Hej, może macie jakieś pomysły na diagnozę przeładowania turbo
N75 sprawny (podpiąłem dwa inne i jest identycznie na logach).
Łopatki chodzą, sztanga na gruszce pracuje. Na kanale 11 w nastawach podstawowych gruszka rusza sztangą płynnie.
Pytanie czy map sensor może powodować takie objawy?
Na postoju pokazuje ciśnienie atmosferyczne prawidłowo, ale czytałem że to nie jest wyznacznik jego sprawności.
Mam jeszcze drugi, ale na razie nie chciało mi się go podmieniać.
Przepływka jak na 303kkm tragiczna nie jest.
Może wiecie jak zdiagnozować, że trzeba sztangę wyregulować?
Obserwowałem sztangę na odpalonym kanale 11 w nastawach podstawowych i chodzi dość płynnie.
Ręcznie tez ją wciskałem, czuć opór ale ruch ok 1 cm jest..
Teraz zrobiłem logi, ale chyba aż tak płynnie nie jest :roll:
Hm... w sumie to turbina ma obecnie 304kkm i nigdy nie była czyszczona.
Ten log 011 Basic Settings to nieczytelny jest.
Mentalnie nastawilbym sie na czyszczenie zmiennej geometrii... jest kompletnie zawalona sadzą.
To, ze sztanga porusza ok. 1 cm... o niczym absolutnie nie swiadczy.
Ale popraw ten log bo moze gruszka swiruje (malo prawdopodobne).
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Ten log 011 Basic Settings to nieczytelny jest.
Mentalnie nastawilbym sie na czyszczenie zmiennej geometrii... jest kompletnie zawalona sadzą.
To, ze sztanga porusza ok. 1 cm... o niczym absolutnie nie swiadczy.
Ale popraw ten log bo moze gruszka swiruje (malo prawdopodobne).
[ Dodano: Pon 20 Maj, 13 19:54 ]
No to faktycznie łopatki chyba stoją.
Bo na kanale 011 nie widać różnicy w doładowaniu miedzy ON/OFF.
Pytanie tylko czemu mogę ruszyć sztangą do ogranicznika? :roll:
No to muszę się zabrać za czyszczenie.
Pytanie drugie uszczelki metalowe pod kolektory muszą iść nowe czy mozna je wykorzystać ponownie?
I kolejna sprawa skoro sztanga opuszcza się ten centymetr czy się czasem nie upierd... ten uchwyt co steruje geometrią :roll:
Wymontowanie sprezarki i jej wyczyszczenie Cie nie ominie. Przy okazji skontroluj stan gruszki i elementów sterowania VTG - to raz.
A dwa.... nie wiem ile juz jezdzisz na tej "modyfikacji" ale jest ona bardzo kiepskiej jakości i smiem twierdzic ze nie tylko zasyfisz niebawem po raz kolejny sprezarke... ale i bedziesz miał dwumas do wymiany.
Az dziw, ze to auto bylo zczipowane w MT.
Ale to tylko moje prywatne zdanie.
Pozdrawiam
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
A dwa.... nie wiem ile juz jezdzisz na tej "modyfikacji" ale jest ona bardzo kiepskiej jakości i smiem twierdzic ze nie tylko zasyfisz niebawem po raz kolejny sprezarke... ale i bedziesz miał dwumas do wymiany.
Az dziw, ze to auto bylo zczipowane w MT.
Ale to tylko moje prywatne zdanie.
Pozdrawiam
Na modyfikacji jeżdżę już 150kkm. I wszystko było OK.
Dwumas i turbo jeszcze oryginał i nie czyszczone.
Możesz powiedzieć czemu według Ciebie jest kiepskiej jakości?
Jeżeli chodzi, że z dołu jest mocniej to tak chciałem - jak jesteś świadomy używania auta z dużym niutonem z dołu to nie ma problemu z dwumasą.
Limitery paliwa zmienione sa tak sobie - a własciwie tylko jeden. Dodatkowo paliwa dolane tzw. bokiem czyli mapą nastawnika.
Smiem tez twierdzic ze paliwa dolane jest wiadrem, a powietrza strzykawką.
Oczywiscie ocena modyfikacji poprzez logi jest bardzo utrudniona i trzeba miec sporo doswiadczenie... ale w porownaniu z logami podobnie zmodyfikowanych aut o podobnej mocy - nie wyglada to za ciekawie.
Podkreslam jeszcze raz... to moje prywatne zdanie.
Pozdrawiam
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Ogólnie od 1500km nastawnik jest chyba do czyszczenia? bo poszarpywać zaczął i po 500km wywalił błąd nastawnika. Czy to może mieć wpływ na pokazane parametry w logach ?
Ogólnie od 1500km nastawnik jest chyba do czyszczenia? bo poszarpywać zaczął i po 500km wywalił błąd nastawnika. Czy to może mieć wpływ na pokazane parametry w logach ?
moze. ale bez przesady
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Diagnoza jednak trafna.
Wytargałem turbo z auta.
Ogólnie łopatki pracowały, w środku nie było nawet dużo sadzy. Tylko w jednym miejscu ruszając ręka za dźwigienkę można było wyczuć "haczenie". Ruszając ręką bez problemu łopatkami można było poruszyć od początku do końca. Gruszka niestety zwalniała w tym haczącym miejscu. Zmiany po, ogólnie lepszy dół, i nie ma takiego kopa po 2000obr. jak był do tej pory :P od tych obrotów czuć spadek mocy :roll: ale ciśnienie powróciło do założonego i nie ma notlaufa.
Dodatkowo na plus dwumasy prawie nie czuć w ogóle.
Dolot ma szczelny.
Jest nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia albo sam N75 swiruje... od nowosci lata w tym aucie ?
Ogolnie doładowanie wrocilo do swiata zywych.
Pozdrawiam
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Dolot ma szczelny.
Jest nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia albo sam N75 swiruje... od nowosci lata w tym aucie ?
Ogolnie doładowanie wrocilo do swiata zywych.
N75 jest w aucie od jakiś 150kkm, mam jeszcze dwa stary sprawny w którym urwał się króciec i używkę z angola, to mogę podmienić.
Czy chodzi o wskazania z logu dynamicznego z kanału 11 z 4 kolumny ?
Wcześniej przed czyszczeniem wartości dochodziły do 94% teraz oscylują około 65-70.
Chodzi o to co widac w 011 Basic Settings.
Albo swiruje N75 albo ktorys z wezykow jest przetarty.
Ok w weekend zrobimy podmiankę zaworka i posprawdzam całe przewody..
Przewód jest lekko przetarty w trzech miejscach od gruszki do n75. Może lekko puszcza w tych miejscach.
Komentarz