Octavia I 1.9 TDI ASZ szarpie przy dodawaniu gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jac_ek
    RS
    • 2009
    • 1733

    Octavia I 1.9 TDI ASZ szarpie przy dodawaniu gazu

    3 lata temu wstawiłem nowe turbo do auta, ostatnio zaczęły mnie dopadać, odcięcia gazu, tzn. przyspieszam, jest brak mocy i nie mogę już przyspieszać, przy różnych prędkościach, ale nie jest to klasyczny not lauf, bo po wduszeniu sprzęgła, mogę ponownie przyspieszać, próbowałem klasycznego testu to jest 1500 obr, trzeci bieg i cegła na pedał gazu, to 1 na 5 zdarza się odcięcie, ale przy różnych obrotach, raz jest to ok 3000 raz 4000, komputer błędów nie pokazuje, co to może być, a jeżeli turbo to jak diagnozować akurat tą przypadłość?

    Na nowej turbinie jeżdżonej z głową przez 3 lata zrobiłem 50k km, z czego 50% miasto, 50% trasa, były również autostrady i np. tempomat na 160km/h przez 1h, także starałem się przedmuchiwać jak mogłem
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
  • keriwe
    Classic
    • 2007
    • 29

    #2
    Octavia I 1.9 TDI ASZ szarpie przy dodawaniu gazu

    Witam,
    Niedawno wymieniłem u mechanika kompletny rozrząd
    oraz olej i filtry (oleju, paliwa, powietrza).
    Po tych zabiegach pojawił się taki problem,
    że podczas przyspieszania samochód szarpie, jakby nie dostawał paliwa.
    Mechanik wymienił filtr paliwa ponownie na inny, filtr powietrza też
    (bo myśleliśmy, że to jest problemem), ale auto cały czas szarpie.
    Dodam, że szarpie gdy potrzebuje więcej mocy (przy delikatnym przyspieszaniu nie ma problemu). Poza tym, więcej pali, np. na biegu jałowym jakieś 1,3 l/h (bez kilmy),
    poprzednio było to 0,7 l/h. Całkowite spalanie też znacznie wzrosło.
    O dziwo to spalanie jest w normie (0,8 l/h), gdy samochód jest zimny,
    gdy chwile pochodzi i sie rozgrzeje to rośnie.
    Co może być problemem, co trzeba sprawdzić?
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam

    [ Dodano: Czw 17 Paź, 13 20:24 ]
    Witam jeszcze raz,
    Zrobiłem dwa logi, mam nadzieję, że dobrze.
    Będę wdzięczny jak ktoś rzuci na nie okiem, może z nich coś wynika?


    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zrób logi z bloku 1 3 4 13 23 statycznie i BS 3 11
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • keriwe
        Classic
        • 2007
        • 29

        #4
        Dziękuję za odpowiedź. Zrobię jutro i wstawię.
        A co to jest BS ?

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          keriwe, basic settings
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • keriwe
            Classic
            • 2007
            • 29

            #6
            Witam,

            Załaczam logi:
            basic settings:




            statyczne logi gdy auto bylo zimne:



            statyczne logi gdy auto bylo rozgrzane (wtedy spalanie wzrasta na biegu jalowym):



            Będę wdzięczny za pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
            Pozdrawiam

            [ Dodano: Sob 19 Paź, 13 14:48 ]
            Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              zrób jeszcze log na zimnym i na ciepłym silniku z bloku 7
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • keriwe
                Classic
                • 2007
                • 29

                #8
                Witam,
                oto logi:
                zimny:

                ok. 50 stopni

                ciepły

                Komentarz

                • jimprzem
                  Classic
                  • 2009
                  • 9

                  #9
                  Wydaje mi się, że przy tych symptomach to może być problem z pompkami np.elektryczna listwa zasilająca -podoginać konektory.
                  Ale i nie koniecznie bo może szarpać przez nieszczelny dolot.
                  zacznij od najprostszych rzeczy
                  VCDS

                  Komentarz

                  Pracuję...