Kontrolka airbag

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AlfaQ
    Classic
    • 2019
    • 1

    Kontrolka airbag

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez grgr00
    zimówki? w październiku? Podobno do końca września mamy mieć 30 stopni ciepła,
    tak zmieniam +- 20-stego października... jeżdżę do pracy rano o 5.50 Trasa 50km pomiędzy lasami - rano można się zdziwić, bo często różnica temperatur sięga kilku stopni. Nie żal mi zimówek bo po 3 sezonach i tak je zmienię. Jak byłem teraz w sierpniu we Włoszech to Niemcy przyjeżdżali na zimówkach ... i żeby to był sporadyczny wypadek - nie takich "łosiów" było więcej :shock:
    guma trochę twardnieje w niskich temperaturach to fakt, ale różnicy przyczepności ja większych nie zauważam, zimówki zwykle zakładam, jak spadnie śnieg... bo takie np. CPC, które mają tylko 4 rowki nie nadają się ani do skręcania, ani do hamowania, ani do przyspieszania, generalnie na śniegu nie nadają się do niczego, a niektórzy, zwłaszcza w firmowych autach, mają NOWE (tak, ważne, że NOWE hehe) opony i dają radę .. kwestia chyba głównie rzeźby bieżnika.
  • AlfaQ
    Classic
    • 2014
    • 15
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Kontrolka airbag

    Cześć,

    Ostatnio niestety kopnął mnie ten zaszczyt, że w mojej O1 z 2003 r. walnęła maglownica (choć na liczniku tylko 130 000 km). Oczywiście nie bawiłem się z nią sam i oddałem ją do znajomego mechanika, który zajął się tematem. I niestety jak odbierałem auto, to się okazało, że pali się kontrolka airbag, taka jak ta:



    Mechanik twierdzi, że kierownicą nie kręcił bardzo - max 0.5 obrotu. Ponadto mówi, że podpinał się kompem do auta i wyszło, że układ airbag jest ok, tylko coś nie styka w taśmie w poduszce kierowcy. I tu jest moje pytanie - co spierniczył, jak to sprawdzić i jak naprawić? I najważniejsze - czy można z tym jeździć?
    Skoda Octavia I Run '03 1.6 Pb+LPG

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Czyli urwali tasme w pod kierownica :lol: Zobacz czy dziala klakson, bo to w zasadzie jedno z drugim polaczone.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • AlfaQ
        Classic
        • 2014
        • 15
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Ok, wolną chwilą sprawdzę. Takie urwanie taśmy jest groźne? Czy poducha może sama z siebie wystrzelić w czasie jazdy? Można to samemu jakoś naprawić?
        Skoda Octavia I Run '03 1.6 Pb+LPG

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Strzelic nie strzeli, bo jak jest blad, to system odlacza wszystkie poduszki i napicze.

          Wymienic mozna, pod warunkiem, ze sciagnie sie kierownice, odkreci sama tasme i zalozy nowa (tu trzeba jednak miec wyczucie, zeby utrafic przy zakladaniu na srodek tasmy, aby przy skrecie w obie strony tasmie nic sie nie stalo.

          Sa tacy co rozkladaja te tasmy i je lutuja, nie praktykowalem.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • AlfaQ
            Classic
            • 2014
            • 15
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            No dobra, diagnoza jest taka, że klakson też nie działa. :cry: Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, na czym konkretnie polega to "zerwanie" taśmy? Może to się tylko jakaś kostka wypięła?
            Skoda Octavia I Run '03 1.6 Pb+LPG

            Komentarz

            • matrix_pl
              Elegance
              • 2010
              • 758

              #7
              AlfaQ, taśma ma zakres pracy jak kierownica chyba 4 pełne obroty jak wyciągali maglownice to nie odpinali kierowniczy ale przy zakładaniu mogła być w skrajnym położeniu i po prostu wyrównali kierownice co poskutkowało urwaniem taśmy
              Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

              Komentarz

              • AlfaQ
                Classic
                • 2014
                • 15
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Czyli, że wystarczy wyjąć starą i włożyć nową, np. taką: http://allegro.pl/skoda-octavia-i-00...384233671.html? Czy używka się nadaje, czy lepiej zainwestować w funkiel nówkę?

                Czy poza samą podmianą taśmy, trzeba też coś jeszcze zrobić? Jakaś kalibracja kompa, czy tylko kasowanie błędu wchodzi w grę?
                Skoda Octavia I Run '03 1.6 Pb+LPG

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Blad trzeba skasowac, a przy zakladaniu, tak jak wyzej pisale, trzeba uwazac, zeby nie zrobic sobie znow kuku, bo ktos mogl miec tasme w jakims skrajnym polozeniu, a Ty kola na wprost. Ale jak na sucho pokrecisz tasma to zobaczysz jak ona dziala i kiedy ma lekki opor.

                  Tasma dowolna, jak nie masz kierownicy multi oraz ESP, bo wtedy sa inne tasmy.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  Pracuję...