crom.de, nieźle
Przycisk regulacji lusterek - dziala tylko prawe, moduł ko.?
Zwiń
X
-
Przycisk regulacji lusterek - dziala tylko prawe, moduł ko.?
1u1 959 565 C to kod czesci. Sterowanie L/R i płaski joystick (uwaga nie jakby "pokretlo" jak w nowszych!!).
No i jakby nie wcisnac klawiasza L/R to zawsze reguluje sie lusterko od pasazera :/ Jeszcze miesiac temu dzialalo jak trzeba - jakie lusterko wybiore. Wyjalem panel sterowania, rozebrałem i w środku czysto, ładnie itd... 2 linie podświetlania LED oraz 2 linie od sterowania - zmienia się układ rezystancji (w dodatku rezystory chyba precyzyjne) widocznej od strony modułu komfortu i to steruje odpowiednim silnikiem w odpowiednim lusterku.
Klawisze sprawne, przejście elektryczne jest. Dlaczego dziala tylko prawe lusterko pomimo włączenia lewego przez przysik? Rezystancje dla 4 kierunków oraz układu L/R zawsze są inne więc oszalał moduł komfortu? To dziwnie oszalał że ignoruje rezystancje wynikowe przeznaczone dla lusterka lewego i zawsze bierze to za lusterko prawe
Pomysły?
TIA+LPG Elpigaz IV gen :-)
-
-
pepiczek, zobacz kable między drzwiami a słupkiem A, czy nie przetarły się przewody i nie ma zwarcia.
Druga sprawa to, że w zależności od wyposażenia jest taka funkcja jak automatyczna regulacja lusterka pasażera gdy ustawia się lusterko kierowcy.
Być może padła ci wiązka/kable od lusterka kierowcy a lusterko pasażera działa normalnie (zgodnie z zasadą automatycznego dopasowania lusterka pasażera)Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Gość
u mnie to samo juz pisalem na forum z tym ze czasem lewe lusterko lapie a czasem jak u Ciebie nie dziala i tylko pasazera reguluje. nie mialem czasu sprawdzac, moze cos przychaczylem jak ciagnalem kable do glosnikow przez gume w drzwiach.
Komentarz
-
Tak jak chłopaki piszą wyżej. Usterke dotyczy lusterka kierowcy. I na tym się skup. Z zasady jak włączysz regulację prawego , to reguluje się prawe, a jak przełączysz na lewe to ustawiają się obydwa równocześnie. Dlatego wydajeci się ,że niezależnie od tego co włączysz, reguluje się lusterko pasażera. Może być gdzieś wiązka przetarta (np. w tunelu między drzwiami a budą), a może ci niedomaga moduł sterowania drzwiami. Ja osobiście już w trzech samochodach lutowałem przegnite piny tego modułu. Sprawdź przy okazji czy na tym nie działającym lusterku masz ogrzewanie. No i najlepiej, to VAG i jakie błędy wychodzą na komforcie.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
U mnie nigdy nie jechaly oba na raz!!!!!
Po podpieciu VAG - modul komofortu widzi L / R , widzi kazdza os regulacji (X/Y +/-) czyli modul z przyciskami w pelni jest widziany przez modul komfotu. Ale ten glupi modul reguluje tylko prawe lusterko.... w module komfortu duzo bledow ale to od szalejacych zamkow chyba wszystkie, skasowalem ale 15 minut zabawy nie wygnerowalo nowych bledow.
Juz mnie bierze... a jest przez VAG (polski czy vcds) mozliwe sterowanie z PC lusterkiem wybranym? Moze silniczek nie dziala i wtedy glupieje modul komofortu i steruje tym drugim?+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
No to jak ci jeszcze do tego zamki świrują, to ja bym obstawiał moduł sterowania drzwiami. U szwagra jeden przegnity pin powodował wyrzucenie 13 błędów. Począwszy od lusterek i zamków a skończsywszy na takich co teoretycznie nie miały związku z usterką. W trzech przypadkach z jakimi miałem do czynienia, był przegnity jeden i ten sam pin. Powodował jeszcze brak grzania lusterka, dlatego pisałem , żebyś to sobie sprawdził.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Witam
Mam podobny problem.Chodzi o lewe drzwi.
