Zamieszczone przez msemafor
problem z ABS
Zwiń
X
-
problem z ABS
Witam drogich forumowiczów.
Mam problem z ABS'em w mojej Octavce. Problem jest następujący: podczas hamowania załącza mi się abs, również jak jadę powoli i skręcam kołami. Ściągałem koło i widzę, że przy lewym przednim kole jest wymieniony czujnik na nowy oryginalny siemensa oraz przewód abs-u jest w dwóch miejscach "sztukowany". Uważam, że to on jest winny załączaniu się abs.
Moje pytanie brzmi: Czy lepiej kupić nowy przewód w Aso (wołają 200 zł) czy lepiej z jakiegoś Angola wyciągnąć i kupić za 5dyszek i założyć? czy powinienem mieć również czujników zużycia hamulców?
Pytanie drugie: Czy lepiej go zalutować gdzieś przy wtyczce do sterownika czy np w komorze silnika (wiązka chyba jest cała z innymi przewodami w jedną żyłę wciągnięta) ? Pytanie trzecie: Może ktoś z was forumowiczów może by miał taki przewód do odsprzedania. Poradźcie coś, bo zima idzie i niebezpiecznie tak z tymi abs-em na drodze zacznie się robić.
Moja Octavia to 2000r. przed liftem zewnętrznym, wersja SLX, 1.9TDI 110KM ASV.
-
-
A sprawdź Ty dla pewności czy to na pewno na tym kole ze sztukowanym kablem masz problem - a jeżeli tak to czy sam czujnik jest poprawnie zamontowany :wink: Mój też się przetarł i ABS zaczął wariować. Zakup na gwałt kabla, w międzyczasie podpięcie vaga i niespodzianka - problem nie z lewym a prawym przodem.
Czy masz czujnik zużycia klocków to sobie zobacz, nikt nie jest wróżką :P
Co do pytania o miejsce lutowania to się dołącze, gdzie najlepiej rżnąć starocia? . W sumie nic się nie dzieje, ale skoro i tak się szarpnąłem i kupiłem nowy to co ma leżeć...
Komentarz
-
-
Powiem tak, mam kabel, podpinałem VAG-a sobie i wszedłem w w sekcje abs, tam mi wywaliło błąd 00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47) 35-10 Intermittent oraz 16-10 Signal Outside Specifications - Intermittent oraz 04-10 Mechanical Malfunction - Intermittent. Takie mi wyskoczyły raz a innym razem jak podpinam to przeważnie pojawia się tylko 35-10.
Pomoże ktoś lub coś doradzi??
[ Dodano: Wto 19 Lis, 13 22:16 ]
A może ktoś z Was drogich forumowiczów zna dobrego gościa w okolicach Pruszkowa, co by mi rzetelnie polutował ten przewód abs i go dobrze zabezpieczył? już raz mam "spartaczoną" robotę i nie chcę powtórki :/.. pewnie kupię używkę z angola i będę chciał to połączyć w komorze silnika.. jak coś to proszę o jakieś namiary.
Komentarz
-
-
ABS działa ciągle, bez świecenia kontrolki.
Świecąca kontrolka świadczy o problemie/błędzie w systemie ABS.był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PieTrzaK...ale skoro i tak się szarpnąłem i kupiłem nowy to co ma leżeć...
Dziś kupiłem używkę z rocznika bodajże 2004 i poszukuje teraz kogoś kto to profesjonalnie mi zlutuje. nie znacie takiego warsztatu?
Komentarz
-
-
porada
Kolego ja miałem dziwniejszy przypadek, napisze jaki może komuś sie przyda.
Mianowicie gdy mój akumulator był już na wyjkończeniu, zaczeły się problemy z ABS gdyż sterownik nie dostawał odpowiedniego napięcia i co jakiś czas wywalało na zegarach ABS
czasami najprostsza przyczyna nie jest sprawdzona a jest przyczyna błędów.
pozdro
Komentarz
-
-
krzys24strd, Mi się kontrolka ABS zaświeca np.jak rano odpalam auto ma mrozie jak teraz.To znaczy,przy pierwszych dwóch obrotach rozrusznika,kiedy to najciężej kręci.Ale to jakiś ułamek sekundy,potem gaśnie kontrolka i jest dobrze.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Póki co, sam w listopadzie pogrzebałem, kupiłem używany przewód abs i go połączyłem w komorze silnika z przewodem wchodzącym w całą wiązkę. Czasem Abs się zapali ale zaraz gaśnie i auto w sumie hamuje ok zwłaszcza teraz na śliskiej nawierzchni. Jedyne co mnie wkurza to to że wg mojej opinii za często się włącza albo winne są też klocki hamulcowe które mogą mi czasem się blokować i przy ruszaniu z miejsca jest wyczuwalne "szarpnięcie (zerwanie)". Nie wiem czy to te klocki mogą być przyczyną?
Komentarz
-
-
Błędy czujnika ABS
Witajcie,
Ja także mam problem z czujnikiem ABS a może z czym innym. Wyskakuje mi błąd
285- Czujnik liczby obrotów przód prawy -G45. Myślałem wiec, że to czujnik i wymieniłem na taki Siemensa jaki był poprzednio, wykasowałem błąd. Nie pomogło jednak i nadal usterka występuje czyli przy wolnej jeździe podczas lekkiego hamowania i bez także załącza się pompa ABS. Podpiąłem się pod VAGa i przy okazji zrobiłem test wyjść i takie są efekty:
- wyświetla mi komunikat:
Luźne lewe przednie koło, luz w prawym przednim kole. Pompa pracuje ok. Co ciekawe w tym teście nie ma żadnej informacji o prawym kole a błąd wyskakuje właśnie na nim.
Co można jeszcze z tym ustrojstwem zrobić?
Napięcie na akumulatorze podczas pracy wynosi 13.3V
Podpowiedzcie co jeszcze może być przyczyną? Przewody?, Sterownik? czy coś innego?
W sobotę wymieniłem drugi czujnik ale błąd pozostał. A więc miernikiem zmierzyłem napięcie i oporność wtyczek po obu stronach oraz oporność czujników. Oto wyniki:
Wtyczka prawa strona - 2,5Volt, 42,8 kΩ, czujnik 1066Ω
Wtyczka lewa strona - 2,4Volt, 52kΩ, czujnik 1112Ω
Po podłączeniu VAGa mam następujące błędy:
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro 14 Paź, 15 00:35 ]
Wymienione czujniki ABS, ostatnio Piasta z łożyskiem na nowe a ABS nada się wzbudza podczas skrecania. Już chyba tylko przewody pozostały do sprawdzenia i ew, wymiany.Załączone pliki
Komentarz
-
Komentarz