Analiza logow - cos jak notlauf ale nie do konca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ametyst1973
    Drive
    • 2012
    • 42

    Analiza logow - cos jak notlauf ale nie do konca

    peter221, Zamiast wejść w 02- Odczyt błędów, wejdź 08-bloki pomiarowe.
  • aro333
    Ambiente
    • 2011
    • 167
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Analiza logow - cos jak notlauf ale nie do konca

    Wreszcie udalo mi sie zrobic logi statyczne oraz dynamiczne mojego ALH. Moze przypomne temat poruszany , bedzie latwiej o diagnoze:

    Cytat z innego watku

    "Widzę , że podobny temat jest pare postów niżej, jednak ciut inny. Z typowym notlaufem mialem do czynienia 1,5 roku temu. Przegnita grucha, wymiana N75 oraz czyszczenie turbiny.Po roku i po zimie wiadomo, zaczęły się znowu delikatne notlaufy jednak nasmarowanie gruchy a raczej jej rozruszanie dalo spokoj na prawie rok. Zaznacze tutaj, że wtedy zawsze w kodach bledu bylo przeladowanie i zapalała się kontrolka silnika na desce. Wiadoma sprawa. Jednak teraz znowu po zimie mam inaczej. Znowu okolo 3500 obrotow na 3 biegu lapie tak jakby notlaufa , jednak nie jest on tak mocno odczuwalny w samochodzie, tak gwaltowny. Nastepuje delikatne przychamowanie z powodu zanoku mocy, auto max 100km/h poleci i jest raczej "bez turbiny" Wyłaczenie zaplonu i ponowne włączenie kasuje sprawe a auto jedzie juz normalnie i nie robi takich cyrkow az do momentu dluzszego postoju np 24 h.
    I teraz ciekawa sprawa - vag nie pokazuje mi zadnych zanotowanych błędów, a kontrolka od silnika sie nie zapala.Wiem wiem trzeba by zrobic logi . Az rtak mocno mi to nie dokucza bo po restarcie wydaje sie spoko . Tak sie tylko zastanawiam czy to czasami nie winna jest sama turbina tylko jakies osprzety a wynikiem tego jest tryb awaryjny skutkujacy brakiem mocy . Przepływka, filtry, czy moze jakies nieszczelnosci na wężykach albo sam N75? Tylko czemu brak błedów w kompie nawet tych sporadycznych?
    Dodam tylko , że to Tour ALH 1,9 TDI 2005rok

    I teraz linki do logów statycznych

    Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129284.html

    Grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129285.html

    Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129286.html

    Grupa 007 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129287.html

    Grupa 013 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129288.html

    I teraz grupa 003 zrobiona podwojnie, przed proba dynamiczna i po. W pierwszym wypadku jakos dziwnie to wyszlo cos jakby z przeplywką na maxa bylo nie tam. Potem za 2 razem okolo godziny pozniej juz tego nie bylo



    I chyba najwazniejsze logi dynamiczne grupy 003 oraz 011. Tutaj ciut wyjasnie. Pierwsza czesc loga jest dziwna bo nie dosc ze wyskoczyl mi samochod z podporządkowanej to potem jeszcze dostal notlaufa i pociagnąlem go pod 3900 obrotow ale mocy to nie mial juz wogole. Zjazd na pobocze reset samochodu ponowne odpalenie programu i log sie udal bez zadnych pseudo notlaufow i innych przygod.



    I teraz prozba - czy to turbina sie wiesza/lopatki czy cos z przeplywka czy moze jakies nieszczelnosci. Dodam ze od czyszczenia minelo jakies 18kkm. A moze grucha sie znowu zacina?

    Dodam jeszcze ze nie zrobilem logow statycznych Base Setting - niestety program sie buntowal

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      masz przeładowanie i to czasem może powodować notlufa. Przydałyby sie logi BS przynajmniej 011BS. prawdopodobnie geometria sie gdzieś lekko zacina.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • aro333
        Ambiente
        • 2011
        • 167
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        To widze ze jest przeladowanie, jednak jak wadliwa byla gruszka kiedys to walil bleda ze przeladowuje . Teraz tego nie mam, komp czysty od bledow. No wiem wiem z tym BS musze popracowac nad programem

        [ Dodano: Nie 02 Cze, 13 21:44 ]
        Moze jeszcze zapytam czy dobrze rozumuje
        - widac w logu dynamicznym tym nieudanym , ze turbina zaczyna na maxa przeladowywac . W tym samym momencie "duty cycle map" rosnie do 94 %(to cos na wzor wspolczynnika wypelnienia PWM odnosząc sie do elektroniki).Mysle ze to jest praca N75 tak ? Czyli ten zawor N75 probuje zbic to doladowanie przez wciaganie/wypuszczanie gruchy regulując kierownicami. W tym samym momencie widac ze wskazania przeplywki rosną duzo wiecej niz powinno byc gdyz turbawka zasysa coraz wiecej powietrza. Po paru nieudanych probkach czyli po paru nieudanych probach regulacji przez gruszkę, N75 odcina turbawkę a my zaliczamy kolejny notlauf. Tak to dziala? Moze ciut namieszalem , jedynie czego nie bardzo zaobserwowalem ( to w sumie smieszne i powinienem to zaobserwowac) to praca samej gruszki ze sztangą.Po uruchomieniu silnika to gruszka jest na maxa zasysana czy wypychana?
        Inaczej patrząc to jezeli ten wspolczynnik wypelnienia sterujący N75 bedzie rósł do 94% to znaczy ze na gruszce jest najmniejsze podcisnienie a sztanga powinna byc w pozycji maxymalnego wysunięcia tak jak na zgaszonym silniku.
        Cos mi sie wydaje ze moje kierownice w turbawce nie chodzą w calym polu pracy. Chyba pozycja spoczynkowa nie jest tam gdzie powinna, bo pozycja max czyli sztanga opierajaca się na ograniczniku napewno jest osiągalna, sprawdzilem to wciągając powietrze na wężyku do gruchy