Nie dziala centralny z pilota na drzwi kierowcy,nie dziala domykanie szyb z piota,nie dziala lewe lusterko,obrysówka,nie ma brzeczyka zapalonych swiateł,nie zapala sie oswietlenie gdy otworzę drzwi,nie dziala regulacja lewej lampy swiateł jazdy dziennej.
Podswietlenia na panelach drzwi dzialaja,Szyby wszystkie dzialaja
Posprawdzalem przewody czy nie przerwane,wyjąłem moduł piny całe nie maja luzów.
Nie chce niepotrzebnie kupowac modułu.Może zmienić cała wiązkę lewych drzwi?Marcin
Komentarz
-
-
Podpinam się pod temat. Nie działa regulacja i podgrzewanie lewego lusterka i nie działa centralny zamek w drzwiach kierowcy.
Od czego zaczynać? Jak sprawdzić wiązke w drzwiach ? Czy w domowych warunkach przy otwartych drzwiach dobiorę się do tej wiązki odchylając gumę?
Gdzie jest ulokowany moduł komfortu i czy mogę go jakoś we własnym zakresie rozebrać, zajrzec i ewentualnie coś poprawić?
Czy podpięcie pod VAGa pomogło by mi w zlokalizowaniu usterki?
Dodam że pajcent to Octavia VRS 1.8 T AUQ z 2003 roku.
pepiczek, a gdzie znajduje się moduł sterowania drzwiami ?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcin20vtPodpinam się pod temat. Nie działa regulacja i podgrzewanie lewego lusterka i nie działa centralny zamek w drzwiach kierowcy.
Od czego zaczynać? Jak sprawdzić wiązke w drzwiach ? Czy w domowych warunkach przy otwartych drzwiach dobiorę się do tej wiązki odchylając gumę?
Gdzie jest ulokowany moduł komfortu i czy mogę go jakoś we własnym zakresie rozebrać, zajrzec i ewentualnie coś poprawić?
Czy podpięcie pod VAGa pomogło by mi w zlokalizowaniu usterki?
Dodam że pajcent to Octavia VRS 1.8 T AUQ z 2003 roku.
pepiczek, a gdzie znajduje się moduł sterowania drzwiami ?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Marcin
Rozebrać boczek drzwi, odpiąć kostkę i zobaczyć jak wyglądają piny i czy są wszystkie.
Jak już zdejmiesz boczek z drzwi to dobrze jest spisać numery z modułu i silniczka, nawet jak piny będą całe, tak na przyszłość:Pbył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
michalrh, dzieki śliczne za odpowiedź. Jak tylko znajdę trochę wolnego czasu i wolny ciepły garaż biorę się za to. Jakieś wskazówki przy ściaganiu boczka? Na coś szczególnie uważać, albo może jest coś skomplikowanego ? Zabezpieczać się w jakieś nowe zapinki czy te które są nie ulegają pękaniu ? Pytam bo zazwyczaj jak ściągałem gdzieś boczek to potem z braku zapinek trzeszczał..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcin20vtmichalrh, dzieki śliczne za odpowiedź. Jak tylko znajdę trochę wolnego czasu i wolny ciepły garaż biorę się za to. Jakieś wskazówki przy ściaganiu boczka? Na coś szczególnie uważać, albo może jest coś skomplikowanego ? Zabezpieczać się w jakieś nowe zapinki czy te które są nie ulegają pękaniu ? Pytam bo zazwyczaj jak ściągałem gdzieś boczek to potem z braku zapinek trzeszczał..
3 torxy z dołu tapicerki, 3 z boku od strony środkowego słupka i chyba 2 od strony maski, potem zdejmujesz panel sterowania szybami wysuwając taką zaślepkę tak jak by na zewnątrz auta a potem sam panel do góry. Trzeba uważać przy wyciąganiu, bo kostkę od szyb trzeba odpiąć.
