord
    Classic
    • 2014
    • 1

    problem z dmuchawa

    Zamieszczone przez leszekmw
    Zamieszczone przez Andja
    1 pytanie co to znaczy dynamiczna jazda?
    dynamicznie dla mnie to pow. 160 - 2xxkm/h i przez kilkadziesiąt km. przy takiej jeździe mój RS 9 spokojnie łyknie.
    to nie jazda dynamiczna tylko szybka , przynajmniej według mnie.
    jazda dynamiczna to szybkie rozpędzanie , ostre hamownia i znów rozpędzania , byle jak najszybciej się rozpędzić do prędkości przelotowej , oczywiście taka jazda jest zupełnie nieekonomiczna . no i oczywiście jest to jazda po zwykłej szosie a nie autostradzie.
    a dla mnie dynamiczna jazda to szybkie rozpędzanie do zadanej wartości przelotowej a ostre hamowanie już nie, i wtedy to jest w miarę ekonomiczna jazda ;-)
  • kapelmajster
    Classic
    • 2013
    • 21

    #2
    problem z dmuchawa

    Witam posiadam skode octavie I 1,9 TDI 2003 rok.
    Od wczoraj wlaczam dmuchawe i dziala normalnie po jakims czasie dzialania slychac jakby glosniej wentylator i powoli przestaje chodzic ... wtedy wylaczam calkowicie dmuchawe i zaraz jak ja wlacze to znowu dziala i znowu dzieje sie to samo... Czy macie jakies pomysly co to moze byc?? Pomozcie bo zimno na dworze

    Komentarz

    • Krzycho-63
      Rider
      • 2007
      • 628
      • Superb II (3T4)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zapiekające się tulejki w silniczku-oczyścić i delikatnie nasmarować.
      Skoda Superb II Ambition
      2.0 TDI CR 170 KM

      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

      Komentarz

      • kapelmajster
        Classic
        • 2013
        • 21

        #4
        Poprzedni wlasciciel mowil ze juz kilka razy to robil i moj elektryk doradzil mi zeby wymienic silniczek ... co o tym myslisz?

        Komentarz

        • toblach
          Classic
          • 2009
          • 18

          #5
          Miałem podobny problem, wymieniłem silnik dmuchawy. Napisz na pw powiem jak to zrobić, też jestem z Gliwic.

          Komentarz

          • misiek^wro
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8321

            #6
            kapelmajster, a ja bym mimo wszystko wyjął. Zarówno ten malutki trafo-modułek jak i sam silnik dmuchawy. Jedno i drugie nasmarować/nakontaktować i złożyć do kupy.
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz

            • miekson
              Classic
              • 2012
              • 11

              #7
              zgadzam się z kolegą MIŚKIEM zrobiłem tak dawno dawno temu gdy sam miałem taki problem i od 2 lat dmuchawa działa bez zarzutu.
              Uczymy się całe życie...... ;]

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                I ja potwierdzę warto ogladnąć sam silniczek i ewentualnie delikatnie przeszlifowac wirnik gdyby miał małe wrzery ...oczywiśćie wskazana czułość i drobny papier ścierny...Potem przesmarować ...

                Komentarz

                • wesol
                  Rider
                  • 2008
                  • 689

                  #9
                  komutator to sie pumeksem szlifuje. Ale nie wazne. Wez wyciagnij ten silniczek, przeropuj go, osusz i bedzie okej. Tam w zasadzie nie ma lozysk na silniczku tylko tulejki ale po przeropowaniu to wystarczy. Nie trzeba tam nic smarowac bo pozniej na tym sie zbiera kurz. Ja tma w swoich autach zawsze po zakupie auta rozbieram drziw, smaruje zmaki i prowadnice szyb, mechanizmy wycieraczek przendnich i tylnych oraz wlasnie wiatrak nadmuchu. Takze psikam odrdzewiacz ( taki dosc tlusty) w nadmuchy na chlodnice i spraplacz klimy.
                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                  Komentarz

                  • rado77
                    Classic
                    • 2010
                    • 18

                    #10
                    U mnie w O2 dmuchawa też przestała działać.Popiskiwała ostatnio zwłaszcza przy hamowaniu,aż pewnego dnia nie zadziałała już wcale.Pytanie:Czy w O2 ta dmuchawa jest rozbieralna i da się ją jakoś zregenerować?

