Utrata mocy po deszczu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pjbart
    Classic
    • 2014
    • 3

    Utrata mocy po deszczu

    kazik4x4, ja cie rozumie Ladne sa, pewnie jakby mnie bylo stac tez bym kupil chociaz na tzw chwile

    Osobiscie z RRS podoba mi sie ten 2013. Link

    Natomiast juz w nowej budzie nie podoba mi sie wogole Link

    O ile podatek drogowy w tym wynosi £265/rocznie (prawie tyle co moja Skoda) to w pierwszym przypadku £490 rocznie juz troche boli.

    Jesli chodzi o wyglad to dla mnie LR,RR ma byc LR i RR, a nie SUV-em.
    Jesli chodzi o X5 to masz racje to bardziej rodzinna pseudo terenowka o ile mozna ja tak nazwac. Na ale tez ma cos w sobie
  • guru
    Classic
    • 2012
    • 16
    • Octavia II (1Z3)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Utrata mocy po deszczu

    Hej,

    Mam następujący problem z Octavią I 1.9TDI ALH 2003r (modelowo 2004r), mam ją 2,5roku.
    Auto po deszczu traci moc, wygląda to tak jak klasyczny notlauf. I tak też myślałem gdy stało się to za pierwszym razem w lipcu. Parę dni w górach pod chmurką, duże opady deszczu. W czasie jazdy ciach i brak mocy, nie wkręca się na obroty i v max to 120km/h. Po ponownym zapaleniu jest wszystko OK. Na vagu pojawił się tylko błąd 17946 (Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground) brak błędów przeładowania itp. Zdarzyło się tak może ze trzy razy, potem trzy miesiące deszczu Skoda nie widziała i było ok (sporo jeździ ale jest garażowana i ma czas wyschnąć) aż do ostatniego weekendu gdy znowu parę dni poza domem i w ciągłym deszczu i wilgoci. I znowu odcięcie mocy ale bonusowo, dwukrotnie przy zapalaniu jakiś pisk. Pisk jakby z brzęczyka czy przekaźnika, ze środka deski na wysokości kratek wentylacji, bardzo wysoki ton i dźwięk nierówny, przerywany jakby coś nie miało kontaktu. Auto odpala jeździ normalnie.
    W środku auta brak śladów wody, w podszybiu też nie stoi woda ale zauważyłem że plastikowy element podszybia ma uszkodzoną uszczelkę, tą która styka się z szybą i uszkodzenie listwy wciskanej w karoserię na środku, na łączeniu podszybia lewego i prawego.
    Mam podejrzenie, że na komputer leje się woda zgarniana przez wycieraczki. Nowa połówka podszybia to około 100zł, szkoda wydać jeśli to miałoby być coś innego. Macie inne sugestie? Komputer mocno się nagrzewa? Można go tymczasowo przykryć jakimś "daszkiem żeby to sprawdzić?

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      guru, a zmieniłeś ten N109? Może to jemu coś dolega i tak reaguje na wilgoć w powietrzu, że robi się zwarcie.
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • guru
        Classic
        • 2012
        • 16
        • Octavia II (1Z3)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez rafiki
        guru, a zmieniłeś ten N109? Może to jemu coś dolega i tak reaguje na wilgoć w powietrzu, że robi się zwarcie.
        Nie, nie zmieniałem N109 ale trochę przekopałem internet i fora w poszukiwaniu odpowiedzi, gdyby był uszkodzony to albo nie odpaliłbym w ogóle albo zgasłaby w czasie jazdy. Bez utraty mocy. Problem jest trochę dziwny i może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły.

        Komentarz

        • kowal83
          Classic
          • 2012
          • 5

          #5
          Cześć,

          Czy mogę się dołączyć do tematu, gdyż mam podobny problem ze swoją octavią. Podobnie jak u kolegi występuje problem z utratą mocy, tylko nie zależy to od warunków panujących na dworze, choć wilgotność zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia usterki. Od jakiegoś roku raz na jakiś czas w czasie jazdy nagle dostaję zamułki, turbina nie ładuje, raz zapali się kontrolka check engine raz nie. Można przejechać miesiąc, dwa i nic się nie dzieje, a innym razem kilka razy w ciągu dnia. Dodam, że po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i samochód ma pełną moc. Czytając wcześniej forum, sprawdziłem złącza komputera pod podszybiem i jest sucho, sprawdziłem bezpieczniki na akumulatorze. Byłem u kilku mechaników i żaden za bardzo nie wie o co chodzi. Silnik to 1,9 tdi ASV, a poniżej błędy jakie występują bo wystąpieniu braku mocy, zostają w pamięci nawet jak check engine się nie pali, występują wszystkie naraz. Z góry dziękuje za pomoc.

          5 Faults Found:
          17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
          P1538 - 35-10 - - - Intermittent
          19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
          P3005 - 35-10 - - - Intermittent
          19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus
          P3003 - 35-10 - - - Intermittent
          17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
          P1549 - 35-10 - - - Intermittent
          18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
          P1672 - 35-10 - - - Intermittent

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Wtyczka i modul pod akumulatorem do przegniecia. Wtedy moze go zachlapywac i dzieja sie rozne dziwne rzeczy.

            Utrata mocy jest bo jest blad N75
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              kowal83, co do wiatraka klimy to sprawdź to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=467605
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Modul pod akumulatorem. Tam tez sa inne zasilania, moze to zamakac w trakcie jazdy
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • kowal83
                  Classic
                  • 2012
                  • 5

                  #9
                  Maicroft, Czy chodzi Ci o moduł 1J0 919 506 K, ten który między innymi jest od wentylatorów, jeśli tak to tam też zaglądałem. Zdejmowałem wtyczki dwie które idą do niego, wykręciłem go i obejrzałem, wszystko wygląda na suche.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Tak ten modul.

