peter221, Zamiast wejść w 02- Odczyt błędów, wejdź 08-bloki pomiarowe.
Analiza logow - cos jak notlauf ale nie do konca
Zwiń
X
-
Analiza logow - cos jak notlauf ale nie do konca
Wreszcie udalo mi sie zrobic logi statyczne oraz dynamiczne mojego ALH. Moze przypomne temat poruszany , bedzie latwiej o diagnoze:
Cytat z innego watku
"Widzę , że podobny temat jest pare postów niżej, jednak ciut inny. Z typowym notlaufem mialem do czynienia 1,5 roku temu. Przegnita grucha, wymiana N75 oraz czyszczenie turbiny.Po roku i po zimie wiadomo, zaczęły się znowu delikatne notlaufy jednak nasmarowanie gruchy a raczej jej rozruszanie dalo spokoj na prawie rok. Zaznacze tutaj, że wtedy zawsze w kodach bledu bylo przeladowanie i zapalała się kontrolka silnika na desce. Wiadoma sprawa. Jednak teraz znowu po zimie mam inaczej. Znowu okolo 3500 obrotow na 3 biegu lapie tak jakby notlaufa , jednak nie jest on tak mocno odczuwalny w samochodzie, tak gwaltowny. Nastepuje delikatne przychamowanie z powodu zanoku mocy, auto max 100km/h poleci i jest raczej "bez turbiny" Wyłaczenie zaplonu i ponowne włączenie kasuje sprawe a auto jedzie juz normalnie i nie robi takich cyrkow az do momentu dluzszego postoju np 24 h.
I teraz ciekawa sprawa - vag nie pokazuje mi zadnych zanotowanych błędów, a kontrolka od silnika sie nie zapala.Wiem wiem trzeba by zrobic logi . Az rtak mocno mi to nie dokucza bo po restarcie wydaje sie spoko . Tak sie tylko zastanawiam czy to czasami nie winna jest sama turbina tylko jakies osprzety a wynikiem tego jest tryb awaryjny skutkujacy brakiem mocy . Przepływka, filtry, czy moze jakies nieszczelnosci na wężykach albo sam N75? Tylko czemu brak błedów w kompie nawet tych sporadycznych?
Dodam tylko , że to Tour ALH 1,9 TDI 2005rok
I teraz linki do logów statycznych
Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129284.html
Grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129285.html
Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129286.html
Grupa 007 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129287.html
Grupa 013 http://vaglog.rtnet.pl/arekcza_129288.html
I teraz grupa 003 zrobiona podwojnie, przed proba dynamiczna i po. W pierwszym wypadku jakos dziwnie to wyszlo cos jakby z przeplywką na maxa bylo nie tam. Potem za 2 razem okolo godziny pozniej juz tego nie bylo
I chyba najwazniejsze logi dynamiczne grupy 003 oraz 011. Tutaj ciut wyjasnie. Pierwsza czesc loga jest dziwna bo nie dosc ze wyskoczyl mi samochod z podporządkowanej to potem jeszcze dostal notlaufa i pociagnąlem go pod 3900 obrotow ale mocy to nie mial juz wogole. Zjazd na pobocze reset samochodu ponowne odpalenie programu i log sie udal bez zadnych pseudo notlaufow i innych przygod.
I teraz prozba - czy to turbina sie wiesza/lopatki czy cos z przeplywka czy moze jakies nieszczelnosci. Dodam ze od czyszczenia minelo jakies 18kkm. A moze grucha sie znowu zacina?
Dodam jeszcze ze nie zrobilem logow statycznych Base Setting - niestety program sie buntowal
-
-
masz przeładowanie i to czasem może powodować notlufa. Przydałyby sie logi BS przynajmniej 011BS. prawdopodobnie geometria sie gdzieś lekko zacina.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
To widze ze jest przeladowanie, jednak jak wadliwa byla gruszka kiedys to walil bleda ze przeladowuje . Teraz tego nie mam, komp czysty od bledow. No wiem wiem z tym BS musze popracowac nad programem
[ Dodano: Nie 02 Cze, 13 21:44 ]
Moze jeszcze zapytam czy dobrze rozumuje
- widac w logu dynamicznym tym nieudanym , ze turbina zaczyna na maxa przeladowywac . W tym samym momencie "duty cycle map" rosnie do 94 %(to cos na wzor wspolczynnika wypelnienia PWM odnosząc sie do elektroniki).Mysle ze to jest praca N75 tak ? Czyli ten zawor N75 probuje zbic to doladowanie przez wciaganie/wypuszczanie gruchy regulując kierownicami. W tym samym momencie widac ze wskazania przeplywki rosną duzo wiecej niz powinno byc gdyz turbawka zasysa coraz wiecej powietrza. Po paru nieudanych probkach czyli po paru nieudanych probach regulacji przez gruszkę, N75 odcina turbawkę a my zaliczamy kolejny notlauf. Tak to dziala? Moze ciut namieszalem , jedynie czego nie bardzo zaobserwowalem ( to w sumie smieszne i powinienem to zaobserwowac) to praca samej gruszki ze sztangą.Po uruchomieniu silnika to gruszka jest na maxa zasysana czy wypychana?
