:shock:
Czujnik biegu wstecznego
Zwiń
X
-
Czujnik biegu wstecznego
Witam szanownych forumowiczów.
Mam następujący problem: światła cofania nie świecą się po wrzuceniu wstecznego.
Żarówka i bezpiecznik są ok.
Podejrzewam czujnik dla biegu wstecznego, tylko nie wiem gdzie go zlokalizować dla silnika benzynowego 2.0.
Jakieś sugestie?
Z góry dzięki.Octavia I Combi 4x4 SLX
115KM AZH 2.0 + LPG
-
-
http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luckdWypnij wtyczkę i zewrzyj piny w niej, włącz zapłon, wrzuć wsteczny i jak światła zaświecą to winny jest czujnik.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
W moim przypadku ułamał się przewód dochodzący do wtyku czujnika, przy samym wtyku. Naprawilem to w ten sposob, że udało się "złapać" końcówkę po trochę obcięciu plastyku wtyczki i można było przylutować przewód. Przy okazji zaglądania w to miejsce warto zwiększyć trochę "pętlę" przewodu, aby nie był naciągnięty i załamany, co zapobiegnie ewentualnemu ułamaniu się w przyszłości.
Komentarz
-
-
witam
problem braku świateł wstecznego dopadł i moją skodziankę a więc sytuacja wygląda następująco : po wrzuceniu wstecznego biegu czasem świecą ale z przewagą na nieświecenie gdy nie działają światła zarazem nie działają czujniki cofania i brak jest sygnału dźwiękowego który towarzyszył zawsze przy wrzucaniu biegu . Działające światła cofania to również działające czujniki cofania oraz jest dźwięk towarzyszący przy wrzucaniu biegu . Brak świateł brak czujników cofania oraz brak sygnału dźwiękowego przy wrzucaniu biegu. Pytanie brzmi co jest powodem takiego działania ? jak to naprawić samemu ?Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.
Komentarz
-
-
Strumyk, to na 99% czunik wstecznego w skrzyni biegów
bo parktronik korzysta z tego czujnika->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Strumyk, czujnik chyba w każdym silniku będzie w tym samym miejscu. Widać go dobrze po wyjęciu puszki na filtr powietrza z autopsji: zanim kupisz to sprawdź, bo ja kupiłem niepotrzebnie, gdyż u mnie sam włącznik okazał się ok tylko po prostu kabelki się upi.....iły. Rozwiązaniem było wlutowanie dodatkowego kawałka przewodu (ori są dość krótkie).
[ Dodano: Sob 29 Lis, 14 21:01 ]
Strumyk, wymiana polega na odpięciu wtyczki, wykręceniu włącznika, wkręceniu włącznika i zapięcia wtyczki. Przy jako takich zdolnościach manualnych zrobisz to w 15 minut.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikizanim kupisz to sprawdź, bo ja kupiłem niepotrzebnie, gdyż u mnie sam włącznik okazał się ok tylko po prostu kabelki się upi.....iły->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witam nareszcie znalazłem czas na zweryfikowanie usterki okazało się że jest to usterka zerwanych przewodów przy kostce na czujniku przy skrzyni biegów
Pech chciał że przewody urwały się w samej kostce pytanie moje do was czy jest jakiś sposób aby ją rozebrać i dodrobić czy należy zmienić całą kość z przewodami jakie macie sposoby?Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.
Komentarz
-
-
W moim przypadku ułamał się przewód dochodzący do wtyku czujnika, przy samym wtyku. Naprawilem to w ten sposob, że udało się "złapać" końcówkę po trochę obcięciu plastyku wtyczki i można było przylutować przewód. Przy okazji zaglądania w to miejsce warto zwiększyć trochę "pętlę" przewodu, aby nie był naciągnięty i załamany, co zapobiegnie ewentualnemu ułamaniu się w przyszłości.
Tą samą treść napisałem kilka postów wyżej.
Komentarz
-
-
Sytuacja ma się mianowicie tak : nie potrafię rozebrać kostki więc zadzwoniłem na serwis auto wimar na modlińskiej i co się okazało kostka jest dostępna w kwocie 20pln + piny z przewodami 15pln wiec koszt ogólny 35pln wydaje mi się ze nie ma co kombinować i zainwestować a na pewno taka wymiana na nowy odwdzięczy się długą eksploatacją dziękuje za pomocŚwiatem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.
Komentarz
-
-
Witam,
w nawiązaniu do powyższych wpisów dopadł i mnie problem braku świateł cofania oraz braku działania tylnego parkometru (brak sygnału dźwiękowa podczas wrzucania biegu wstecznego). Sprawdziłem bezpieczniki - OK, sprawdziłem prąd na bezpiecznikach OK.
Zrobiłem prowizoryczne zwarcie na wtyczce czujnika (ale nie jestem pewny poprawności dlatego dziś zmieniam czujnik profilaktycznie - chwila roboty a nóż widelec).
Zastanawia mnie natomiast wpis dotyczący "kostki na czujniki przy skrzyni biegów" -> miałem zmianę jakiś czas temu dwumasa/sprzęgło, ale działało chociaż może tam przy skrzyni jest faktycznie jakaś kostka, która warto sprawdzić - czy ktoś może wskazać jak się do niej dostać (Skoda Octavia 1 Tour 1.9tdi 1U2).
Dzięki za rady, dziś będę grzebać.
Komentarz
-
-
Raport z naprawy - wrzucam dla podsumowania bo sam się oczytałem wyedukowałem (SKODA OCTAVIA 1 TOUR 1.9TDI 101KM) i może komuś ułatwi diagnostykę oszczędzi czas na szukanie i kasę na serwis.
Objawy:
-światła cofania - brak (sprawdzony bezpiecznik miernikiem - ok pika na mierniku, nie przerwany, sprawdzone gniazdko bezpiecznika - masa na śrubę z drzwi + druga końcówka na wtyk bezpiecznika - 12V z aku tzn. ze prad jest pchany, ale gdzieś ucieka)
-czujniki parkowania - brak (brak dźwięku wbicia wstecznego, wypięcie czujników z modułu bez wpływu tj. ciągły brak prądu, czyli problem w wiązce pod maską)
Podpiąłem nowy czujnik po kostkę z dwoma przewodami - bez poprawy
Podpiąłem przewód czerwony z aku do samej kostki i w między czasie ruszałem przewodem pojawił się prąd, ale nie 12V, a 0,06V czyli gdzieś ucieka na wiązce pod maską.
Wnioski:
-uszkodzony przewód "gdzieś" i to gdzieś to klucz.
Naprawa:
1. jeśli czujnik padł - wystarczy kanał i wypięcie kostki elektrycznej, wykręcenie czujnika i zamiana na nowy
2. jeśli wiązka pod maską padła to: klapa w górę, wyciągamy AKU, wyciągamy "opakowanie AKU - 5srubek" i tu jest haczyk - okablowanie wskazuje, ze kable od czujnika idą w lewo, a de fakto są one zawijane pod plastikową obudową i wracają w prawo, także trzeba dobrze je rozgrzebać i obejrzeć na spokojnie bo jest spięta z rozrusznikiem - tam miałem przerwanie okablowania (przerwane, zgniłe, zaśniedziałe) i to na długości 20cm - dostała się woda, miedź zaśniedziała, lutowanie nie łapało.
Ogarneliśmy temat z kolegą w 1H.
a temat de fakto do ogarnięcia 15min.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
Komentarz