Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik biegu wstecznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujnik biegu wstecznego

    :shock:

  • #2
    Czujnik biegu wstecznego

    Witam szanownych forumowiczów.

    Mam następujący problem: światła cofania nie świecą się po wrzuceniu wstecznego.
    Żarówka i bezpiecznik są ok.
    Podejrzewam czujnik dla biegu wstecznego, tylko nie wiem gdzie go zlokalizować dla silnika benzynowego 2.0.

    Jakieś sugestie?

    Z góry dzięki.
    Octavia I Combi 4x4 SLX
    115KM AZH 2.0 + LPG

    Komentarz


    • #3
      karollog, W linku jest pokazana wymiana czujnika w 1.6 benzyna,u ciebie bedzie podobnie
      SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

      [ Dodano: Pon 29 Wrz, 14 23:13 ]
      Zobacz po nr.vin czy ten ci podejdzie
      Link
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz


      • #4
        Wypnij wtyczkę i zewrzyj piny w niej, włącz zapłon, wrzuć wsteczny i jak światła zaświecą to winny jest czujnik.
        U siebie założyłem taki, podobno wzmacniany:
        Link

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez luckd
          Wypnij wtyczkę i zewrzyj piny w niej, włącz zapłon, wrzuć wsteczny i jak światła zaświecą to winny jest czujnik.
          a po co ma wrzucić wsteczny przy wypiętej wtyczce? nie wystarczy zwarcie pinów wtyczki?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            W moim przypadku ułamał się przewód dochodzący do wtyku czujnika, przy samym wtyku. Naprawilem to w ten sposob, że udało się "złapać" końcówkę po trochę obcięciu plastyku wtyczki i można było przylutować przewód. Przy okazji zaglądania w to miejsce warto zwiększyć trochę "pętlę" przewodu, aby nie był naciągnięty i załamany, co zapobiegnie ewentualnemu ułamaniu się w przyszłości.

            Komentarz


            • #7
              Dzięki bardzo za wskazówki, na weekend zajrzę do środka.

              Pozdrawiam.
              Octavia I Combi 4x4 SLX
              115KM AZH 2.0 + LPG

              Komentarz


              • #8
                witam
                problem braku świateł wstecznego dopadł i moją skodziankę a więc sytuacja wygląda następująco : po wrzuceniu wstecznego biegu czasem świecą ale z przewagą na nieświecenie gdy nie działają światła zarazem nie działają czujniki cofania i brak jest sygnału dźwiękowego który towarzyszył zawsze przy wrzucaniu biegu . Działające światła cofania to również działające czujniki cofania oraz jest dźwięk towarzyszący przy wrzucaniu biegu . Brak świateł brak czujników cofania oraz brak sygnału dźwiękowego przy wrzucaniu biegu. Pytanie brzmi co jest powodem takiego działania ? jak to naprawić samemu ?
                Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                Komentarz


                • #9
                  Strumyk, to na 99% czunik wstecznego w skrzyni biegów
                  bo parktronik korzysta z tego czujnika
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    czy wymiana jest też taka banalna jak pisał wyżej kolega aniol i czy w moim 1.9 TDI znajduje się w tym samym miejscu
                    Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                    Komentarz


                    • #11
                      Strumyk, czujnik chyba w każdym silniku będzie w tym samym miejscu. Widać go dobrze po wyjęciu puszki na filtr powietrza z autopsji: zanim kupisz to sprawdź, bo ja kupiłem niepotrzebnie, gdyż u mnie sam włącznik okazał się ok tylko po prostu kabelki się upi.....iły. Rozwiązaniem było wlutowanie dodatkowego kawałka przewodu (ori są dość krótkie).

                      [ Dodano: Sob 29 Lis, 14 21:01 ]
                      Strumyk, wymiana polega na odpięciu wtyczki, wykręceniu włącznika, wkręceniu włącznika i zapięcia wtyczki. Przy jako takich zdolnościach manualnych zrobisz to w 15 minut.
                      رافال
                      Spoty
                      Cause freedom is a lonely road
                      My O2FL

                      Komentarz


                      • #12
                        dziękuje panowie za info jutro postaram się tam zajrzeć i napisze co i jak
                        Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez rafiki
                          zanim kupisz to sprawdź, bo ja kupiłem niepotrzebnie, gdyż u mnie sam włącznik okazał się ok tylko po prostu kabelki się upi.....iły
                          to je prawda, najpierw looknąć i podjąć odpowiednie działania
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam nareszcie znalazłem czas na zweryfikowanie usterki okazało się że jest to usterka zerwanych przewodów przy kostce na czujniku przy skrzyni biegów
                            Pech chciał że przewody urwały się w samej kostce pytanie moje do was czy jest jakiś sposób aby ją rozebrać i dodrobić czy należy zmienić całą kość z przewodami jakie macie sposoby?
                            Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                            Komentarz


                            • #15
                              W moim przypadku ułamał się przewód dochodzący do wtyku czujnika, przy samym wtyku. Naprawilem to w ten sposob, że udało się "złapać" końcówkę po trochę obcięciu plastyku wtyczki i można było przylutować przewód. Przy okazji zaglądania w to miejsce warto zwiększyć trochę "pętlę" przewodu, aby nie był naciągnięty i załamany, co zapobiegnie ewentualnemu ułamaniu się w przyszłości.

