[O1] Climatronic - V71 (klapa) caly czas zmienia polozenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Walus
    Ambiente
    • 2009
    • 172

    [O1] Climatronic - V71 (klapa) caly czas zmienia polozenie

    witam

    powoli sie przymierzam do zakupu koncowego tlumika

    mialem ULTERa w astrze i bylem zadowolony niechce jakiegos ryczacego dlatego szukam dedykowanego najprawdobniej podejdzie mi taki jest do O2

    ma ktos taki ??

    jak wrazenia ??


    dzieki wszystkim za info
  • kilgor
    Classic
    • 2007
    • 17

    #2
    [O1] Climatronic - V71 (klapa) caly czas zmienia polozenie

    Na wstepie wyciag dla climatronica z VAGa:
    Kod:
    VAG-COM Version: Release  311.2-N
    
    Control Module Part Number: 1U1 907 044 A  
      Component and/or Version: CLIMATRONIC     C 2.0.0
               Software Coding: 11000
                Work Shop Code: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            37-00 - Faulty
    Z tego co doczytalem w necie problem lezy w klapie nawiewu wewnetrznego/zewnetrznego.
    Lokalizacja nie byla problemem (odkrecic schowek a z drugiej strony wyjac filtr pylkowy).
    Silniczek jest maksymalnie z prawej strony dostep jak zwykle "cudowny".

    Teraz dodam ze ona caly czas zmienia polozenie podczas przekreconej stacyjki badz wlaczonego silnika. Jej ruchy to takie myszkowanie 2-3 centymetrow przy ustawionym nawiewie z zewnatrz. Ten ruch nie ma prawidlowosci lata sobie jak chce. Troche w gore znowu w gore pozniej w dol. NIe widze prawidlowosci w jej lataniu

    Przy wlaczonej cyrkulacji wewentrznej klapa pieknie zmienia polozenie i sie nie zacina podczas ruchu. Powrot do nadmuchu zewntrznego tez odbywa sie bez problemow. Tylko ze chwile pozniej nastepuje to "myszkowanie" Nawet wylaczenie klimy na off powoduje ze klapa zmienia polozenie. Jest to uciazliwe bo podczas jazdy co chwile zmienia sie sila nadmuchu ale nie wynika ona z zmiany predkosci obrtowej wentylatora tylko ze zmiany tej szpary przez ktora dostaje sie powietrze z zewnatrz. Filtr pylkowy jest nowy.

    Poczatkowo myslalem ze padl silniczek ale on dziala wiec co moze byc nie tak?
    Moze istanieje sposob kalibracji tej klapy? Bo sie ustawienie rozeszly?

    Normalnie bym odlaczyl ten silniczek ale latem w wielki upal klima gdy jets na AUTO czasem przestawia sie na wewnetrzny obieg aby chlodzic samochod.

    W necie szukalem i nie znalazlem podobnego problemu. Wiec prosze szkodnikow o pomoc

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      Zamieszczone przez kilgor
      Poczatkowo myslalem ze padl silniczek ale on dziala wiec co moze byc nie tak?
      nie potrafi ustalic polozenia spoczynkowego - sprobowac wyczyscic siezke -, wymienic

      Komentarz

      • kilgor
        Classic
        • 2007
        • 17

        #4
        Czyli rozebrac i w srodeku silniczka masz na mysli sciezke jak w potecjometrze?

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          tak , to mam na mysli - pewnie albo zanieczyszczona albo wytarta

          chyba ze jakis lisc blokuje droge silnikowi????

          Komentarz

          • kilgor
            Classic
            • 2007
            • 17

            #6
            Udalo sie naprawic. Wyjecie tego przy moich "malych" dloniach to ciut problem.
            Dla majacych z tym problem nalezy wykrecic jedna srube od dolu chyba kluczem nasadowym 6mm a nastepnie przelaczyc obiek zewnetrzny/wewentrzny i wylaczyc zaplon.
            Wtedy nalezy wypiac ramię od dzwigni i rozpiac kabelek polaczeniowy i nieszczesliwy silniczek V71 wychodzi. Producent Valeo cena nowego astronomiczna. Rozkrecilem pare razy uruchomilem go bez wkladania nie mial oporow a nastepnie zamonotowalem i jak narazie gitara.

