Moduł otwierania szyby-działa na odwrót zamykanie otwiera...
Zamieszczone przez himi
Wynika to z faktu, że chyba nikt z nas na forum (oferujących swoje auta) nie wciska kitu
jasne , i dlatego trzeba za nie płacić 13-15tyś więcej.. :diabelski_usmiech
gadasz przyjacielu jak na forum A4.., tam tez tylko forumowe sa dobre . no i oczywiście odpowiednio drogie , a reszta to złom.. :szeroki_usmiech
Moduł otwierania szyby-działa na odwrót zamykanie otwiera...
Witam pierwszy raz na forum
Kupiłem niedawno Octavie II z 2007 roku w kombi i wszystko działało z szybami jak należy oddałem auto do lakiernika i gazownika i rozpoczęły się kłopoty.
Żaden z nich nie przyznaje się, że coś popsuł a ja żadnego nie złapałem za rękę.
PROBLEM :
nie działały :
- szyby
- centralny
- lusterka
- oświetlenie w środku
Diagnoza :
moduł otwierania szyby - nowy w serwisie skody 1200 zł / szt. ( padły dwa lewy i prawy )
kupiłem używane po 100 zł
po wymianie działa wszystko POZA :
szybami które otwierają się na odwrót czyli po naciśnięciu przycisku otwierania szyby ta się zamyka, po wciśnięciu zamykania ta się otwiera
Jeśli chodzi o moduł otwierania szyby to oznaczenia identyczne jak te w popsutych modułach ( 1K0959792J,1K0959793J )
napisałem do sprzedawcy tych modułów - przysłał 2 kolejne i sytuacja ta sama
serwisant sugerował, że moduły może od anglika ale chyba u Nich szyby też zamykają się do góry a otwierają na dół ( różnica jest z lewą/prawą a nie góra/dół)
Najgorzej, że musiałem odłączyć centralny zamek bo mam opcje domykania szyb a w tym przypadku po zamknięciu drzwi otwiera szyby ( silniczek kręci w druga stronę ) - nie da rady tego przeprogramować
moduł otwierania szyby - nowy w serwisie skody 1200 zł / szt. ( padły dwa lewy i prawy )
kupiłem używane po 100 zł
po wymianie działa wszystko POZA :
szybami które otwierają się na odwrót czyli po naciśnięciu przycisku otwierania szyby ta się zamyka, po wciśnięciu zamykania ta się otwiera
miałem to u siebie
w sterownikach szyb jest babol - w przypadku rozładowania akumulatora pada wsad w EEPROMIE i sterownik wraca do ustawień domyslnych. ASO ma spcjalny przycisk w VAS do naprawy tego problemu - ładują nowy wsad do EEPROMu. Ja kupiłem nowy sprawny steronik szyby, bo wyszło mnie to chyba 80PLN.
Coś chyba nie bardzo z tym epp, bo ja tyle razy akku rozłaczyłem ze głowa mala, 3 razy w zeszłym roku padł mi akku bo nie trzymał, padł tak ze juz nawet syrena się nie właczyła.
A to co pisze kolega tez przerabiałem jak silniczki były z anglika
Szakul, Uderz do jakiegoś serwisu i pogadaj z kumatym gościem.Po nr.VIN poda ci numer modułu sterowania,bo to się tak nazywa. Ja tak zrobiłem w moim przypadku w tamtym roku.Jak miałem nr.to se potem szukałem.Numeracja musi się zgadzać bo nie będą działać wszystkie funkcję.Wiem o tym bo też z tym walczyłem.
też mi się wydaje, że to nie jest regułą, i pewnie się dzieje dla konkretnych sterowników
Z opisu wynika, że zdarzyć sie to może tylko dla aut, których sterowniki tylne są po magistrali LIN
czyli roczniki 2007 w górę
Z rozładowanie aku nie ma reguły. U mnie się rozprogramował tylko lewy tylny. U innych prawy tył...
czy tę specjalną funkcję w VAS to nazywasz "kodowanie"?
Bo prócz zakodowania na 128, do którego VAS i tak nie ma pomocnika nie zrobili nic więcej.
To samo zrobisz VAG_iem, bo opis wyraźnie mówi o zakodowaniu i o braku możliwości zamknięcia lub otwarcia szyby, a tu działa wszystko tylko odwrotnie.
Nie mam na myśli kodowania.
Chodzi o konkretnie ten punkt procedury:
^ Select Guided Functions.
^ Select left rear door electronics.
^ Select adaptation of left rear door control module.
W VCDS tego nie masz, a tak na prawdę to ta funkcja naprawia sterownik. Oprócz tego potrzebna jest płyta Base CD V.10.01 albo nowsze. Tam są nowe softy do sterowników.
Kodowanie na końcu to tylko wykończeniówka, bo masz domyślne ustawienia w sterowniku i trzeba go zakodować.
To co chciałem zrobić to skopiować EEPROM z jednego sterownika do drugiego, ale okazało się, że w środku jest jakiś procek zaprojektowany specjalnie do sterowania szybami i on ma EEPROM w środku wbudowany, a nie zewnętrzną kość więc nie za bardzo było jak go skopiować.
No i po problemie. Krzynol załatwił sprawę aż miło patrzeć. Okazuje się, że sterowniki są prawdopodobnie walnięte to znaczy numery i na silniczku i na module się zgadzały ale nie trybiło tak jak trzeba. W Krzynol uruchomił lutownicę i druciki i wychodzi na to, że dla chcącego nic trudnego. Znaczy sterowanie lusterkami jest nieco walnięte ale to trzeba by kombinować nowe moduły sterowania szybą.
Dodatkowo muszę stwierdzić, że to niebezpieczny człowiek bo skutecznie potrafi zarazić pomysłami co można by poprawić, ulepszyć a jak wiadomo na to wszystko potrzeba jest kasa.
a co do tych sterowników, to faktycznie jakieś wersje to są dziwne, bo po kodowaniu na anglika ruch szyb się naprawił
za to oczywiście strony L/P się zamieniły
według ETKI sterowniki te występują na rynek chiński i cholera wie jaki mają wsad EPROMu
w każdym razie kodowanie europejskie + zmiana polaryzacji silników = 90% sukcesu
Komentarz