Padajacy aku, swiecaca kontrolka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zurawik
    Drive
    • 2013
    • 81

    Padajacy aku, swiecaca kontrolka

    Z tego co czytam większość przypadków dotyczy stosowania oleju LL w połączeniu z wymianą w trybie LL lub zwykłym. Nie zauważyłem żeby zdarzyło się to w przypadku stosowania oleju o normie 505.01 i wymianie oleju co max 12-15 tys km. lub jeden rok.
    Być może to jest problemem.
    Pamiętam że w Swifcie jeśli ktoś nie doczytał jaki miał być lany olej do skrzyni biegów też były problemy po pewnym czasie. Z tego co pamiętam synchronizatory niezbyt dobrze reagowały z niewłaściwym oleum i robiło im się kuku. Przy stosowaniu właściwego oleju nic się takiego nie działo.
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    #2
    Padajacy aku, swiecaca kontrolka

    Mam nastepujacy problem.

    Bardzo latwo rozladowuje mi sie akumulator.
    wystarczy na 3 godz zostawic postojowki, nawet otwarte dzwi (swiatelko).

    Ostetnio naladowalem po takim przypadkowym rozladowaniu, i zapalila sie na stale kontrolka braku ladowania.

    Natomiast ciekawe jest ze w zimie odpalal zawsze na raz.

    Prosze o wskazowki diagnostyczne, mam vaga, miernik do dyspozycji.

    Dzieki 8)

    [ Dodano: Sro 10 Lip, 13 07:27 ]
    Zrobilem pomiary.
    Pobor pradu wyniosl 1mA, na zakresie uA nawet troche mniej.

    Napiecie na klemach 12,5V, po wlaczeniu zaplonu 12,25, po odpaleniu .... 11,6V
    Wiec nie mam ladowania. Dlaczego wrecz spadlo ?

    Sprawdzenie stykow - w puszeczce na aku zwarcie dwoch przewodow, ale to i tak jest zmostkowane +12 wiec chyba nie problem
    Nie wiem jak sie dostac do przewodu alternatora. Slaby dostep i nie umiem go wypiac.

    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • mariush19
      Rider
      • 2009
      • 634
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Na razie zostaw te przewody, wyjmij altka i zobacz czy szczotki w regulatorze napięcia są w porządku? swoją drogą ten prąd spoczynkowy masz bardzo mały, 1mA jeszcze się osobiście z takim nie spotkałem, u mnie jest 90mA a po wejsciu w stan uspienia 50mA.

      Komentarz

      • ROBAL_26
        RS
        • 2010
        • 2320
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        zsolpyw, to nadtopienie na listwie prądowej świadczy o tym że pod śrubą nie masz dobrego styku ,co za tym idzie prąd napotyka na opór przez co możesz nie mieć pełnego ładowania , popraw to oczyszczając dobrze miejsca styku i dobrze dokręć i zabezpiecz najlepiej smarem miedzianym .ok
        napięcie ładowania mierzyłeś przy samym altku czy na aku? ,
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          #5
          Na klemach napiecia mierzylem.
          Prad spoczynkowy - odpialem kleme + i sie wpialem miedzy kleme a aku. Faktycznie cos malo wyszlo, jutro zweryfikuje.

          Kiedy altek zaczyna ladowac, na wolnych obrotach, czy trzeba podgazowac ?
          Na logike powinno wzrosnac, a u mnie zmalalo (na wolnych).

          Wymiana szczotek, czy regulatora to usrana sprawa ze wzgledu na demontaz alta. (kto to robil to wie :twisted: )

          Moze byc smar grafitowy ?
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            zsolpyw, smar ma zabezpieczyć miejsce styku przed korozją-śniedzią, alternator powinien ładować 14,4V już po odpaleniu i nie ważne czy na biegu jałowym czy przy wyższych obrotach ,ma być 14,4V .ok
            sprawdź jeszcze ładowanie ale zaraz przy altku.ok

            pozdro
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • mariush19
              Rider
              • 2009
              • 634
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez zsolpyw
              Wymiana szczotek, czy regulatora to usrana sprawa ze wzgledu na demontaz alta. (kto to robil to wie :twisted: )
              Wyjęcie altka w AQY to banalna sprawa, przecież tam jest mnóstwo miejsca. Odciągasz napinacz, zdejmujesz pasek, odkręcasz dwie śrubki i altek na stole trochę tam potem ciężko trafić z jedną śrubą przy montażu ale 10minut więcej wystarczy na zabawę z tym

              Komentarz

              • zsolpyw
                Elegance
                • 2012
                • 897

                #8
                Bardzo namalne wyjecie, natomiast z trafirniem w dziurki przewalone. Nie da sie wbic na hama rby o aluminium :? i sie trza meczyc z trafionkiem
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz

                Pracuję...