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          w uproszczeniu dobrze kminisz :P
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            Co tu duzo deliberowac... nastaw sie na czyszczenie sprezarki...
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • aro333
              Ambiente
              • 2011
              • 167
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Ok tylko martwi mnie jedno. Mozecie popatrzec jeszcze raz na log statyczny 003. Są tam dwa logi tej grupy. I w pierwszym cos sie dzieje, nastepuje duzy skok pomiaru masy powietrza i spadek spory na pracy EGR. Dlaczego? Za drugim razem tego juz nie bylo.

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Wszystko gra.... ECU zamkneło EGR i auto zaczyna pracowac tylko na powietrzu... co ma odzwierciedlenie w logach.
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • aro333
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 167
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Dzisiaj po pracy postanowilem zmienic jeszcze ten przewod/wężyk podcisnieniowy N75-gruszka. Wężyk zmieniony, miejscami poprzecierany parciany oplot na uchwytach do samej gumy lacznie ciut nawet z nią. Generalnie zmienilem go za sam wyglad bo nawet jak jeszcze trzymal podcisnienie to juz nie wiele mu zostalo do tego aby zaczal puszczac. Zrobilem to na lewarku z podpartym samochodem bez problemu od strony zakola koła. Jednak zauwazylem cos jeszcze. Nie wiem czy to akurat ma wplyw na to co mi sie przydaza ale mam zapocone łaczenie dwoch rur idacych do intercolera. Pewnie delikatnie popuszcza gdzies na tym łaczeniu.. Ja osobiscie nie widze ubytkow oleju , skoro sie ciut tam znajduje yto skąd , z odmy jakiejs?
                  No jestem ciut zawiedziony technika turbiny ze zmienną geometrią. 15kkm od czyszczenia generalnego turbo-intercooler i znowu podobny problem? Wywale ja na smietnik i co kupie nową i znowu 50kkm i dupa zbita?

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Technika VTG jest git. Zapieczone łopatki to skutek, a nie przyczyna.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • aro333
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 167
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Skutek czego, jazdy po miescie?
                      A ze strony technicznej to chodzi o "lanie"wtryskow? U mnie to chyba nie występuje. Powaznie pytam bo jestem ciekawy co zrobic aby po zmianie turbiny na nową, nie regenerowaną tylko nową, nie powtorzylo sie to samo. Bo jezeli chodzi o jazde po miescie to sprawa jest oczywista nie da sie tego wyeliminowac i bedzie trzeba zmienic auto na inne nie z grupy VAG. Co robilem zle po wyczyszczeniu, ze znowu to samo? Dodam, ze wraz z wyczyszczeniem poszla nowa grucha i nowy N75 wszystko katalogowe oryginalne. Sam EGR zmieniony 25kkm temu na nowy tez oryginalny bo zmieniany w ASO za grubą kase przez poprzednika.Wiec co , TDI boi sie miasta?

                      Komentarz

                      • spanky
                        Drive
                        • 2008
                        • 79

                        #12
                        Zamieszczone przez aro333
                        TDI boi sie miasta?
                        dokladnie tak , stare poczciwe TDI ze sprezarka VNT uzytkowane w miescie wymagaja od czasu doc zau czyszczenia sprezarki ...
                        www.edc-tuning.pl
                        Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                        https://www.facebook.com/edctuning

                        Komentarz

                        • Pixon
                          Rider
                          • 2013
                          • 541
                          • Fabia (NJ3)

                          #13
                          Czy turbinę w O1 ASV da radę wyciągnąć dołem mając kanał? Czy ktoś tego próbował?


                          PS. przepraszam za zabawy w archeologa :|
                          Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                          Komentarz

                          • spanky
                            Drive
                            • 2008
                            • 79

                            #14
                            da rade
                            www.edc-tuning.pl
                            Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                            https://www.facebook.com/edctuning

                            Komentarz

                            • Pixon
                              Rider
                              • 2013
                              • 541
                              • Fabia (NJ3)

                              #15
                              Może mało precyzyjne pytanie zadałem.

                              Bez odpinania półosi i demontażu połowy dołu.

                              Po prostu odkręcam przewód olejowy doprowadzający olej do turbo, następnie turbo od bloku silnika i wyciągam dołem.
                              Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                              Komentarz

                              • dj_lawa23
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 127

                                #16
                                Sorki, podepnę się pod temat. Mam Seata Leona 1m1 (prawie octavia ). Od kilku dni mam non stop tryb awaryjny. Autko nie jedzie, gaszę silnik, odpalam i chwila mocy jest, później znów awaria. Powyżej 2500 obrotów słychać głośne gwizdanie turbiny tak jakby turbo się kręciło z max prędkością bez obciążenia. Dolot sprawdzony i szczelny, jedynie intercoolera nie sprawdzałem. Turbo wyczyszczone, n75 podstawiony inny, i nadal nie mam pomysłu co z tym zrobić. Zrobiłem logi, przerwał mi przy prawie 4000obr. Proszę o analizę logow i podpowiedź jak to ugryźć.

                                logi: http://vaglog.pl/log-011_7Alghk.html

                                a silnik asv programowany na 130 kucy.

                                Komentarz

                                Pracuję...