Czujnik Hala. Pomocy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mroko
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 659
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    No to dobrze jeżeli mierzyłeś między wszystkimi pinami i pokazało napięcie to znaczy że na którymś była masa.
    Ale tak dla pewność to sprawdź w ten sposób ustawiasz woltomierz na napięcie stałe, jedną końcówkę dotykasz do masy (silnika, nadwozia, itp) a drugą dotykasz to poszczególnych pinów. Na pinach których pokaże napięcie tzn że jest napięcie a na którym nie pokaże napięcia to znaczy że powinna być masa ale trzeba się upewnić. Więc ustawiasz miernik na tzw zwarcie (jak zewrzesz końcówki miernika to będzie piszczał) i dotykasz jedną końcówkę do pina na którym nie było napięcia a drugą do masy samochodu (silnik, nadwozie). Jeżeli miernik zapiszczy to jesteś pewien że jest masa na tym pinie. TYLKO PAMIĘTAJ ŻEBY NIE DOTKNĄĆ DO PINA NA KTÓRYM BYŁO NAPIĘCIE BO ZROBISZ ZWARCIE.

    Dodatkowo aby sprawdzić czy na pewno czujnik nie działa to przy podłączonej wtyczce nakłuwasz przewody w których jest to napięcie 5V (czy tam 4,95V) i przy pracującym silniku mierzysz na nich napięcie. Jeżeli czujnik jest sprawny to na jednym przewodzie będziesz miał 5V a na drugim tak około 2,5V. Jeżeli czujnik jest padnięty to na obu będzie 5V.

    Uffff .

    Pozdrawiam
    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

    Komentarz

    • arttu
      Drive
      • 2008
      • 84

      #27
      Jeszcze raz wielkie dzięki!! sprawdzone jak pisałeś i napięcie jest prawidłowe (teraz nawet pokazywało 5V ) masa tez ok, tak więc jutro wymieniam czujnik u mechanika i wieczorem napisze co i jak

      gorąco pozdrawiam

      [ Dodano: Pon 07 Gru, 09 22:49 ]
      Czujnik wymieniony cała impreza kosztowała mnie trochę więcej ale było warto !!! normalnie nie ten samochód tylko rakieta, nie miałem okazji go super przetestować bo późno go odebrałem a poza tym dzisiaj jest ślisko ale nawet bez tego czuć naprawdę ogromną różnice, zwłaszcza przy ruszaniu brak "turbo dziury" której w benzynie wolnossącej być nie powinno, nareszcie ciągnie od samego dołu!!
      Jeszcze raz dzięki za pomoc i wyrozumiałość
      gorąco pozdrawiam
      Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
      Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
      A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
      Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

      Komentarz

      • fcr19
        Drive
        • 2008
        • 67

        #28
        Witam, mam chyba ten sam problem pokazuje mi błąd 515 - czujnik Halla G 40 brak sygnału. Obroty też właśnie czasami bardzo falują, potrafi zgasnąć niekiedy. Rozumiem że czujnik jest do wymiany? Czy do czujnika jest łatwy dostęp, co trzeba odkręcić, zdjąć? Mam jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik to jest ten i tak wygląda? http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2854# Proszę o odpowiedź.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • arttu
          Drive
          • 2008
          • 84

