Problem z odpaleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    Problem z odpaleniem

    Napęd to pewno pare dB daje ale w ośce po położeniu kanapy też się duużo głośniej robi.
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    Problem z odpaleniem

    witam,

    jest tak: jeśli po przekręceniu kluczyka do pozycji "zapłon" nie zaświeci się choćby na chwilę kontrolka świec żarowych, niunia nie odpali. Mogę kręcić rozrusznikiem do wyczerpania aku. Zdarza się to sporadycznie i bez żadnej powtarzalności. Co ciekawe, autko odpala podczas ciągnięcia go na lince.
    Biję się z tym od dobrych kilku miesięcy i nie mam pomysłu gdzie zacząć szukać, choć ostatnimi czasy kilka razy było tak, że pomagało dość mocne uderzenie w deskę rozdzielczą, co może chyba wskazywać na jakiś "no contact". No właśnie, tylko gdzie szukać? Który kabelek/wtyczka/pin odpowiada za wysłanie sygnału o gotowości świec i w konsekwencji za uruchomienie auta?
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #3
      Zerknij na przekaźniki pod deską ......bodajże 109
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • salvado
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 314

        #4
        dzięki za podpowiedź - zerknę. Choć z tego co czytałem, przekaźnik ten odpowiedzialny jest za ABS/ASR.

        Nurtuje mnie też pytanie: dlaczego z rozrusznika nie pali, a z "krawata" odpala???
        Staram się pisać poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          salvado, spróbuj następnym razem jeśli nie będzie chciał zapalić popukać energicznie w kokpit od dołu pod kierownicą , jeśli wówczas odpali to do poprawienia luty w 109 lub 103 , to jest przekaźnik mocy i jeżeli on nie zewrze styku podczas kręcenia to za chiny silnik nie odpali .ok

          pozdro
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • salvado
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 314

            #6
            ROBAL_26,
            od tego pukania to przez te dobre kilka miesięcy mało sobie łapy nie zwichnąłem :-). Z różnym zresztą skutkiem. Zimą było tak, że auto przez dwa tygodnie było niejeżdżone, bo na nic nie reagowało. Choć z linki paliło, to strach było gdzieś poza chałupą zaparkować.
            Czy któryś z wymienionych przez Ciebie przekaźników odpowiada między innymi za to, że zapala się kontrolka świec żarowych?
            Staram się pisać poprawnie po polsku.

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              salvado, skończ z odpalaniem na linkę, bo będziesz miał problemy.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • interagg
                Drive
                • 2012
                • 52

                #8
                ja obstawiam przekaźnik 109. Na allegro są oryginalne za 50zł

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  salvado, bez podłączenia kompa ciężko coś określić , bo mogą mieć właśnie związek z odbalaniem jak i z czujnikiem świateł stop i nie tylko .a co do palenia na linkę to dziękuj Bogu że jeszcze nic się nie stało ,choć może jednak już jest tego jakiś skutek (przeskoczył rozrząd) trzeba to sprawdzić.
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • salvado
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 314

                    #10
                    ROBAL_26, skutecznie wyleczyłeś mnie z krawata. Słowo harcerza że już nigdy .... przenigdy .... ops: ops: ops:

                    W sobotę będę miał chwilkę, to zajrzę do tego przekaźnika. Oby to było tylko to, bo te kilka miesięcy bujania się z problemem mocno nadwyrężyło moje zaufanie do autka.

                    Małe OT: czy bez kompa da radę stwierdzić czy rozrząd przeskoczył? Mocno mnie tym zaniepokoiłeś.

                    W każdym razie dzięki wszystkim za sugestie.
                    Staram się pisać poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      salvado, raczej nie ma szans , kompem to sprawdzisz najszybciej i bez rozbierania.
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • salvado
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 314

                        #12
                        Czy pozbyłem się dzisiaj problemu, to tego nie wiem, ale faktem jest, że przekaźnik 109 wymagał przelutowania.
                        Odpowiednie punkciki powędrowały do "pomocników" :-).
                        Staram się pisać poprawnie po polsku.

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          salvado, ważne że działa i aby działało
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • krzychuuu80
                            Drive
                            • 2013
                            • 93

                            #14
                            octavia to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla i mam pytanie czy teraz - w lecie - normalne jest to że kontrolka świec szybko gaśnie ??? tzn chyba nawet pierwsza ??? kiedyś odpalałem golfa II i tam chwilę zeszło zanim zgasła, czy to jest normalne ??? dodam że pali bez problemu o każdej porze

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2320
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              krzychuuu80, jeśli nie masz problemów z odpalaniem to tak jest ,dla zabicia ciekawości to po zgaśnięciu kontrolki na liczniku świece grzeją jeszcze kilka sekund jeśli zachodzi taka potrzeba , ok
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • NuTiiiiii
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 117

                                #16
                                Cześć.

                                Podepnę się pod temat ....

                                Skoda 1,9 Tdi AGR. U kumpla właśnie tak było, że nie odpalał. Wymieniliśmy ten przekaźnik 103 ale na 167 - taki dostaliśmy w sklepie, niby piny te same - opis trochę inny, nie od świec żarowych tylko bodajże 'pompy paliwa'. Po usunięciu błędów itd samochód odpalił i działało .... przez kilka dni.

                                Dziś znowu klęknął ....
                                Co myślicie? Kupić przekaźnik 103/109 taki większy czy to nie ma różnicy ?
                                Dodam, że odsłuchowo przy pompie w momencie przekręcania kluczyka zamiast takiego cyknięcia 'elektrozaworu?' słychać jakie przestawianie jakby coś tam w piasku chodziło-szurało ....

                                Jak usuwałem błędy coś tam było z nastawnikiem .... zapomniałem nr błędu.
                                Być może to przepala ten przekaźnik ?!

                                Dzięki za każde opinie.

                                [ Dodano: Pon 14 Paź, 13 17:14 ]
                                dziś wymiana przekaźnika na ten co powinien być nic nie dała

                                wywalił nowy błąd 17970, nastawnik, przekroczona gorna granica i auto nie odpala

                                co robić ? :P

                                Komentarz

                                • jacki64
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 82
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Instrukcja czyszczenia nastawnika pompy

                                  Komentarz

                                  Pracuję...