                    Komentarz

                    • rafalWE
                      Classic
                      • 2014
                      • 22

                      #11
                      Witam. Można odświeżyć temat? Mam problem mniej więcej taki sam jak Kapelmajster, z tą drobną różnicą, że jak włączę dmuchawę to przez chwilkę chodzi, następnie dmucha głośniej i coraz słabiej aż w końcu w ogóle przestaje dmuchać. Próbowałem gasić silnik i sprawdzać działanie ale to nic nie daje. Nie jestem specem ale wygląda to tak jakby ona zwalniała bo gdzieś ma jakiś "opór" i później się przegrzewa i wyłącza. Ale to tylko moje dywagacje. Myślicie, że to są te zapieczone tulejki w silniku? Bardzo byłbym wdzięczny za szybką podpowiedź bo dużo jeżdżę a bez tej dmuchawy nic nie widzę przez zaparowaną szybę

                      Komentarz

                      • pzeb
                        Drive
                        • 2013
                        • 74
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Podobny objaw miałem w Felicji jak się kończyły szczotki. Niestety nie udało mi się nigdzie takich kupić. Wymieniłam silniczek na zamiennik, lecz ten chodził bardzo głośno. Dopiero jak przelutowałem z tego nowego silnika szczotki do starego to nastała cisza i chodził już do końca.

                        Komentarz

                        • rafalWE
                          Classic
                          • 2014
                          • 22

                          #13
                          Czyli to nie tulejki a szczotki? Czy ja ze swoimi raczej skromnymi zdolnościami mechanika dam rade je wymienić?

                          [ Dodano: Pią 23 Sty, 15 19:06 ]
                          Drodzy koledzy. Wyjąłem dziś silniczek, nasmarowałem tulejki i przed montażem sprawdziłem wentylator podłączając kabelki i trzymając go w ręce. Trzymałem go w taki sposób, że ten plastikowy wirniczek z łopatkami był u góry a ja trzymałem go od spodu za plastikową obudowę (tą z gumkami które stabilizują silniczek). Zmierzam do tego, że gdy silnik jest zamontowany w aucie ten plastikowy wirnik jest tak jakby w poziomie skierowany w kierunku maski. A ja podczas próby trzymałem go obróconego w kierunku podsufitki. W każdym bądź razie podczas owej próby silnik kręcił świetnie. Trzymałem go tak około5min po czym zadowolony z naprawy złożyłem wszystko tak jak powinno być. I nie jesteście sobie w stanie wyobrazić jakie było moje zdziwienie, kiedy wyjechałem w trasę, włączyłem dmuchawe, i fakt, że zajęło to trochę dłuzej niż wcześniej (silnik pracował z normalnymi obrotami ok 15sec) ale mimo to zaczął zwalniać tak jak poprzednio. Nie wiem już co mam robić. POMOCY

                          Komentarz

                          • wesol
                            Rider
                            • 2008
                            • 689

                            #14
                            Czy przelutowales te druciki plecione szczoteK i kable juz wychodzace z silnika?? Sam komutator tez sie rowna pumeksem z racji iz pumeksem nie zdzierasz komutatora miedzianego ale sam izolator na komutatorze.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz

                            • rafalWE
                              Classic
                              • 2014
                              • 22

                              #15
                              wesol nie robiłem tego o czym piszesz.tylko tuljki nasmarowalem, wtedy sprawdzilem go tak na szybko i jak stwierdzilem ze "dziala" to zlozylem wszystko w calosc.pewnie nie masz fotki, ktora pokazalaby mi o ktorych dokladnie drucikach piszesz? myslisz, ze to pomoze czy raczej nastawiac sie na wymiane szczotek?

                              Komentarz

                              • wesol
                                Rider
                                • 2008
                                • 689

                                #16
                                Przelutuj te szczotki ten pleciony drucik od nich co jedne koniec jest wcisniety w szczotke weglową a drugi koniec jest wlansie lutowany. Ten lut porzelutuj jeszcze raz. Same szczotki ,komutator i prowadzenei szczotek ladnei popsikaj odrdzewiaczem lub par ekroel ropy na to psiknij. Po tym powinno latac jak ta lala. JA to przerabialem u siebie w moeje astrze G keidys a tez wyciagalem chyba z 8 razy caly silnik. Tak to dzialal a w aucie to troszke podzialal i cisza. To samo przezylem w kolezanki golfie 3 i u sasiada fordzie transicie. Cos za duzo zbiegow okolicznosci jak dla mnie.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz

                                • mobi65
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 291

                                  #17
                                  Zamieszczone przez wesol
                                  Przelutuj te szczotki ten pleciony drucik od nich co jedne koniec jest wcisniety w szczotke weglową a drugi koniec jest wlansie lutowany. Ten lut porzelutuj jeszcze raz. Same szczotki ,komutator i prowadzenei szczotek ladnei popsikaj odrdzewiaczem lub par ekroel ropy na to psiknij. Po tym powinno latac jak ta lala. JA to przerabialem u siebie w moeje astrze G keidys a tez wyciagalem chyba z 8 razy caly silnik. Tak to dzialal a w aucie to troszke podzialal i cisza. To samo przezylem w kolezanki golfie 3 i u sasiada fordzie transicie. Cos za duzo zbiegow okolicznosci jak dla mnie.
                                  wtrace swoje 3 grosze , prowawdnice szczotek powinny byc suche czyste i niczym samrowane , inaczej wegiel ze szczotek bedzie sie osadzal na prowadnicach i po pewnym czqasie szczotki stana w mniejscu i bedzie ponowna rozbiurka silnika co jest zbedne

                                  Komentarz

                                  • buciorgda
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 4

                                    #18
                                    Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam podobny problem. Posiadam Octavie z 97 r. Od paru dni mam problem z ogrzewaniem. Na początku zaczęło mi coś zgrzytać harczec itp. ale chodziło ogrzewanie. Teraz zazwyczaj się nie włącza . Dzisiaj się wkurzyłem uderzyłem pięścią w panel i zaczeło działać na 15 min. ale dalej cos zgrzytało ...teraz nie działa... kurde dziennie robię troche kilometrów z dzieckiem i to trochę problem... Macie jakiś pomysł co może być powodem ? to co wyżej opisujecie ? jeśli tak to gdzie znajdę ten silniczek i jak się do niego dostać ? Z góru dzięki za pomoc

                                    Komentarz

                                    • mobi65
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 291

                                      #19
                                      Zamieszczone przez buciorgda
                                      Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ale mam podobny problem. Posiadam Octavie z 97 r. Od paru dni mam problem z ogrzewaniem. Na początku zaczęło mi coś zgrzytać harczec itp. ale chodziło ogrzewanie. Teraz zazwyczaj się nie włącza . Dzisiaj się wkurzyłem uderzyłem pięścią w panel i zaczeło działać na 15 min. ale dalej cos zgrzytało ...teraz nie działa... kurde dziennie robię troche kilometrów z dzieckiem i to trochę problem... Macie jakiś pomysł co może być powodem ? to co wyżej opisujecie ? jeśli tak to gdzie znajdę ten silniczek i jak się do niego dostać ? Z góru dzięki za pomoc
                                      dmuchawe znajdziesz nad nogami pasazera , pod schowkiem , a najlepiej to sprawdzic wyjmujac filtr kabinowy na podszybiu i recznie poruszac dmuchawa czy nic nie trze itp ale prawdopodobnie skonczyly sie u ciebie szczotki w silniczku na opronice to nie wyglada bo bys stracil jakis bieg wentylatora

                                      Komentarz

                                      • pawloo84
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 64
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Zdejmij schowek, chyba 6 wkretow na torx i masz dmuchawe na wierzchu. Sprawdz czy prad dochodzi. Jesli tak to musisz rozkręcić obudowe wentylatora tj chyba 2 wkrety od spodu i wyjmujesz klapke z rezystorem. Zdarza sie ze moze byc do wymiany. Czasami dostaje sie tam woda.

                                        Komentarz

                                        • rafalWE
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 22

                                          #21
                                          pawloo84 z tego co się orientuję to gdyby było coś nie tak z rezystorem to zabrakłoby któregoś biegu-najczęściej 4. A bucirgda twierdzi, że dmuchawa całkowicie odmówiła mu posłuszeństwa. Ja wczoraj zdemontowałem swoją dmuchawę. Dziś zamawiam nową. Moja ma strasznie brudny komutator, cały zapylony tak bardzo, że nie widać praktycznie rowków. Zastanawiam się tylko jaki jest sposób na rozebranie silniczka tak aby móc się do komutatora swobodnie dostać.

                                          Komentarz

                                          • buciorgda
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 4

                                            #22
                                            Zdemontowalem,oczyscilem, wlałem trochę oleju ,pokreciLem zamontowalem i działa bez zarzutu

                                            Komentarz

                                            Pracuję...