          #29
          Z tego co wiem to tak, to taki czujnik, 100% pewności nie mam bo sam go nie wymieniałem tylko robił to mechanik. Pewnie do wymiany, sprawdz wiązke tak jak pisze kolega mroko
          Ale tak dla pewność to sprawdź w ten sposób ustawiasz woltomierz na napięcie stałe, jedną końcówkę dotykasz do masy (silnika, nadwozia, itp) a drugą dotykasz to poszczególnych pinów. Na pinach których pokaże napięcie tzn że jest napięcie a na którym nie pokaże napięcia to znaczy że powinna być masa ale trzeba się upewnić. Więc ustawiasz miernik na tzw zwarcie (jak zewrzesz końcówki miernika to będzie piszczał) i dotykasz jedną końcówkę do pina na którym nie było napięcia a drugą do masy samochodu (silnik, nadwozie). Jeżeli miernik zapiszczy to jesteś pewien że jest masa na tym pinie. TYLKO PAMIĘTAJ ŻEBY NIE DOTKNĄĆ DO PINA NA KTÓRYM BYŁO NAPIĘCIE BO ZROBISZ ZWARCIE.
          U mnie wszystko było ok, wiec byłem pewny że to czujnik. Co do wymiany to znajduje się on pod kołem zębatym wałka rozrządu czyli trzeba go zdjąć lub poluzować a dla mnie to już były za wysokie progi więc uderzyłem do mechanika.
          Miałem jeszcze jeden bardzo uciążliwy objaw tzn. strasznie mułowaty samochód przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu a czym bardziej go cisnąłem tym bardziej był mułowaty tak jakby turbo dziura w dislu, po wymianie jak ręką odjął
          Acha oczywiście sprawdzałeś na pracującym silniku ? bo na zgaszonym może pokazywać błąd i to jest ok
          Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
          Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
          A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
          Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

          Komentarz

          • fcr19
            Drive
            • 2008
            • 67

            #30
            Na pracującym i unieruchomionym silniku błąd taki sam brak sygnału. Na unieruchomionym jak skasuje to już się nie pojawia, a jak uruchomię silnik to za każdym razem gdy skasuje, błąd wyświetla się.

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              To jest właśnie ten czujnik który pokazałeś w linku.
              A opis co trzeba robić masz powyżej.

              Pozdrawiam
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • fcr19
                Drive
                • 2008
                • 67

                #32
                Ile kosztuje oryginalny czujnik halla?

                Komentarz

                • krzysiekb123
                  Classic
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 19

                  #33
                  Czujnik Halla w ASO do silnika 1,6 BFQ kosztuje 370 zł (cena z 15 stycznia 2010 r.-tyle płaciłem).
                  Numer katalogowy tego czujnika to: 06A906433L
                  Już mam - Octavka 1.6 Tour Ice+
                  Krzysiek

                  Komentarz

                  • 1baly
                    Classic
                    • 2010
                    • 1

                    #34
                    Witam serdecznie.
                    Podiadam OI 1.6/55kw z 2002r. Samochod od nowosci serwisowany w ASO. Ostatnio dokucza mi usterka ktorej nie mozna zdiagnozowac. Podczas jazdy (nie zawsze) samochod zaczyna sie dusic i szarpac, spadaja obroty silnika i albo zgasnie i po n'tym razie zapali albo nie. Nie jest to zjawisko regularne. Zdarza sie ze w ciagu dnia mam np. 3 takie sytuacje a jest i tak ze jezdze kilka dni i wszystko jest OK. Bylem w ASO i powiedzieli ze nie wiedza co moze byc przyczyna. Nadmienie jeszcze ze w komputerze nie bylo zadnych bledow. Po rozmowie z elektykiem z ASO podpowiedzial mi ze moze to byc czujnik halla. Co o tym myslicie? Jak zlikwidowac ta dokuczliwa usterke ??
                    Z gory dziekuje za pomoc.

                    Komentarz

                    • cieslo
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 206

                      #35
                      1baly,
                      To może być cewka zapłonowa - ja tak miałem, zmieniłem cewkę i przeszło.

                      Komentarz

                      • czernobyl
                        L&K
                        • 2008
                        • 1276
                        • Octavia III (5E3)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #36
                        witam
                        mam problem z czujnikiem g28
                        błąd po skasowaniu na działającym silniku nie pojawia się (nie powraca) aż do zgaszenia auta. po przekręceniu stacyjki w pozycję "1" (czyli kontrolki+radio) i sczytywaniu błędów wraca błąd - uruchamiam auto, kasuję i dalej tak samo od początku.
                        błąd to
                        Kod:
                        16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction
                        , jednak po sczytaniu błędu na działającym silniku zamiast "malfunction" jest "intermittent". czyli bez sensu. czujnik, który ma działać tylko na działającym silniku, funkcjonuje, ale zgłasza błąd wtedy, kiedy nie prawa działać, czyli na zgaszonym
                        macie może jakieś pomysły?

