[O1] Check engine - bylo wiele razy, ale co jest przyczyna?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Check engine - bylo wiele razy, ale co jest przyczyna?

    O cholera! :shock:
    Poważnie tyle to kosztuje? No to faktycznie szkoda becelować 3 razy wiecej. Jutro wyślę ojca do sklepu jakiegoś u nas w Skierniewicach, bo w Wawie nie dam rady raczej (brak czasu).

    Tylko powiedz mi czy jest jakiś specjalny do Skody? Jakieś specyficzne parametry, czy po prostu separator antenowy i tyle?
  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] Check engine - bylo wiele razy, ale co jest przyczyna?

    Wiec mam taki dziwny problem, silnik 1,6 BFQ kontrolka zapala sie kiedy tylko sobie chce, a jak juz chce jechac na Vaga to gasnie , Mam instalke gazowa IV gen SGI i chodzi ok bez zadnych problemow, zas denerwuje mnie ta kontrolka, przejade kiladziesiat km to gasnie a pozniej nie wiadomo z jakich przyczyn zapala sie. Dodam ze nie ma znaczenie jaki to bedzie gaz bo tankowalem wczesniej na petrochemi i sie zapalila myslem ze lipa gaz pozniej jakos zgasla i zatankowalem na BP jezdzilem okolo 400 km i znow sie zapalila. Moz ektos z Was ma podobne uciazliwoscie to dzieki za rade.

    Komentarz

    • tomil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1179

      #3
      Nie wiem jak to jest w Octavii, ale podobne problemy miałem w Punto z instalką IV generacji. Jak jest nierówna mieszanka (wina instalacji gazowej- zbyt uboga mieszanka- zbyt wysoka temperatura spalania- sonda lambda wysyła sygnał do kompa, że coś jest nie tak), wyrzuca błąd silnika. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na właściwej mieszance błąd znika (bądź kilkudzięsieciu cykli uruchamiania silnika). Ja raczej sprawdziłbym instalację- tu szukałbym problemów.
      It doesn't matter what we're losing
      It only matters what we're going to find!

      Komentarz

      • speede
        Ambiente
        • 2007
        • 248

        #4
        oki, podjade do serwisu instalek gazowych i zobacze co i jak,dzieki

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          to, że znika ci check z deski , nie znaczy, że znika z pamięci ECU. jest coś takiego jak Freez Frame - i z nich też można odczytac w jakich warunkach czeck się zaświecił ( czyli została zanotowana usterka). jeśli błąd od sondy ( a jesli wyskakuje tylko na LPG) to na pewno od sondy- to albo zbyt uboga, albo zbyt bogata mieszanka, czyli zupełnie niedograna mapa gazowa do benzynowej.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • speede
            Ambiente
            • 2007
            • 248

            #6
            witam, dzis mi ta kontrolka zgasla, ale mnie to denerwuje, ten zolty kolor na desce. Juz mialem jechac na kompa ale sie powstrzymalem bo zgasła. Pozatym jak bylem u mechanika (po zgaszonej kontrolce ale wczesniej) to mechanik jak podlaczyl VAg nie mogl polaczyc sie z samochodem. Nie wiem co moze byc przyczyna, bylem tez u innego speca i tez mu nie wyszlo. Czyzby tylko mozna sie podpiac do kompa w serwisie gazowym? Bo unich jeszcze to nie bylem. ELPIGAZ posiada taki komputer. Ale dziwi mnie czemu nie ma polaczenia, mimo ze kontrolka zapala sie sporadycznbie musze cos z tym zrobic. Co radzicie?

