R888 to słaby pomysł. Zjechałem mnóstwo kompletów różnych opon w autach na torze i już lepiej kupić R1R (ta sama mieszanka, co R888, a inna rzeźba bieżnika). R1R klei minimalnie gorzej (myślę, że na ulicy nie do odczucia), jest za to sporo lepsza na mokrym. Tutaj R888 polegnie. Jak już musi być R888, to chociaż ją natnij, żeby otworzyc kanały odprowadzające wodę.
Wentylatory 1,6 AVU
Zwiń
X
-
Wentylatory 1,6 AVU
Witam
Posiadam Skodę Octavię z 2001r z silnikiem 1,6 AVU
Mam pytanie
Z tego co wyczytałem temperatura pracy silnika to ok 105 stopni
ale mam pewna niejasność dotycząca włączania się wentylatorów na chłodnicy
Po pierwsze nieważne czemu zawsze (jak od dawna zaobserwowałem) mi się włączają oba (duży i mały)
ale nie o to głownie chodzi
ostatnio przejechałem się z lapkiem podpiętym do OBD (kabel Viaken USB i VCDS)
i temperatura silnika potrafiła osiągnąć 111 stopni i spaść jedynie do 106
Wskazówka oczywiście stoi pięknie na 90
W rożnych warunkach
sprawdzałem kilku krotne i na trasie i na mieście i na postoju
Troszkę mnie to zmieszało na postoju otwarłem maskę i pozostawiłem go na biegu jałowym obserwując kompa i w momencie osiągnięcia 110 stopni włączyły się wentylatory na pierwszy bieg i przy ok 108 się wyłączyły
Klimatyzacja oczywiście wyłączona
Dodam ze termostat z wymieniony 2 krotonie i wymieniłem tez czujnik temp 4-pinowy
Moje pytanie brzmi czy to normalne zachowanie silnika i wentylatorów??
Z góry dziękuje za pomoc :-)Był BMW E36 316 1995r
był FIAT 126P 2000r
jest SKODA OCTAVIA I 1,6 AVU z LPG 2001r
-
-
Powiem ci że w moim bca jest tak samo, vag pokazuje temp silnika ok 110*C jak wentylator się załącza a na zegarach ładnie pięknie 90. Nie mam pojęcia czemu tak i czy tak ma być ale jeżdże już ze 3 miesiące odkąd wiem o tym zjawisku (a pewnie występowało dużo wcześniej) i nic złego się nie dzieje.
Komentarz
-
-
zenus, z opisów znalezionych na necie oraz osobistego porównania z zachowaniem mojego BFQ (bliźniacze silniki) - wszystko OK
wentylatory mają zawsze pracować oba razem (ale nie muszą pracować na okrągło, jeśli pracują na okrągło niezależnie od temp. płynu - jakiś błąd w systemie typu odpięty termostat, czujnik płynu itp itd)
jak zostawisz na postoju - temp skoczy do ok. 110, potem będzie zrzucać do okolic 105 i tak w kółko, na trasie potrafi być mniej - bliżej 100*C
wskazówka na zegarach stoi pionowo w zakresie ok. 70-110'C, żeby nie irytować kierowcy to nie jest bug, to feature :lol: we wszystkich autach grupy VAG od Golfa 4; precyzyjny odczyt masz przez VAGa, a luźną informację o tym, że płyn osiągnął temperaturę pracy poprzez stojącą pionowo wskazówkę na zegarach
Komentarz
-
Komentarz