[O1] wymiana przewodu - alternator - akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojja
    Classic
    • 2012
    • 33

    [O1] wymiana przewodu - alternator - akumulator

    Zamieszczone przez leonn
    Zamieszczone przez nobody
    Pies go y..ł z tym 40 zł,
    Ale nie jesteś do tyłu tylko te 40zl, bo masz w silniku wlane 1,5litra nie wiadomo czego :shock: co w płączeniu z 3litrami nowego oleju nadaje się tylko do wylania, (bo chyba nie masz zamiaru jeździć na tym 15tys?) plus koszt filtra oleju, plus robocizna za wymianę, to już sie robi konkretna kwota no i na dodatek że robiłeś przegląd u autoryzowanego serwisanta Skody to i o TVN można by oprzeć :wink:
    Ja to wiem, właśnie dlatego mnie tak to w..ia, bo gostek ukradł mi litr oleju, ale mnie naraził na stratę 200 PLN i niszczenie silnika (auto ma 25 tys km przejechane, tyle co nic).

    Mam nadzieję, że wymienią mi olej na własny koszt. A jak nie to trudno, zacznę pisać paszkwile. Tak czy inaczej już więcej na mnie nie zarobią. Jeśli nic nie uzyskam, to oczywiście czeka mnie druga wymiana oleju asap, bo nie będę dumał, czy zostawił trochę starego oleju, czy dolał z ,,beczki''.

    To jest jednak stracona pozycja, bo słowo za słowo. Mam teoretycznie świadka (osobę z recepcji, która mnie przyjmowała), ale wiadomo - jedna firma, z ludźmi trzeba jakoś żyć. To tak po prostu ręce człowiekowi opadają.

    Im się jednak sporo nazbierało z moją instalacją LPG (auto jeszcze jest na gwarancji), więc mam też kilka innych ,,argumentów''.
    Wojciech Łuński
  • niezal
    Rider
    • 2010
    • 283
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] wymiana przewodu - alternator - akumulator

    Witam,

    Jakiś czas temu miałem male zwarcie w skrzynce bezpieczników na akumulatorze. Skrzynka nie uległa stopieniu ale przewód łączacy akumulator z alternatorem przy końcówce oczkowej lekko się podtopił przy izolacji.

    Wiem, że to standard w tych autach, bo wiele takich przypadków znalazłem w sieci.

    Moje pytanie jest natomiast takie, jaki przewód zastosować zamiast oryginalnego? Na pewno o większym przekroju, ale jaki? spawalniczy 16mm2, 25mm2?

    Ktoś to robił Panowie? Może ktoś ma namiar na sklep w Krakowie, gdzie zakupię taki przewód i zacisną mi końcówki oczkowe na miejscu? Bo kominerkami to chyba nie najlepszy pomysł.

    Dodatkowo wymienię wszystkie bezpieczniki (te blaszki), tymczasowo poprawiłem styki.
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Ja wszystko co montuję do samochodu zaciskam zwykłymi kombinerkami, ale zawsze dodatkowo jest zalutowanie tak zaciśniętego złącza. Jest to lepsze rozwiązanie niż tylko zaciśnięcie nawet profesjonalną zaciskarką. Zalutowanie zaciśniętego złącza jest bardzo łatwe, cyna pięknie zalewa/penetruje przestrzeń pomiędzy poszczególnymi drucikami przewodu i "blaszką" końcówki.

      Komentarz

      Pracuję...