2 wkręty na krzyżak i to chyba wszystko, teraz delikatnie podważamy tapicerkę z każdej strony i wyciągamy ją lekko do góry, tylko znowu delikatnie, bo znowu trzeba będzie odpiąć linkę z klamki. Nie pamiętam tylko czy trzeba było maskownicę głośnika przy lusterku zdejmować ale to tylko na wcisk siedzi więc bez problemów
gdzieś był fajny poradnik, jak znajdę to wstawiębył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Dzięki śliczne za podpowiedzi, na pewno będą przydatne! Poradnika też sam poszukam ale już po tym co napisałeś wystarczy zapewne.
Nic, czekać na więcej dnia wolnego i działam!
I co jak by piny nie były przegnite to wystarczy je oczyścić i zabezpieczyć jakimś specyfikiem do połączeń elektronicznych i powinno działać czy trzeba coś modzić lutować, rozkręcać?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michalrh3 torxy z dołu tapicerki, 3 z boku od strony środkowego słupka i chyba 2 od strony maski, potem zdejmujesz panel sterowania szybami wysuwając taką zaślepkę tak jak by na zewnątrz auta a potem sam panel do góry. Trzeba uważać przy wyciąganiu, bo kostkę od szyb trzeba odpiąć.
2 wkręty na krzyżak i to chyba wszystko, teraz delikatnie podważamy tapicerkę z każdej strony i wyciągamy ją lekko do góry, tylko znowu delikatnie, bo znowu trzeba będzie odpiąć linkę z klamki. Nie pamiętam tylko czy trzeba było maskownicę głośnika przy lusterku zdejmować ale to tylko na wcisk siedzi więc bez problemów
gdzieś był fajny poradnik, jak znajdę to wstawię
Moduł zauwazysz odrazu trzeba sie troche pogimnastykowac zeby go wyjąćza pierwszym razem.
U mnie w module piny całe, przewody też i dalej nie wiem o co chodzi.Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cincin81Zamieszczone przez michalrh3 torxy z dołu tapicerki, 3 z boku od strony środkowego słupka i chyba 2 od strony maski, potem zdejmujesz panel sterowania szybami wysuwając taką zaślepkę tak jak by na zewnątrz auta a potem sam panel do góry. Trzeba uważać przy wyciąganiu, bo kostkę od szyb trzeba odpiąć.
2 wkręty na krzyżak i to chyba wszystko, teraz delikatnie podważamy tapicerkę z każdej strony i wyciągamy ją lekko do góry, tylko znowu delikatnie, bo znowu trzeba będzie odpiąć linkę z klamki. Nie pamiętam tylko czy trzeba było maskownicę głośnika przy lusterku zdejmować ale to tylko na wcisk siedzi więc bez problemów
gdzieś był fajny poradnik, jak znajdę to wstawię
Moduł zauwazysz odrazu trzeba sie troche pogimnastykowac zeby go wyjąćza pierwszym razem.
U mnie w module piny całe, przewody też i dalej nie wiem o co chodzi.
może zimne luty w module komfortu albo sterowaniu w drzwiach?był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cincin81Błędów nie sprawdzałem.Ale sa na pewno skoro jest problem.
Zamieszczone przez michalrhmoże zimne luty w module komfortu albo sterowaniu w drzwiach?
sterowanie w drzwiach-to ten moduł w drzwiach kierowcy?
jak tak jeszcze raz czytam Twoje objawy to przypuszczam właśnie zimne luty.
A kable przemierzyłeś wszystkie czy tylko sprawdziłeś wizualnie?był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
a czy przy wymianie modułu numery muszą być identyczne, czy może on jest uniwersalny?...była O1, potem ze 3 wozidła inne i znowu O1...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72042
www.facebook.com/miodzwarmii
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NO_Masaa czy przy wymianie modułu numery muszą być identyczne, czy może on jest uniwersalny?
