Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kontrolka "Check Engine"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kontrolka "Check Engine"

    Zamieszczone przez Hunter
    dzygi, nie polecam firmy GoClever... Miałem do czynienia z Quantum 4, bo spodobał się żonie. Telefon odesłałem do sprzedawcy... Poczytaj sobie opinie o Quantum 4, bo okazał się "szajsem" totalnym (na necie aż huczy od opini negatywnych, a serwis nie jest w stanie usunąć problemu). Telefon za 70 PLN lepiej funkcjonuje niż GoClever - można przynajmniej z niego dzwonić, a z Quantum 4 się nie dało. Nigdy więcej takich wynalazków :zastrzelic
    Przyjechał dziś... Ma służyć przede wszystkim do odbioru internetu Aero2 (do rozmawiania mam inny telefon) - stąd potrzeba "dużego" wyświetlacza.
    Włącza się, działa, wygląda nawet jakoś tak dość dobrze i nawet pograłem w Angry Birds...
    No i testy które ja czytałem dają o nim dość pozytywne (oczywiście jak na wydane 300zł) opinie.

    Reasumując: nie zachęcam, nie zniechęcam...

    [ Dodano: Sro 09 Kwi, 14 20:22 ]
    Update:
    po 2 tygodniach niezbyt intensywnego użytkowania (wciąż czekałem na kartę Aero2 a do dzwonienia używam innego telefonu) wyświetlacz w telefonie przestał działać. Urządzenie odesłałem kurierem (płaci Goclever) do naprawy i mam informację, że jest już naprawiane.

  • #2
    Kontrolka "Check Engine"

    Witam
    Zwracam się do Was z prośbą z podpowiedzią co dalej zrobić z nieszczęsną zapalającą się kontrolką "Check Engine". Posiadam Skodę Octavię 2.0 AZJ ,115 KM, kombi, 146 670 km(przebieg udokumentowany), edycja Style z 2002 r. benzyna/gaz (instalacja nowa od Landi Renzo) sprowadzona z Niemiec w grudniu ubiegłego roku. Problemy pojawiły się zimą gdy po dłuższym postoju w garażu nie chciała odpalić dopiero holowanie pomagało.Błędy jakie załapała były następujące:
    16684 Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16685 Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16686 Brak zapłonu cylinder 2 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16687 Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    W ubiegłym miesiącu znajomy mechanik wymienił mi świece i kable wysokiego napięcia(,kale iświece były jeszcze oryginalne,wymiana to rozebranie połowy silnika,świece pod kolektorem dolotowym-genialny pomysł!!!). Silniczek jak dla mnie zaczął lepiej pracować no i oczywiście sądziłem iż problem rozwiązany.Niestety problem pojawił się ponownie z dwoma ostatnimi błędami:

    16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    Prosiłbym o jakąś wskazówkę, może ktoś miał podobny problem bo kupno cewki zapłonowej nie należy do tanich a problem może leżeć w części za przysłowiowe 5 zł.Będę wdzięczny za wszelkie rady .
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      wymien czujnik temperatury silnika on jest powodem generowania błedu 17704 i najprawdopodobniej 16804 . jesli bład z 16804 powruci po wymianie czujnika zrób logi z bloku 2 i 31 . czujnik kup z ORI bo jak kupisz zamienik moze on dalej nie działac poprawnie
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Arminek1
        16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
        Diagnoza: katalizator
        Zamieszczone przez Arminek1
        17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
        Diagnoza: czujnik temp. G2/G62 jest to jeden czujnik. Zamienniki podobno świrują, więc radzę kupić ori

        [ Dodano: Wto 11 Cze, 13 23:37 ]
        Tak wogóle, to najpierw sprawdź, czy da się te błędy usunąć i czy nie wracają.
        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
        Pozdrawiam i Szerokości!
        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez dominik9420
          Zamieszczone przez Arminek1
          16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
          Diagnoza: katalizator
          Zamieszczone przez Arminek1
          17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
          Diagnoza: czujnik temp. G2/G62 jest to jeden czujnik. Zamienniki podobno świrują, więc radzę kupić ori

          [ Dodano: Wto 11 Cze, 13 23:37 ]
          Tak wogóle, to najpierw sprawdź, czy da się te błędy usunąć i czy nie wracają.
          Ostatnie błędy czyli 16804 i 17704 wracają w momencie mocnego przyspieszania lub jazdy pod wzniesienie z jednoczesnym przyspieszaniem (czyli błędy moim zdaniem wracają niestety :x ). Średnio z obserwacji wychodzi,że po jednym tankowaniu LPG muszę skasować błąd (paliwo tankuję na dużych stacjach choć jak zwykle pewnie najciemniej jest pod latarnią :? ). Ostatnio kasowałem błędy 10.06.2013r. W kwestii tych czujników to gdzie ich szukać w silniku,zobaczyłbym może coś zaśniedziało?Trochę dziwi mnie to,że gdyby padły czujniki czemu błąd od razu się nie pokarze? Dzięki za odpowiedzi,po usunięciu usterki podziękuję