            Komentarz

            • vernix
              Ambiente
              • 2007
              • 135

              #7
              mam podobnie, zapala mi się co jakiś czas, może nie tak często jak u ciebie, ale tak raz na 2 m-ce, właśnie mi się świeci, zostało mi jeszcze kilka razy do 10 uruchomień, jak nie zgaśnie to trzeba będzie się do Ziomala uśmiechnąć
              BIA 4XXX

              Komentarz

              • thommeck
                Drive
                • 2008
                • 49

                #8
                Znajomy mial podobny problem. Przez pol roku smigal od serwisu do serwisu. Na koniec okazalo sie ze zespol wtryskowy LPG byl fabrycznie uszkodzony. Wymiana pomogla.

                Komentarz

                • speede
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 248

                  #9
                  tzn, mi sie zapala tez tak 2 razy na miesciac, sporadycznie i powiem ze nie ma znaczenia jaki gaz, to jest mysle wina instalki gazowej tylko nie wiem co. A co bylo u tego goscia co mial podobne problemu co wymienial w tej instalacji gazowej?

                  Komentarz

                  • tomil
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1179

                    #10
                    Zamieszczone przez thommeck
                    wtryskowy LPG byl fabrycznie uszkodzony
                    Czyli zła mieszanka.
                    Może też być efektem zapchanego filtra gazu fazy ciekłej (filtr fazy gazowej duuużo mniej zbiera)- jeżdżąc na naszym gazie można się spodziewać dość szybkiego zapchania filtra (na własnej skórze tego doświadczyłem, choć najczęściej tankowałem na Shellu).
                    Zamieszczone przez huwe
                    zupełnie niedograna mapa gazowa do benzynowej
                    Wtedy praktycznie od pierwszego kilometra przejechanego na gazie świeciłaby się kontrolka, a na pewno by nie gasła.
                    Ja w ten sposób w ciągu pół roku wymieniłem komplet kabli wysokiego napięcia i 3 komplety świec.
                    It doesn't matter what we're losing
                    It only matters what we're going to find!

                    Komentarz

                    • huwe
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 976

                      #11
                      Zamieszczone przez tomil
                      Zamieszczone przez thommeck
                      wtryskowy LPG byl fabrycznie uszkodzony
                      Czyli zła mieszanka.
                      Może też być efektem zapchanego filtra gazu fazy ciekłej (filtr fazy gazowej duuużo mniej zbiera)- jeżdżąc na naszym gazie można się spodziewać dość szybkiego zapchania filtra (na własnej skórze tego doświadczyłem, choć najczęściej tankowałem na Shellu).
                      Zamieszczone przez huwe
                      zupełnie niedograna mapa gazowa do benzynowej
                      Wtedy praktycznie od pierwszego kilometra przejechanego na gazie świeciłaby się kontrolka, a na pewno by nie gasła.
                      Ja w ten sposób w ciągu pół roku wymieniłem komplet kabli wysokiego napięcia i 3 komplety świec.
                      1. jak juz filterek to prędzej fazy lotnej , a nie ciekłej - on ma większy wpływ na ciśnienie na listwie wtryskowej. ( no chyba , że go nie ma - bo takowe cuda też już widziałem)
                      2.przy źle wgranej mapie gazowej nie jest powiedzane , że od razu wywali check. nawet przy zbyt krótkich/długich czasach wtrysków gazu w stosunku do benzyny sonda będzie pracować góra - dół. tylko , że w nieodpowiednich momentach ( tak to nazwijmy). Kończy się to tym, że mapa benzynowa się rozjeżdża z czasem. poznaje się to m.in. po kodzie P0171 - który w dosłownym znaczeniu mówi o zabrudzeniu systemu paliwowego. a dokładnie diagnozuje się po czasach adaptacji sondy lambda - krótkim i długim.
                      3. co do tego, że by lampka nie zgasła... ja twierdzę, że by zgasła. ( na podstawie praktyki).
                      Bez podpięcia pod soft, i porównania parametrów pracy na PB i LPG to możemy sobie jeszcze długo , a niekoniecznie owocnie dywagować , co może byc przyczyna wywalania błędu.
                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                      Komentarz

                      Pracuję...