Drgania silnika ASZ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zibi72
    Classic
    • 2012
    • 22

    Drgania silnika ASZ

    Dla mnie też Zoltar i 16.05 jest odpowiednim miejscem i czasem
    Pozostałe soboty też mi pasują.
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    Drgania silnika ASZ

    Cześć

    Nie wiedziałem w którym dziale umieścić ten temat ale po obserwacjach zdecydowałem się tutaj. Otóż silnik w samochodzie gdy jest zimny (po odpaleniu) chodzi normalnie - drgania jak na diesla przystało po dojściu do temp ok. 40st silnik zaczyna się dziwnie bujać i trwa to tak mniej więcej do 70st po czym drga sobie normalnie jak diesel.

    Pierwsze obserwacje wskazują na to że:
    - po włączeniu klimy bujania ustają.
    - po wciśnięciu sprzęgła tak samo przestaje bujać.

    Wskazywało by to na problemy z kołem zamachowym ale ASO po vinie stwierdziło że w tym aucie (6bieg manual) siedzi fabrycznie jednomas (wiem wiem - każdy powie, że napewno dwumas i już trzeba wymieniać) i wygląda na to że nikt tam nie grzebał do tej pory. Auto nie ma dziwnych odgłosów przy zapalaniu i gaszeniu. Czeka jeszcze próba drogowa jak się zachowuje z dołu.

    Znalazłem na YT filmik innej osoby z tym samym problemem która wymieniła pół auta i dalej to samo. Po internecie jest dużo tym tematów także na forach zagranicznych i w większości pada stwierdzenie że ten typ tak ma.

    Chodzi o coś takiego:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mCEqO027bIA[/youtube]

    Logi z silnika o którym piszę (niedogrzany bo nie było czasu po zagrzaniu bipy jeszcze niższe są):

    Log (0 - 001)
    Log (1 - 003)
    Log (2 - 004)
    Log (3 - 013)
    Log (4 - 018)
    Log (5 - 023)

    Temat znany i poruszany nawet na briskoda i innych...





    kolejna O1 z youtube:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1dJecQ7CTrM[/youtube]
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Ja bym sie kierował w strone zawieszenia silnika... praca motoru dobra... tylko te szarpniecią dziwne...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        przemik, wszystko by było oczywiste - tylko dlaczego silnikiem buja w pewnym zakresie temp. a nie cały czas :roll: :roll: Mam pewien trop...
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • gzyms
          Rider
          • 2011
          • 397
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Zamieszczone przez alxxx
          przemik, wszystko by było oczywiste - tylko dlaczego silnikiem buja w pewnym zakresie temp. a nie cały czas :roll: :roll: Mam pewien trop...
          Sorki za kotleta - napiszesz jak to się skończyło, w czym był problem?

          każdy może, nikt nie musi

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            gzyms, u mnie po temacie już dawno pogrzebałem w sofcie i teraz nic nie buja. Pisz po więcej info pw lub do gregor10.pl on też wie o co chodzi
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • militarius
              Drive
              • 2015
              • 86

              #7
              czy nic mechanicznego?

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                W moim przypadku nie.. ale nie sugerował bym się. Najpierw trzeba wszystko sprawdzić i dopiero robić
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                Pracuję...