Octavia 2.0 115KM problem z odpaleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotras29
    Classic
    • 2016
    • 3

    Octavia 2.0 115KM problem z odpaleniem

    Koledzy Shell nie pasuje do mego autka API ma inne ma SN, a ja potrzebuje SM
  • chudy005
    Classic
    • 2013
    • 28

    #2
    Octavia 2.0 115KM problem z odpaleniem

    Witam, mam problem ze skodą octavia 2001r. 2.0b+g 115KM. A mianowicie po kilku dniowym postoju, biorę się za odpalanie auta, silnik kręci ale nie odpala, nawet nie zagada, z rury nie czuć benzyny. Odłączyłem aku, naładowałem i dalej to samo. Rozłączyłem aku, na drugi dzień przyszedłem podłączyłem aku i od razu odpalił. Postał znów kilka dni i objawy dalej takie same ;/ jedynie że przy odpalaniu słychać jak przekaźnik cyka (był już podmieniony), pompa paliwa chodzi bo słychać (też była podmieniona) zastanawiam się czy gdzieś nie gubi masy, bądź wtryski nie dostają napięcia i nie puszcza paliwa. I jeszcze przy otwartej masce jak przekręci się zapłon to słychać jakby coś przez 2-3sek bulgotało w stylu przepływającego paliwa przez węże z powietrzem, ale to mogło być już tak wcześnie tylko teraz na to zwróciłem uwagę. VAG nie pokazuje błędów. Wszelkie sugestie i pomysły mile widziane.

    Komentarz

    • mariush19
      Rider
      • 2009
      • 634
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Jakie napięcie jest na aku po tych kilku dnich, przed próbą odpalenia sprawdź.
      Druga sprawa, masz gaz, może mapy rozjechane i tym odłączeniem aku je wykasowałeś. Sprawdź w grupie 032 jakie są korekty długoterminowe dla biegu jałowego i obciążenia, dwa pola w grupie 032.
      Jak korekta na biegu jałowym jest wiecej niż -10% to gaz do regulacji.
      Kasując błędy nawet jak ich nie ma, kasujesz również korekty na 0 (mapę wtrysku)

      Komentarz

      • chudy005
        Classic
        • 2013
        • 28

        #4
        Ale jak zaczęły się pierwsze problemy i udało mu się zaskoczyć, to silnik chodził równo na benzynie jak i na gazie, ale sprawdzę napięcie aku, aktualnie brak dostępu do kompa

        Komentarz

        • Bartek.K
          Rider
          • 2012
          • 396

          #5
          Zobacz czy podczas próby odpalenia jest iskra na świecach.
          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

          Komentarz

          • nikoś151
            Rider
            • 2013
            • 563

            #6
            immo czasem się nie świeci? 3 dni temu to przerabiałem

            Komentarz

            • chudy005
              Classic
              • 2013
              • 28

              #7
              imo się nie świeci, wszystkie kontrolki gasną, zastanawiam się nad cykaniem tego przekaźnika, podczas próby odpalenia, czy u Was też słychać jak odplacie?? u mnie to jest tak koło 2 razy na sekundę

              [ Dodano: Sro 04 Gru, 13 19:58 ]
              Nowe informacje, aku sprawny (nawet został podmieniony), brak błędów, masa jest, kolega probówką sprawdzał, ale okazało się że brak jednego napięcia na wtryskach. I stwierdził że może to być gaz (BRC sequent 24) i moje pytanie czy ktoś wie jak rozłączyć instalacje lpg, tak aby nie ingerowało w ECU samochodu??

              [ Dodano: Pią 06 Gru, 13 16:47 ]
              gaz został wypięty, ale problem pozostał, wszystkie masy oczyszczone, styki w skrzynce bezpieczników jak i w przekaźniku pompy paliwa. Reakcji nadal brak. Pompka pompuje po przekręceniu zapłonu, lecz przy próbie odpalenia, cały czas słychać przekaźnik tak jakby rozłączał...

              Komentarz

              • Arminek1
                Classic
                • 2012
                • 19

                #8
                Witam
                Miałem podobny problem z moją skodziną 2.0 AZJ PB/LPG 2002r. po tygodniowym postoju. Problem był taki, że bez holowania nie chciała odpalić a w momencie odpalenia przez ponad 50 km chodziła jak traktor. Błędy na Polskim Vagu były wypadanie zapłonu na prawie wszystkich cylindrach oraz śmierć katalizatora. Więc pierwsze co poszły do wymiany świece i kable co w moim silniku wiąże się z demontażem dolotu i połowy silnika jeśli nie masz czasu, narzędzi i zaplecza daj to mechanikowi ja tak zrobiłem bo sam bawił się z kolegą prawie 4h i to bez ściemy. Ale póki cokolwiek zaczniesz robić podepnij pod VCDS-a bo tu wszystko zobaczysz a oszczędzisz na mechanikach u mnie zapalała się kontrolka Check Engine .Wymieniłem świece i kable z pierwszego montażu zrobiły 146 tys. km w Niemczech. Następnie kat na zamiennik. Gazu bym nie winił z tego względu, że silnik uruchamiany jest na benzynie i nie przełączy się wcześniej na LPG zanim nie osiągnie zadanej temperatury. Aktualnie stoję przed wymianą cewki zapłonowej mam 6 pinową i wypada mi zapłon na 2 cylindrze sam demontaż też zajmuje z około 30 minut bo wszystko jest ciasno upchane.Zdemtowałęm ją i okazało się, że jeden pin z 4 pinów doprowadzający napięcie do świecy był zaśniedziały i nie było prawie przepływu prądu wyczyściłem to wszystko i silnik pracuje równiej ale i tak obudowa jest popękana i przy staniu poza garażem przy mgle rano silnik mam małą delirkę i zamierzam wymienić ja na nową tylko mam dylemat nowa oryginał (ASO 800 zł) lub jakiś zamiennik. Zatem jak na mój gust powinienś zrobić to co ja:
                1.Podpiąć pod VCDS-a.
                2.Sprawdzić cewkę zapłonową.
                3.Wymienić świece i kable.
                Daj znać jak wyszło.

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Arminek1, tu masz cewkę, http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=4291 zapytaj czy to bosch czy beru, powinno być na połowę taniej.

                  Komentarz

                  Pracuję...