Ja też nie chce śniegu bo muszę auto wysprzatac służbowe a w garażu to trochę mało miejsca.
kłopot z alternatorem valeo
Zwiń
X
-
kłopot z alternatorem valeo
Cześć, w dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od ładowania. Alternator się kręci ale napięcie 12V i ani drgnie. Dwa lata temu robiłem szczotki u elektryka ( przelutował same szczotki bo zamówiony regulator nie pasował -jakiś chińczyk ale szczotki były takie same). Zastanawiam się czy nie kupić alternatora boscha (używka) bo jakkos nie mam zaufania do valeo . Do poniedziałku muszę się zdecydować. Koszt używki to ok.180zł (120A)i mam to na miejscu. Numer tego altka z boscha to 021903025K (made in mexico) drugi numer z etykietki 038903018XQ czy będzie pasował ( 1,9 TDI AGR 2002r)
-
-
Ja na Twoim miejscu bym naprawił tego co masz. Bo jak rozumiem nie został znaleziony powód usterki. Mówisz że masz chińskie szczotki, może to one zawiodły.Części Skoda Octavia I 1.6
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/
Komentarz
-
-
Tak mam zamiar zrobić, jutro podjadę do warsztatu gdzie wymontują mi ten alternator. Poprzednio bylo wymienione sprzegiełko alternatora i same szczotki to było latem 2013 od tego czasu przejechałem ok 40tyś. bez żadnych kłopotów elektrycznych. W pytaniu o tego boscha chodziło mi że w przypadku "grubszej" naprawy lepiej kupić tą używkę tylko czy podejdzie "plug and play".
Komentarz
-
-
Co do pytania to podpowiedzą Ci bardziej doświadczeni koledzy. Ja chwilowo nie mam dostępu do "pewnych" katalogów a nie chce Cie wprowadzić w błąd, mi się zdaje, że będzie pasował. Wracając jednak do kwestii używki, ceny alternatorów to od 90 zł za niepewne, po 150 z gwarancją 3 msc, jednak jak chcesz kupić za 180 to nie lepiej kupić regenerowany za ok 300 zł ? Wtedy firmy dają na niego gwarancję, często również obniżają cenę, gdy oddasz im swój stary.Części Skoda Octavia I 1.6
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/
Komentarz
-
-
Niestety to nie szczotki (regulator dało się wymontować bez wyciągania alternatora z samochodu)pierscienie komutatora trochę zjechane.Zostawiłem samochód u mechanika mają wyciagnać alternator i ma się nim zająć elektryk. Z tego co się zorientowałem części do valeo są drogie dlatego dalej zastanawiam się nad zakupem używanego zależy co powie elektryk.
Komentarz
-
-
Ładowanie sprawdzałem miernikiem, akumulator jest OK. Co się stało pewnie dowiem sie jutro.
[ Dodano: Wto 30 Gru, 14 19:41 ]
Dzwonił mechanik podobno padł wirnik komutator. Jutro mam odebrać auto, z wyciąganiem ( i wkładaniem) alternatora jest ponoć kupa roboty. Sam w octavii nigdy tego nie robiłem,ale jak spisywałem z niego numery widziałem jak jest upchany jaki tam jest dostęp.
31.12.2014. 16.00
Samochód odebrany, ale były pewne kłopoty ponieważ po zamontowaniu alternatora były problemy z uruchomieniem- zapalał i gasł, nie działała cała deska, nie świeciły się żadne kontrolki oprócz tej od ładowania. Po do kompa długo pokazywał "brak komunikacji". W końcu coś się "odblokowało" przeprowadzili testy które nie wykazały żadnych poważnych błędów, samochód dał się normalnie uruchomić. jedyna usterka która pozostała do "zap......jący z prędkością światła wyświetlacz zegarka ( pozostałe parametry wyświetlał dobrze). Po chili jazdy zegar się uspokoił. Mój samochód chyba nie lubi długiego odpięcia od akumulatora (dwa dni) krótkie nie robią na nim wrażenia.
Komentarz
-
Komentarz