          [ Dodano: Sro 12 Cze, 13 18:35 ]
          Zamieszczone przez german81
          wymien czujnik temperatury silnika on jest powodem generowania błedu 17704 i najprawdopodobniej 16804 . jesli bład z 16804 powruci po wymianie czujnika zrób logi z bloku 2 i 31 . czujnik kup z ORI bo jak kupisz zamienik moze on dalej nie działac poprawnie
          Dzięki za odpowiedź.Mam dwa pytanka
          1).Pierwszy czy zdjęcie dołączone pokazuje rzeczowy czujnik.
          2).Drugie jest troszkę bardziej zawiłe jak błędne wskazanie z czujnika temperatury silnika(czujnik temp. cieczy chłodzącej) może wpływać na pracę katalizatora.Jest to trochę dla mnie dziwne skoro wskaźnik na zegarach teoretycznie wskazuje "dobrą temperaturę"a czujnik może podać niewłaściwą wartość do jednostki sterującej.Jeśli jestem w błędzie wyprowadźcie mnie z niego ale starając się zrozumieć przyczynę tego błędu myślę iż czujnik może w pewnym momencie podać niewłaściwe dane(wartość rezystancji) do sterownika a ten poda bogatszą mieszankę i w ten sposób katalizator osiągnie swój próg wydajności(nie spali niedopalonego paliwa) i pojawi się błąd. No i czy w jakiś prosty sposób można go sprawdzić? :idea:
          Będę wdzieczny za wytłumaczenie samej logiki i możliwego związku pomiędzy tymi błędami.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            czujnik mozna sprawdzic w prosty sposób vagiem .podłączasz vaga i oberwujesz temperature przed odpaleniem po nocy powinna byc taka jak powietrza ,nastepnie odpalasz silnik i obserwujesz temperatura powinna rosnac liniowo . co do błedu z kata to twoje rozumowanie jest prawidłowe , ale bład moze byc tez spowodowane zle wystrojona instalacjie LPG .bład wystepuje tylko na gazie ?
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez german81
              czujnik mozna sprawdzic w prosty sposób vagiem .podłączasz vaga i oberwujesz temperature przed odpaleniem po nocy powinna byc taka jak powietrza ,nastepnie odpalasz silnik i obserwujesz temperatura powinna rosnac liniowo . co do błedu z kata to twoje rozumowanie jest prawidłowe , ale bład moze byc tez spowodowane zle wystrojona instalacjie LPG .bład wystepuje tylko na gazie ?
              Wczoraj sprawdziłem jaki mam czujnik jest on koloru zielonego z jednej strony w kształcie owalnym. Pech chciał,że niewłożylem go do końca i po pracy przejechałem z 300metrów na benzynie a tu błąd "Check engine"(pomarańczowa kontrolka) po przejechaniu 20 km podnoszę maskę a tu winowajca nie podpięty. Błedy:
              17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja
              brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
              16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
              brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

              Podłączyłem go pod kompa(Polski VAG 4.9) i posprawdzałem temperaturę.Trochę mnie zdziwiło to,że pokazuje dwie temperatury zielony wykres szedł prawie liniowo z małym schodkami 90 stopni (temperatura zgodna z zegarem) ale już druga u mnie koloru zółtego stała na 46 stopniach. Zadzwoniłem do znajomego mechanika no i wychodzi,że ma ponoć dwa układy pomiarowe jeden do zegarów drugi dla kompa.Jeśli była by to prawda błąd powoduje podawanie bogatej mieszanki gdyż komp "teoretycznie" widzi zimny silnik a to przekładało by się na błąd z katalizatorem.Układ pomiarowy jak dla mnie to kolejna studnia do wyciągania kasy bo moim zdaniem jeśli nawala czujnik to wskaźnik temperatury nie powinien drgnąć a tu daje fałszywe dane.Czujnik jutro będę już miał bo w salonie jest do odbioru a koszt 100 zł jest do przełknięcia.Zdam później relację czy problem znikł.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Arminek1
                jeśli nawala czujnik to wskaźnik temperatury nie powinien drgnąć a tu daje fałszywe dane.Czujnik
                Zależy który czujnik jest uszkodzony.
                Jakby to powiedzieć... jest jeden czujnik (jak dobrze pamiętam 4 pinowy) który składa się z 2 podzespołów. Czujnika G2 i G62, jeden podaje dane dla potrzeby ECU (sterowanie dawką paliwa, ssanie itd.) zaś drugi wysyła dane do wskaźników na zegarach.
                Może być, że winowajcą błędu kata jest czujnik temp, ale to jest loteria, wymienisz czujnik i wtedy będziemy myśleć, co dalej
                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                Pozdrawiam i Szerokości!
                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                Komentarz