                              Tą samą treść napisałem kilka postów wyżej.

                              Komentarz


                              • #16
                                Sytuacja ma się mianowicie tak : nie potrafię rozebrać kostki więc zadzwoniłem na serwis auto wimar na modlińskiej i co się okazało kostka jest dostępna w kwocie 20pln + piny z przewodami 15pln wiec koszt ogólny 35pln wydaje mi się ze nie ma co kombinować i zainwestować a na pewno taka wymiana na nowy odwdzięczy się długą eksploatacją dziękuje za pomoc
                                Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Oczywiście jeżeli jest dostęp do części, zawsze łatwiej jest wymienić, ale bywa tak, że nie można zdobyć, lub zbyt długo czekać. Wtedy warto wiedzieć jak poradzić sobie natychmiast, i moim zdaniem wcale nie gorzej, bo przylutowanie urwanego przewodu nie jest błędem technicznym.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam,
                                    w nawiązaniu do powyższych wpisów dopadł i mnie problem braku świateł cofania oraz braku działania tylnego parkometru (brak sygnału dźwiękowa podczas wrzucania biegu wstecznego). Sprawdziłem bezpieczniki - OK, sprawdziłem prąd na bezpiecznikach OK.
                                    Zrobiłem prowizoryczne zwarcie na wtyczce czujnika (ale nie jestem pewny poprawności dlatego dziś zmieniam czujnik profilaktycznie - chwila roboty a nóż widelec).
                                    Zastanawia mnie natomiast wpis dotyczący "kostki na czujniki przy skrzyni biegów" -> miałem zmianę jakiś czas temu dwumasa/sprzęgło, ale działało chociaż może tam przy skrzyni jest faktycznie jakaś kostka, która warto sprawdzić - czy ktoś może wskazać jak się do niej dostać (Skoda Octavia 1 Tour 1.9tdi 1U2).

                                    Dzięki za rady, dziś będę grzebać.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Raport z naprawy - wrzucam dla podsumowania bo sam się oczytałem wyedukowałem (SKODA OCTAVIA 1 TOUR 1.9TDI 101KM) i może komuś ułatwi diagnostykę oszczędzi czas na szukanie i kasę na serwis.

                                      Objawy:
                                      -światła cofania - brak (sprawdzony bezpiecznik miernikiem - ok pika na mierniku, nie przerwany, sprawdzone gniazdko bezpiecznika - masa na śrubę z drzwi + druga końcówka na wtyk bezpiecznika - 12V z aku tzn. ze prad jest pchany, ale gdzieś ucieka)
                                      -czujniki parkowania - brak (brak dźwięku wbicia wstecznego, wypięcie czujników z modułu bez wpływu tj. ciągły brak prądu, czyli problem w wiązce pod maską)

                                      Podpiąłem nowy czujnik po kostkę z dwoma przewodami - bez poprawy
                                      Podpiąłem przewód czerwony z aku do samej kostki i w między czasie ruszałem przewodem pojawił się prąd, ale nie 12V, a 0,06V czyli gdzieś ucieka na wiązce pod maską.

                                      Wnioski:
                                      -uszkodzony przewód "gdzieś" i to gdzieś to klucz.

                                      Naprawa:
                                      1. jeśli czujnik padł - wystarczy kanał i wypięcie kostki elektrycznej, wykręcenie czujnika i zamiana na nowy
                                      2. jeśli wiązka pod maską padła to: klapa w górę, wyciągamy AKU, wyciągamy "opakowanie AKU - 5srubek" i tu jest haczyk - okablowanie wskazuje, ze kable od czujnika idą w lewo, a de fakto są one zawijane pod plastikową obudową i wracają w prawo, także trzeba dobrze je rozgrzebać i obejrzeć na spokojnie bo jest spięta z rozrusznikiem - tam miałem przerwanie okablowania (przerwane, zgniłe, zaśniedziałe) i to na długości 20cm - dostała się woda, miedź zaśniedziała, lutowanie nie łapało.

                                      Ogarneliśmy temat z kolegą w 1H.
                                      a temat de fakto do ogarnięcia 15min.

                                      Pozdrawiam.




                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X