No to dobrze jeżeli mierzyłeś między wszystkimi pinami i pokazało napięcie to znaczy że na którymś była masa.
Ale tak dla pewność to sprawdź w ten sposób ustawiasz woltomierz na napięcie stałe, jedną końcówkę dotykasz do masy (silnika, nadwozia, itp) a drugą dotykasz to poszczególnych pinów. Na pinach których pokaże napięcie tzn że jest napięcie a na którym nie pokaże napięcia to znaczy że powinna być masa ale trzeba się upewnić. Więc ustawiasz miernik na tzw zwarcie (jak zewrzesz końcówki miernika to będzie piszczał) i dotykasz jedną końcówkę do pina na którym nie było napięcia a drugą do masy samochodu (silnik, nadwozie). Jeżeli miernik zapiszczy to jesteś pewien że jest masa na tym pinie. TYLKO PAMIĘTAJ ŻEBY NIE DOTKNĄĆ DO PINA NA KTÓRYM BYŁO NAPIĘCIE BO ZROBISZ ZWARCIE.
Dodatkowo aby sprawdzić czy na pewno czujnik nie działa to przy podłączonej wtyczce nakłuwasz przewody w których jest to napięcie 5V (czy tam 4,95V) i przy pracującym silniku mierzysz na nich napięcie. Jeżeli czujnik jest sprawny to na jednym przewodzie będziesz miał 5V a na drugim tak około 2,5V. Jeżeli czujnik jest padnięty to na obu będzie 5V.
Uffff .
Pozdrawiam
Ale tak dla pewność to sprawdź w ten sposób ustawiasz woltomierz na napięcie stałe, jedną końcówkę dotykasz do masy (silnika, nadwozia, itp) a drugą dotykasz to poszczególnych pinów. Na pinach których pokaże napięcie tzn że jest napięcie a na którym nie pokaże napięcia to znaczy że powinna być masa ale trzeba się upewnić. Więc ustawiasz miernik na tzw zwarcie (jak zewrzesz końcówki miernika to będzie piszczał) i dotykasz jedną końcówkę do pina na którym nie było napięcia a drugą do masy samochodu (silnik, nadwozie). Jeżeli miernik zapiszczy to jesteś pewien że jest masa na tym pinie. TYLKO PAMIĘTAJ ŻEBY NIE DOTKNĄĆ DO PINA NA KTÓRYM BYŁO NAPIĘCIE BO ZROBISZ ZWARCIE.
Dodatkowo aby sprawdzić czy na pewno czujnik nie działa to przy podłączonej wtyczce nakłuwasz przewody w których jest to napięcie 5V (czy tam 4,95V) i przy pracującym silniku mierzysz na nich napięcie. Jeżeli czujnik jest sprawny to na jednym przewodzie będziesz miał 5V a na drugim tak około 2,5V. Jeżeli czujnik jest padnięty to na obu będzie 5V.
Uffff .
Pozdrawiam
Komentarz