Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kłopot z alternatorem valeo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kłopot z alternatorem valeo

    Ja też nie chce śniegu bo muszę auto wysprzatac służbowe a w garażu to trochę mało miejsca.

  • #2
    kłopot z alternatorem valeo

    Cześć, w dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od ładowania. Alternator się kręci ale napięcie 12V i ani drgnie. Dwa lata temu robiłem szczotki u elektryka ( przelutował same szczotki bo zamówiony regulator nie pasował -jakiś chińczyk ale szczotki były takie same). Zastanawiam się czy nie kupić alternatora boscha (używka) bo jakkos nie mam zaufania do valeo . Do poniedziałku muszę się zdecydować. Koszt używki to ok.180zł (120A)i mam to na miejscu. Numer tego altka z boscha to 021903025K (made in mexico) drugi numer z etykietki 038903018XQ czy będzie pasował ( 1,9 TDI AGR 2002r)

    Komentarz


    • #3
      Ja na Twoim miejscu bym naprawił tego co masz. Bo jak rozumiem nie został znaleziony powód usterki. Mówisz że masz chińskie szczotki, może to one zawiodły.
      Części Skoda Octavia I 1.6
      http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

      Komentarz


      • #4
        Tak mam zamiar zrobić, jutro podjadę do warsztatu gdzie wymontują mi ten alternator. Poprzednio bylo wymienione sprzegiełko alternatora i same szczotki to było latem 2013 od tego czasu przejechałem ok 40tyś. bez żadnych kłopotów elektrycznych. W pytaniu o tego boscha chodziło mi że w przypadku "grubszej" naprawy lepiej kupić tą używkę tylko czy podejdzie "plug and play".

        Komentarz


        • #5
          Co do pytania to podpowiedzą Ci bardziej doświadczeni koledzy. Ja chwilowo nie mam dostępu do "pewnych" katalogów a nie chce Cie wprowadzić w błąd, mi się zdaje, że będzie pasował. Wracając jednak do kwestii używki, ceny alternatorów to od 90 zł za niepewne, po 150 z gwarancją 3 msc, jednak jak chcesz kupić za 180 to nie lepiej kupić regenerowany za ok 300 zł ? Wtedy firmy dają na niego gwarancję, często również obniżają cenę, gdy oddasz im swój stary.
          Części Skoda Octavia I 1.6
          http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

          Komentarz


          • #6
            Niestety to nie szczotki (regulator dało się wymontować bez wyciągania alternatora z samochodu)pierscienie komutatora trochę zjechane.Zostawiłem samochód u mechanika mają wyciagnać alternator i ma się nim zająć elektryk. Z tego co się zorientowałem części do valeo są drogie dlatego dalej zastanawiam się nad zakupem używanego zależy co powie elektryk.

            Komentarz


            • #7
              Znam taki przypadek że zapaliła się kontrolka od ładowania(wymiana alternatora na nowy )i nic nie pomogło ponieważ aku był padnięty

              Komentarz


              • #8
                Ładowanie sprawdzałem miernikiem, akumulator jest OK. Co się stało pewnie dowiem sie jutro.

                [ Dodano: Wto 30 Gru, 14 19:41 ]
                Dzwonił mechanik podobno padł wirnik komutator. Jutro mam odebrać auto, z wyciąganiem ( i wkładaniem) alternatora jest ponoć kupa roboty. Sam w octavii nigdy tego nie robiłem,ale jak spisywałem z niego numery widziałem jak jest upchany jaki tam jest dostęp.

                31.12.2014. 16.00
                Samochód odebrany, ale były pewne kłopoty ponieważ po zamontowaniu alternatora były problemy z uruchomieniem- zapalał i gasł, nie działała cała deska, nie świeciły się żadne kontrolki oprócz tej od ładowania. Po do kompa długo pokazywał "brak komunikacji". W końcu coś się "odblokowało" przeprowadzili testy które nie wykazały żadnych poważnych błędów, samochód dał się normalnie uruchomić. jedyna usterka która pozostała do "zap......jący z prędkością światła wyświetlacz zegarka ( pozostałe parametry wyświetlał dobrze). Po chili jazdy zegar się uspokoił. Mój samochód chyba nie lubi długiego odpięcia od akumulatora (dwa dni) krótkie nie robią na nim wrażenia.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X