kodowanie pilota centralnego ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Madziuniusiek
    Classic
    • 2014
    • 6

    kodowanie pilota centralnego ?

    f-sławek
    Nie Ciebie otrąbiłam na Ujastku koło 14.25? w ostatniej chwili zobaczyłam logo na grillu :lol:
    Pozdrawiam
  • daras1980
    Classic
    • 2012
    • 8
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    kodowanie pilota centralnego ?

    Witam . Panowie
    Kupiłem moją octavie z jednym kluczykiem z podwójnym centralnym na pilocie TJ zamykanie i otwieranie drzwi no i wtym jedynym kluczyku padła elektronika tzn . umarła ale zakupiłem drugi pilot z elektroniką oczywiscie taki sam tzn. ta sama czestotliwosc 434 mhz i nawet ztakim samym symbolami , oczywiście kodowanie z drzwi i stacyjki odpada iż mam tylko grot co pasuje do stacyjki z orginalnym immo oraz nie działający pilot , a ztego co zaczerpnał info na necie musza być conajmmniej komplet , oczywiście została adaptacja z programu vag-com lub polski vag tylko nasuwa sie teraz moje pytanie jak to się adaptuje na jakim kanale ewentualnie jak sprawdzić na blokach pomiarowych który to kluczyk , chodzi mi ote dwa programy , badz ktoś ma inny pomysł , wspomne ze octavia ambitent combi moduł komfortu nr. 1CO959799B dzieki za jakieś podpowiedzi . ( próbowałem sposobem-opcją z zamkiem od strony kierowcy gdzie sie przekreca kluczyk i kieruje na lusterko itd. i ten sposób nie działa )
    daras1980

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #3
      Tutaj masz opisane, po angielsku niestety:

      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Skoda_Octavia_(1U)_Comfort_System_(Generation_2)#C oding
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • daras1980
        Classic
        • 2012
        • 8
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Po małym po szperaniu po necie znalazłem , jak to sie dzieje i robi na vag-com może komuś bedzie przydatne do adaptacji więc napisze .

        Dopasowanie pilotów zdalnego sterowania grupy VW/skoda/seat/audi


        1. Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności: ->[Wybór] ->[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek] ->[Adaptacja - 10] ->Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")->[Odczytaj]

        -> W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.

        -> W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami). ->[Testuj] ->Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość. ->[Zapisz]

        Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).

        2. Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:

        -> Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności: ->[Wybór] -> [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek] ->[Bloki pomiarowe - 08] ->Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007") ->[Idź!]

        -> Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.

        -> Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).

        -> Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne - na trzeciej itd.
        Przykład:

        -> Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.

        -> Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).

        -> Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.

        -> Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojazdu. [Wybór] ->[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek] ->[Bloki pomiarowe - 08] ->Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007") -> [Idź!]

        Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".

        UWAGA: Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.[i]
        daras1980

        Komentarz

        Pracuję...