Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Akumulator, punkty masy i lista bezpieczników na aku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Akumulator, punkty masy i lista bezpieczników na aku

    Zamieszczone przez Agamek12
    Choć raz napisz coś konstruktywnego... a nie proponujesz koledze dalsze zmniejszanie atrakcyjności oferty....
    nie każdy kupujący jest arcy księgowym. Ja szukając auta nigdy nie kupuje poniżej ceny..... i takich nawet nie jadę oglądać. Ostatnio znany kolega z forum sprzedawał 0II.... cene praktycznie max z tego rocznika..... i był klient i to nie jeden.

    kkmw24, zrób na kilka dni cene ponad 20tyś - nic na tym nie stracisz.....

  • #2
    Akumulator, punkty masy i lista bezpieczników na aku

    Witam,



    na zdjęciu prezentuję podłączenie swojego akumulatora. Jestem przed jego wymianą. Zasada wymiany brzmi, że najpierw demontujemy minus, potem plus, a zakładając odwrotnie (przy założeniu, że masa jest na minusie). Tylko, że ja do końca nie jestem przekonany jak jest w moim przypadku. Ten czarny kabel z lewej strony od plusa jest podłączony do śruby na silniku, a prawy gdzieś znika pod akumulatorem. Tak Jest prawidłowo ?

    Jak jest w Octaviach 1 ? gdzie mogę znaleźć punkty masy w samochodzie ? (w internecie znalazłem pdf tylko dla O2, ale może być to np. cały silnik?)

    Mogę też dodatkowo prosić o listę bezpieczników pod pokrywką na akumulatorze? sprawdzę od razu ich stan.

    Komentarz


    • #3
      Ciężko poszukać :roll:
      Znalazłem coś o akumulatorze
      Forum - Octavia Club Polska
      Opis bezpieczników w komorze silnika
      Forum - Octavia Club Polska
      Opis bezpieczników wewnątrz pojazdu
      Link
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz


      • #4
        Okej. Bezpieczniki są załatwione, a co z pozostałymi pytaniami?

        Komentarz


        • #5
          Grzyboll, Z tego co wiem to masa jest podłączona do silnika,zerknij dokładnie.
          A co do wymiany akumulatora,to ja nigdy nie zwracam uwagi,który najpierw zdjąć.
          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
          jak pomogłem to daj punkcik
          sprzęgło od G 60

          Komentarz


          • #6
            Grzyboll, ten "+" co jest "podłączony do śruby na silniku" to zapewne przewód idący do rozrusznika.

            A co do kolejności odkręcania to od strony "elektrycznej" jest to zupełnie bez różnicy. Za to ze względów bezpieczeństwa odkręca się najpierw minus, dlatego, że robisz to zazwyczaj metalowym kluczem, który może się zetknąć gdzieś z karoserią. Przy odkręcaniu minusa, zwarcie do blachy nic nie powoduje ( bo i tak jest ona zwarta z minusem aku ); a jak masz odkręcony i zdjęty minus z aku to nawet jak przy odkręcaniu plusa dotkniesz kluczem do karoserii to nie zrobisz zwarcia, bo minus jest już zdjęty.
            Co się stanie jak przy podłączonym aku zrobisz zwarcie między + a karoserią to chyba wiadomo :diabelski_usmiech ...
            Podłączanie aku oczywiście w odwrotnej kolejności ( najpierw +, potem - ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez kowal 2002
              Grzyboll, ten "+" co jest "podłączony do śruby na silniku" to zapewne przewód idący do rozrusznika.
              Tak właśnie. Podłączony jest do zacisku roboczego rozrusznika
              Czarny z prawej strony - minus idzie sobie pod akumulator do zacisku masowego nadwozia.
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz


              • #8
                Dzięki wszystkim za rozwianie wątpliwości.

                Czy do 1.8T 4x4 w wersji elegance kupić w takim razie aku ~62 ah i 510 a, czyli dokładnie obecny zamiennik (myślałem o centrze plus) czy coś mocniejszego?

                Komentarz


                • #9
                  Grzyboll, Co do centry ,to mi padła równo 3 lata i jeden dzień po zakupie.
                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                  jak pomogłem to daj punkcik
                  sprzęgło od G 60

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki za odpowiedzi. Aku kupiony: Varta Silver Dynamic D15 12V 63 Ah / 610 A.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X