Ja próbowałem z różnymi i podobnymi numerami jednak tylko identyczny numer działa w 100%. Przy innych numeracjach modułu coś nie działało zawsze albo centralny albo lusterkobył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Więc tak... Wyszarpałem moduł bez większych szkód, dzięki powyższym instrukcjom na pewno prace przebiegły płynniej i przy zachowaniu w całości wszystkich plastików. Dobrze też że miałem ciepło w garazu bo przy takiej temperaturze zewnętrznej na pewno coś by się połamało. Ale szczerze mówiąc to ktoś kto wymyślał montowanie tego boczka to nie myślał za bardzo. Z wielu aut ściągałem boczek i były to auta włoskie, francuskie i było to o wiele prostsze łatwiejsze i co najważniejsze bardziej wytrzymałe. Ale do rzeczy.
Moduł niestety jeden pin ma ułamany. Standardowe miejsca w module i kostce zaśnieżałe. ( mówię standardowe po tym co mi pokazało google po wpisaniu numeru modułu i jak zobaczyłem od razu zdjęcia uszkodzonych modułów ).
Myślałem nad tym żeby zrobić jakiś sztuczny pin który stykał by się z resztą tego który został w module ale szybko mój zapał znikł.
Złożyłem wszystko do kupy, jest tak jak było a nawet gorzej bo teraz nie działa funkcja AUTO zamykania szyby kierowcy. Otwiera się po mocniejszym przyciśnięciu sama ale już nie zamyka.
I teraz szukam sterownika drzwi o numerze - 104411-302 05 0742 20 HW12 S0202 210 603 16 1558
Jak by ktoś miał taki cały to proszę o kontakt, chętnie kupię jak mnie cena nie wyrwie z nóg..
Pozdrawiam,
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michalrhcincin81 napisał/a:
Błędów nie sprawdzałem.Ale sa na pewno skoro jest problem.
michalrh napisał/a:
może zimne luty w module komfortu albo sterowaniu w drzwiach?
module komfortu-chodzi Ci o główny moduł?
sterowanie w drzwiach-to ten moduł w drzwiach kierowcy?
dokładnie tak.
jak tak jeszcze raz czytam Twoje objawy to przypuszczam właśnie zimne luty.
A kable przemierzyłeś wszystkie czy tylko sprawdziłeś wizualnie?Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcin20vtWięc tak... Wyszarpałem moduł bez większych szkód, dzięki powyższym instrukcjom na pewno prace przebiegły płynniej i przy zachowaniu w całości wszystkich plastików. Dobrze też że miałem ciepło w garazu bo przy takiej temperaturze zewnętrznej na pewno coś by się połamało. Ale szczerze mówiąc to ktoś kto wymyślał montowanie tego boczka to nie myślał za bardzo. Z wielu aut ściągałem boczek i były to auta włoskie, francuskie i było to o wiele prostsze łatwiejsze i co najważniejsze bardziej wytrzymałe. Ale do rzeczy.
Moduł niestety jeden pin ma ułamany. Standardowe miejsca w module i kostce zaśnieżałe. ( mówię standardowe po tym co mi pokazało google po wpisaniu numeru modułu i jak zobaczyłem od razu zdjęcia uszkodzonych modułów ).
Myślałem nad tym żeby zrobić jakiś sztuczny pin który stykał by się z resztą tego który został w module ale szybko mój zapał znikł.
Złożyłem wszystko do kupy, jest tak jak było a nawet gorzej bo teraz nie działa funkcja AUTO zamykania szyby kierowcy. Otwiera się po mocniejszym przyciśnięciu sama ale już nie zamyka.
I teraz szukam sterownika drzwi o numerze - 104411-302 05 0742 20 HW12 S0202 210 603 16 1558
Jak by ktoś miał taki cały to proszę o kontakt, chętnie kupię jak mnie cena nie wyrwie z nóg..
Pozdrawiam,
Marcinbył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcin20vtO kurde Panie boczek złożyłem i jak ja go teraz spisze. ehhh
najłatwiej właśnie znaleźć komplet z silniczkiem na allegro ale wtedy podają tylko numery z silniczka.
ja robiłem sobie zdjęcia podczas rozbierania boczku numerom silniczka, modułu i wszystkiego co pod boczkiem i ewentualnie mogło by nawalić :Pbył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
Komentarz