Inaczej patrząc to jezeli ten wspolczynnik wypelnienia sterujący N75 bedzie rósł do 94% to znaczy ze na gruszce jest najmniejsze podcisnienie a sztanga powinna byc w pozycji maxymalnego wysunięcia tak jak na zgaszonym silniku.
Cos mi sie wydaje ze moje kierownice w turbawce nie chodzą w calym polu pracy. Chyba pozycja spoczynkowa nie jest tam gdzie powinna, bo pozycja max czyli sztanga opierajaca się na ograniczniku napewno jest osiągalna, sprawdzilem to wciągając powietrze na wężyku do gruchy
Komentarz
-
-
w uproszczeniu dobrze kminisz :POI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dzisiaj po pracy postanowilem zmienic jeszcze ten przewod/wężyk podcisnieniowy N75-gruszka. Wężyk zmieniony, miejscami poprzecierany parciany oplot na uchwytach do samej gumy lacznie ciut nawet z nią. Generalnie zmienilem go za sam wyglad bo nawet jak jeszcze trzymal podcisnienie to juz nie wiele mu zostalo do tego aby zaczal puszczac. Zrobilem to na lewarku z podpartym samochodem bez problemu od strony zakola koła. Jednak zauwazylem cos jeszcze. Nie wiem czy to akurat ma wplyw na to co mi sie przydaza ale mam zapocone łaczenie dwoch rur idacych do intercolera. Pewnie delikatnie popuszcza gdzies na tym łaczeniu.. Ja osobiscie nie widze ubytkow oleju , skoro sie ciut tam znajduje yto skąd , z odmy jakiejs?
No jestem ciut zawiedziony technika turbiny ze zmienną geometrią. 15kkm od czyszczenia generalnego turbo-intercooler i znowu podobny problem? Wywale ja na smietnik i co kupie nową i znowu 50kkm i dupa zbita?
Komentarz
-
-
Skutek czego, jazdy po miescie?
A ze strony technicznej to chodzi o "lanie"wtryskow? U mnie to chyba nie występuje. Powaznie pytam bo jestem ciekawy co zrobic aby po zmianie turbiny na nową, nie regenerowaną tylko nową, nie powtorzylo sie to samo. Bo jezeli chodzi o jazde po miescie to sprawa jest oczywista nie da sie tego wyeliminowac i bedzie trzeba zmienic auto na inne nie z grupy VAG. Co robilem zle po wyczyszczeniu, ze znowu to samo? Dodam, ze wraz z wyczyszczeniem poszla nowa grucha i nowy N75 wszystko katalogowe oryginalne. Sam EGR zmieniony 25kkm temu na nowy tez oryginalny bo zmieniany w ASO za grubą kase przez poprzednika.Wiec co , TDI boi sie miasta?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aro333TDI boi sie miasta?www.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
da radewww.edc-tuning.pl
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
https://www.facebook.com/edctuning
Komentarz
-
-
Sorki, podepnę się pod temat. Mam Seata Leona 1m1 (prawie octavia). Od kilku dni mam non stop tryb awaryjny. Autko nie jedzie, gaszę silnik, odpalam i chwila mocy jest, później znów awaria. Powyżej 2500 obrotów słychać głośne gwizdanie turbiny tak jakby turbo się kręciło z max prędkością bez obciążenia. Dolot sprawdzony i szczelny, jedynie intercoolera nie sprawdzałem. Turbo wyczyszczone, n75 podstawiony inny, i nadal nie mam pomysłu co z tym zrobić. Zrobiłem logi, przerwał mi przy prawie 4000obr. Proszę o analizę logow i podpowiedź jak to ugryźć.
logi: http://vaglog.pl/log-011_7Alghk.html
a silnik asv programowany na 130 kucy.
Komentarz
-
Komentarz