                • #9
                  Witam
                  Dzięki wszystkim za porady.Czujnik w piątek wymieniłem ale autkiem cieszyłem się tylko do soboty bo wczoraj miałem kolizję.Dałem się podpuścić "golfiarzowi" który mnie wyprzedził w Lęborku bo przecież nie będzie się wlókł za Skodą z zielonym listkiem na tylnej szybie.Więc go dogoniłem po 300m i zacząłem wyprzedzać a tu zonk włączył kierunek, Ja po hamulcach,klakson i skręcił a Ja w niego prawą stroną zderzaka.Finał jest taki,że gościa zgniotłem na latarni(Golf tylko na złom).Tak więc gdybyście kiedykolwiek wydzieli samochody z rejestracją GLE(na GPU też uważajcie) lub byli w samym Lęborku(trasa na Łebę) zero zaufania bo tu większość ludzi albo nie włącza kierunków albo Link już bolesną nauczkę mam bo jestem sprawcą gdyż nie zachowałem bezpiecznej odległości ale jak skoro Ja zacząłem manewr (wyprzedzania) pierwszy i byłem już w trakcie.Na końcu okazało się,że typowi wyszły badania techniczne ale nie zmieniło to decyzji policjanta.Mógłbym pójść do sądu ale to długa droga a znając życie ubezpieczalnia wobec braku badań odmówiła by wypłaty odszkodowania a wtedy tylko droga cywilna za straty w samych elementach na ok.5 tys.zł.(oba przednie kierunkowskazy,oba reflektory,zderzak plastikowy,drążek kierowniczy prawy,belka poprzeczna przednia,błotnik przedni prawy i ew. lewy,maska do malowania i szpachlowania).Pozdrawiam

                  [ Dodano: Nie 18 Sie, 13 18:11 ]
                  Witam ponownie
                  Czujniczek wymieniłem tak jak napisałem autko poskładałem do kupy jednak powrócił problem kontrolki.Tak więc będę zmuszony do wymiany kata na zamiennik bo w serwisie za to,że niby mam limitowną wersję kosztuje niebotyczne 5,5 tys. zł . Aż sam handlowiec stwierdził,że autko jest na pełnej wersji wyposażenia bo byłem nim nam na kompleksowym przeglądzie powypadkowym i zdzwił się się ,że tylko tyle elementów uległo uszkodzeniu a zakup nowego kata to zbyteczny Link chciałbym kupić nowy ale jakiś uniwersalny z wkładem metalowym do gazu. Zatem może macie jakieś sugestie co do producenta :?: ?

                  [ Dodano: Sob 31 Sie, 13 11:26 ]
                  Witam
                  W zeszłym tygodniu postanowiłem wymienić katalizator na nowy który kupiłem w firmie Lindo Gobex z wkładem metalowym dla normy EURO 2. No i w momencie próby demontażu okazało się,że od momentu wyjazdu z fabryki(11 lat) nic przy nim nie było robione czyli wszystkie śruby zapieczone bez palnika niestety się nie obyło. Nakrętki łączące rurę z kolektorem wydechowym radzę odrazu wymienić na poszerzane i posmarować gwint smarem wysokotemperaturowym gdyż ponowne ich odkręcenie będzie raczej niemożliwe.U mnie nakrętki były dość mocno skorodowane ale udało się je odkręcić. Po zdemontowaniu całości okazało się,że katalizator przestał istnieć a jego resztki pozostały na ściankach dodatkowo złącze elastycznie też trzymało się ostatkiem sił więc też poszło do Link materiału(katalizator,złącze elastyczne,obejma, butla z tlenem) wyniosły około 540 zł.Robocizna we własnym zakresie ale sądzę ,że za samą robotę mechanik zaśpiewałby z 300-400 zł gdyż zajęło to około 5-6h z demontażem, spawaniem i montażem.Jak na tą chwilę jestem zadowolony gdyż znikła kontrolka "Check engine" i wydaje mi się ,ze silnik chodzi płynniej i lepiej się zbiera.Będę obserwował dalej sprawę.
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X