                        ps. czy w BFQ wtyczka do ww. czujnika jest w tym samym miejscu co w AKL? (czyli tak jak fotce w poprzedniej stronie tego wątku?)

                        Komentarz

                        • jonson22
                          Classic
                          • 2010
                          • 15

                          #37
                          wie ktos gdzie jest czujnik położenia wały w silniku AGN 1.8 20V toledo II ?? bo mi zgasł w czasie jazdy i nie chciał odpalic po scholowaniu do domu za jakiś czas odpalił podpiołem VAGA i wyskoczył błąd

                          16706-czujnik obrotów silnika- brak sygnału, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY

                          samochod odpala i chodzi normalnie na postoju do nagrzania się czasem skoczą obroty lekko po wykasowaniu błędu tak samo jest ale błąd już nie wraca, dla pewności chce wymienić, bo jeśli to był by czujnik HALLA to chyba wyskakuje inny błąd i oznaczenie chyba G40? czy się mylę?
                          www.toledoclubpolska.pl

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #38
                            temat widzę wrócił, mój problem częściowo też:
                            wymieniono mi w ASO czujnik G28 (czyli na oryginał). wszystko OK - auto jeździ dobrze, ale jak robię sobię odczyt VAGiem na wyłączonym silniku, to mam błąd G28 - malfunction (= nie działa). jak zrobię chwilę później odczyt po zapaleniu silnika, to mam 'intermittent' - po skasowaniu błędu na włączonym nic nie wraca, ale np. schodzę ze 2 dni później do auta z kompem i mam to samo od początku :|
                            dodam, że powraca wraz z nim błąd 01314 (Check DTC Memory) sygnalizując błąd połączenia z ABS - czy powiniem się najpierw zająć sprawdzeniem połączeń przy akumulatorze (zgodnie z sugestiami z innego tematu nt. ww. usterki), a dopiero potem szukać problemu z G28? dodam, że auto jeździ normalnie, również przeciągnięcie na 2,3,4 w zakresie 2500-6000 rpm nie stanowi problemu i auto przyspiesza bez zacięć czy przerw

                            Komentarz

                            • jonson22
                              Classic
                              • 2010
                              • 15

                              #39
                              ja wymieniłęm czyjnik G28 (położenia wału) lecz mi teraz przy ok 4.5tys zaczyna sie dławic i wskazówka wariuje az do 6 tys zachowuje sie tak jak by odcinal paliwo i zachwile zalaczal, czy po wymianie trzeba go jakos adaptować czujnik? po wymianie wyskoczył mi błąd:
                              1120 Przestawianie wałka rozrządu 1, Dostosowanie wału rozrządczego 1

                              robiłem to u mechanika, czy to normalne ze wyskakuje taki błąd po wymianie tego czujnika? po jego wykasowaniu dalej takie same obiawy.
                              www.toledoclubpolska.pl

                              Komentarz

                              • mroko
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 659
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                To nie jest normalne.
                                Możliwe że mechanik źle wsadził czujnik albo wsadził zły. Proponuje podjechać do niego żeby poprawił.

                                Pozdrawiam
                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                Komentarz

                                • jonson22
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 15

                                  #41
                                  mroko, czujnik kupowąłem sam wiec jest dobry (chyba ze on jakos moze juz byl zly u producenta) czujnik wyglada na dobrze umieszczony
                                  www.toledoclubpolska.pl

                                  Komentarz

                                  • piteerr
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 14

                                    #42
                                    Witam,
                                    podepnę się tutaj jeżeli można, mam problem ostatnio z odpaleniem. "Wywala" mi takie błędy:
                                    18080Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                                    19463Czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                                    16706Czujnik obrotów silnika - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                                    Wspomnę że mam silnik 130kM ASZ, OCTAVIA 2004r. Może ma ktoś fotkę, gdzie znajdują się te czujniki w ASZ? Bo raczej wypada je wymienić? Może jakieś inne sugestie, bedę wdzięczny.
                                    Dzięki
                                    Piter

                                    Komentarz

                                    Pracuję...