                    A wiazka do komputera przy wycieraczkach gdzies nie jest przetarta, co prawda te kable ida w druga strone, ale deszcz i ten rejon czesto tez tonie
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • guru
                      Classic
                      • 2012
                      • 16
                      • Octavia II (1Z3)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A wiazka do komputera przy wycieraczkach gdzies nie jest przetarta, co prawda te kable ida w druga strone, ale deszcz i ten rejon czesto tez tonie
                      Miałem trochę czasu i przyjrzałem się okolicy ECU. Skleiłem mocowanie i uszczelkę podszybia, która była uszkodzona dokładnie nad komputerem i jego złączami, co mogło powodować zawilgocenie komputera. Odpływy są drożne. Dodatkowo wykonałem plastikową osłonę/daszek nad tymi elementami aby wykluczyć ich zalewanie.
                      Podłączyłem VAGa i tu widzę wzrastającą ilość błędów:

                      17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy
                      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

                      18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy
                      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

                      18065 Sygnał klimatyzacji - zwarcie do plusa
                      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

                      Pierwszy występujący już wcześniej i dwa nowe. Problem jest ewidentnie elektryczny. Pojeżdżę jeszcze i będę obserwował czy jest poprawa.
                      Macie dalsze sugestie co sprawdzać?

                      Ps. Może poratujecie schematem elektrycznym do ALH? Możemnie to naprowadzi.

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        A odpinales wtyczke, rozebrales ja ?? W jakim stanie sa same piny ??

                        Opcja jest tez rozkrecenie ECU czy tam sie nie zrobilo akwarium
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • guru
                          Classic
                          • 2012
                          • 16
                          • Octavia II (1Z3)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          A odpinales wtyczke, rozebrales ja ?? W jakim stanie sa same piny ??

                          Opcja jest tez rozkrecenie ECU czy tam sie nie zrobilo akwarium
                          Nie mam możliwości ściągnięcia wycieraczek, żeby zdjąć lewą połówkę podszybia aby wyjąć ECU. Bałem się odpinać wtyczkę bo te kable są bardzo sztywne, chyba ze starości. Mam obawy, że unieruchomiłbym całkiem Szkodnika. Rozebranie komputera to chyba wyższa szkoła jazdy. Jak się nie uspokoi to będę w grudniu serwisował autko to może wtedy wtyczkę sprawdzę. To może być dobry trop.

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            guru, Kup tani ściągacz i szybko ogarniesz temat. Rozebranie Ecu to nie wyższa szkoła jazdy... 4 śrubki i masz ecu rozdłubane.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Bez rozpiecia wtyczki, nic dalej nie wydedukujemy. Wtyczka moze byc zgnita i bedzie sialo bledami.

                              Mialem ostatnio Audi ktore nie palilo bez regul czy cieply, czy zimny. Czujnik temperatury dobry. Okazalo sie ze wtyk w ECU zielony, w samej wtyczce tak samo. Wiec w zaleznosci od humoru mial rozne rezystancje, wiec i rozne temperatury.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • guru
                                Classic
                                • 2012
                                • 16
                                • Octavia II (1Z3)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Bez rozpiecia wtyczki, nic dalej nie wydedukujemy. Wtyczka moze byc zgnita i bedzie sialo bledami.
                                Ok, dziękuję za pomoc i sugestie. Teraz jestem mocno zarobiony ale za trzy tygodnie może będę to rozbierał na czynniki pierwsze, dam znać w tym wątku co wynikło. Powiedz jeszcze czy wtyczki są jakoś zabezpieczone przed wysunięciem (zawleczka/blokada) czy tylko mocno trzeba pociągnąć?

                                PS. może nie będzie jak ze sterownikiem centralnego zamka z lewych drzwi gdzie była kompletna zieleń a piny rozłaziły się od samego patrzenia. OK
                                Grzech

                                Komentarz

                                • rafiki
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 15975
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  guru, pewnie jak większość musisz nacisnąć z jednego lub z obu boków i wtedy powinna już bez problemu zejść.
                                  رافال
                                  Spoty
                                  Cause freedom is a lonely road

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    guru, Do ecu masz 2 wtyczki dokładnie takiego typu jak w drzwiach do modułu o którym piszesz. Jedną odblokowujesz w jedną stronę a drugą w drugą i po sprawie.
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • guru
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 16
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Trochę odgrzeję stary temat ale może to komuś pomoże. Po naprawieniu (podklejeniu) mocowania podszybia i wykonaniu plastikowej osłony nad ECU od trzech miesięcy jest spokój, pomimo jazdy w deszczu, śniegu i mrozie.

                                      [ Dodano: Sro 16 Gru, 15 16:07 ]
                                      Dodam co wyszło po paru miesiącach i co mogło być przyczyną takiego zachowania samochodu. Wtyczki i okablowanie były OK. Cytując końcowy wniosek z innego mojego tematu: http://forum.octaviaclub.pl/_viewtop...light=#1481786
                                      I po zawodach, auto jeździ. Wymieniono sterownik silnika bo był uszkodzony i generował błędy (nie został zalany jak przypuszczałem). Nowy sterownik też sprawiał problemy ale Pan Marek (Masters Tuning) ogarnął sytuację + klonowanie. Pełen profesjonalizm z jego strony i szczerze polecam jego usługi. Całość imprezy, robota + części wyniosła mnie 500zł.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...