skoda octavia 1.8T AGU - adaptacja nastaw silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • strus
    Classic
    • 2015
    • 5

    skoda octavia 1.8T AGU - adaptacja nastaw silnika

    r2r, w e60 530i oznacza wolnossący silnik benzynowy, z mocą od 231 przez 258 a nawet 272 KM zależnie od roku produkcji
  • adx
    Drive
    • 2013
    • 59

    #2
    skoda octavia 1.8T AGU - adaptacja nastaw silnika

    Witam
      Od 2 miesięcy jestem właścicielem skody octavii combi 1.8T z silnikiem o oznaczeniu AGU rocznik 99. po podpięciu komputera wyszło kilka błędów. między innymi mam do przeczyszczenia przepustnicę a co się z tym wiąże, nową adaptację nastawów silnika. Czy jest ktoś z okolicy Poznania, kto mógłby polecić mi zaufany warsztat lub kogoś fachowego kto zrobi to rzetelnie. Kilka drobnych rzeczy zrobiłem już sam ale w tej kwestii nie chcę nagrzebać.
    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Wyczysc przepustnicą sam wyciągając ja z auta oczywiście. w międzyczasie odepnij akumulator. Jak zamontujesz przepustnicę to podepnij aku i odpal auto a potem ciesz się jazdą. Przepustnica sama sie zaadopuje
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • gregor10
        Ambiente
        • 2013
        • 104

        #4
        Wyczyść przepustnice , aku po odlączeniu spowoduje skasowanie adaptacji przepustnicy.
        Po ponownym podłączeniu przekręć zaplon i niech sobie postoi 1 minutke, a jak nie masz czasu to nawet czekac nie musisz bo procedura adaptacji przepustnicy wykonuje się automatycznie.
        Oczywiscie można ją wywołać vagiem ale nie jest to mus, chyba że masz nadal problem z falowaniem obrotów to wtedy trzeba sie podlaczyc vagiem i zrobić kompletna diagnostyke przepustnicy i silnika logując bloki 2 7 13 25.
        www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

        Komentarz

        • skalar
          Rider
          • 2010
          • 575

          #5
          czy w silnikach AUM też się sama zaadaptuje?? czy trzeba podłaczyc pod kompa.

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez skalar
            czy w silnikach AUM też się sama zaadaptuje?? czy trzeba podłaczyc pod kompa.
            Sama.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • skalar
              Rider
              • 2010
              • 575

              #7
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Zamieszczone przez skalar
              czy w silnikach AUM też się sama zaadaptuje?? czy trzeba podłaczyc pod kompa.
              Sama.
              kurcze-mechanik u ktorego wymieniałem olej powiedział mi że po przeczyszczeniu trzeba podłaczyc pod kompa zaadaptować.
              p.s czym i jak przeczyścić??zdemontować??czy tam jest jakas uszczelka??

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Zamieszczone przez skalar
                Zamieszczone przez rOBERTO795
                Zamieszczone przez skalar
                czy w silnikach AUM też się sama zaadaptuje?? czy trzeba podłaczyc pod kompa.
                Sama.
                kurcze-mechanik u ktorego wymieniałem olej powiedział mi że po przeczyszczeniu trzeba podłaczyc pod kompa zaadaptować.
                p.s czym i jak przeczyścić??zdemontować??czy tam jest jakas uszczelka??
                "Papierowa" uszczelka klucz imbysowy 4mm chyba nie pamiętam . Przeczyścić środkiem do czyszczenia gaźników, benzyna ekstrakcyjną, ewentualnie zmywaczem do hamulców
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • skalar
                  Rider
                  • 2010
                  • 575

                  #9
                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Zamieszczone przez skalar
                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Zamieszczone przez skalar
                  czy w silnikach AUM też się sama zaadaptuje?? czy trzeba podłaczyc pod kompa.
                  Sama.
                  kurcze-mechanik u ktorego wymieniałem olej powiedział mi że po przeczyszczeniu trzeba podłaczyc pod kompa zaadaptować.
                  p.s czym i jak przeczyścić??zdemontować??czy tam jest jakas uszczelka??
                  "Papierowa" uszczelka klucz imbysowy 4mm chyba nie pamiętam . Przeczyścić środkiem do czyszczenia gaźników, benzyna ekstrakcyjną, ewentualnie zmywaczem do hamulców
                  ogromne dzieki.

                  Komentarz

                  • adx
                    Drive
                    • 2013
                    • 59

                    #10
                    rOBERTO795 , gregor10,

                    Dzięki wielkie za podpowiedzi.
                    Auto mam trochę "paroletnie- 14" ale jeździ i pali na dotyk.
                    Pali trochę dużo ( już się przyzwyczaiłem choć boli po kieszeni) ale jest wdzięczne - po przebojach z Fordem Mondeo MK3 disel i psującymi się wtryskami itd.. - raczej nie wsiądę do żadnego auta na F )))
                    Ta skoda b.mile mnie zaskoczyła.
                    Co do czyszczenia przepustnicy zajmę się tym w weekend i postaram się zrobić jakąś foto instrukcję o ile czegoś nie "zepsuję".

                    Co do falowania, to mam od czasu do czasu taki objaw, że spada nagle do 700-800 prawie się dławiąc i wraca na 900. Przepustnica?
                    Zastanawia mnie czy przepustnica ma też wpływ na ssanie nawet w gorący dzień - czasami trwa to chwilę na obrotach 1200 - 1400.
                    I przyśpieszenie (czasami się dławi - pedał do przysłowiowej deski a samochód ma chwilową czkawkę) jak i czasami reakcja na pedał gazu, jakby miał 90 koni, a toż to maszyna ze 150 konnym silnikiem (obarczam winą lata użyteczności silnika - 238 tyś dzisiaj - w pełni udokumentowany przebieg, polski salon + pełna książka - sam się zdziwiłem jak dostałem to auto).

                    Nie przedłużając w piątek lub sobotę zabieram się za przepustnicę i opiszę jaki i co.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • gregor10
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 104

                      #11
                      Winą to raczej obarcz niesprawność osprzetu silnika
                      Zrób logi 2 7 13 25 zobaczymy gdzie leży problem.
                      Z ssaniem to prawdopodobnie będzie uszkodzony czujnik temperatury, jednak niestety może to być również uszkodzona przepustnica , komputer nie widzi że puściłeś noge z gazu i szaleje na skutek fałszywych sygnałów. wszystko jest do zlogowania.
                      Do tego możliwe że sa nieszczelnosci w dolocie no i mamy tzw standardowy komplet niesprawnosci jesli chodzi o 1.8T
                      www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                      Komentarz

                      • adx
                        Drive
                        • 2013
                        • 59

                        #12
                        Witam,

                        Nie udało mi się zrobić do tej pory sprawy z przepustnicą, z racji nagłego innego problemu, nie wiem jak ale poszła mi uszczelka pod pokrywą silnika i troszkę polało olejem. Zrobione.
                        Wracając do logów, nie znam nikogo w okolicy kto miałby VAGa żeby się podpiąć i sprawdzić fachowo te logi. Już myślałem żeby zamówić na allegro kabel (w ofercie jest ich wiele) ale nie wiem czy taki sprzęt nie narobi więcej "złego". Będę wdzięczny za podpowiedź kogoś z okolic Poznania w tej sprawie.

                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        Pracuję...