            Problem byl o tyle denerwujacy ze zmieniajaca polozenie przepustnica powodowala zmienne natezenie dzwieku dobiegajacego z nadmuchow. Wiec poki sie rusza to polecam zobaczyc czy sie nie zacina najlepiej zdejmujac.

            Polozenie rowniez mozna sprawdzic na kanale 5 VAGa

            Komentarz

            • rogoz
              Rider
              • 2006
              • 397

              #7
              Właśnie walczę z problemem niedziałającej klapy. W porównaniu z poprzednikiem mam większy problem gdyż silniczek w ogóle nie działa i klape mam cały czas w pozycji na obieg otwarty. Nie chcę przesuwać tej klapy na siłę, aby czegoś nie uszkodzić.
              Jak się w tej sytuacji dobrać do tego silniczka? Rozbierać wlot powietrza od strony podszybia?

              Przy okazji, znalazłem wątek na forum Golfa związany z tym nieszczęsnym silniczkiem klapy. Jak się okazuje częstą przyczyną jest pęknięta nasada plastikowej zębatki.

              Komentarz

              • kilgor
                Classic
                • 2007
                • 17

                #8
                Aby wyciagnac ten silniczek tzreba wyjac schowek i poszukac go jest na koncu po prawej stronie (najblizej kola pasazera) ale w srodku kabiny tam sa dwie sruby (nasadowy klucz sie przyda) i wyciagnac go. U mnie szwankuje w nim czujnik polozenia. Caly czas probuje sie ustawic. Ale zabieg czyszczenia pomogl poki co.

                Komentarz

                • rogoz
                  Rider
                  • 2006
                  • 397

                  #9
                  kilgor,

                  Dziękuję za cenne wskazówki odnośnie dobrania się do silnika klapy. Ze swojej strony nadmienię, że pomocne było odłączenie na razu wiązki elektrycznej od silnika oraz wyciągnięcie czujnika temperatury powietrza (ta sama wiązka). Czujnik trzeba chwycić od tyłu i przekręcić o kąt 90st. Następnie ustawiamy w dogodnym położeniu górną klapę (tą pod filtrem kabinowym) tak, aby mieć dostęp do ramienia dźwigni – którą to odłączany od klapy. Silnik przykręcony jest jedną śrubą od dołu. Po jej odkręceniu staramy się przesunąć cały zespół silnika w kierunku prawego błotnika, aż zsunie się on z osi klapy obiegu zamkniętego.

                  Mając wymontowany zespół silnika odkręcamy 4 wkręty na obudowie i dobieramy się do wnętrza. Większość uszkodzeń tego elementu spowodowana jest pęknięciem osi największej zębatki


                  Źródło zdjęcia: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...423f3ca70b4cb0

                  Uszkodzenie jest naprawialne, sposób został opisany w powyższym linku.
                  Przy montażu silnika nalezy pamiętać aby ustawić go w pozycję na obieg otwarty i w tym samy położeniu musi być klapa obiegu zamkniętego

                  Komentarz

                  • busmen_bvg
                    Classic
                    • 2008
                    • 30

                    #10
                    Ja mam kolejny problem z moją octavią - teraz chodzi o climatronic.
                    Gdy ustawię temperaturę 18 stopni C, zaczyna tak ostro grzać, że we wnętrzu szybko robi się piekarnik. Jak wiadomo mniejszą wartością, którą da sie ustawić jest LO i jest to maksymalne chłodzenie. Czy coś mogło się popsuć? Czujnik temperatury? Czy coś podobnego? Klimatyzacja działa poprawnie, tylko albo na maxa chłodzi, albo na maxa grzeje, nie ma wartości pośrednich...

                    Komentarz

                    • larson6
                      Classic
                      • 2010
                      • 9

                      #11
                      Drodzy Państwo,
                      Proszę o pomoc mianowicie mam problem z zamontowaniem tego silniczka v 71. Proszę o praktyczna podpowiedż jak to zrobić. Najwiekszym problemem jest włozenie czpienia zebatego w mechanizm klapy.
                      larson

                      Komentarz

                      • rogoz
                        Rider
                        • 2006
                        • 397

                        #12
                        Ja to zrobiłem tak:
                        - ustawiłem klapę w pozycji obiegu otwartego (na dole)
                        - podłączyłem silnik do wiązki
                        - na panelu climatronic ustawiłem aby przestawił się w pozycję obiegu otwartego
                        - wyłączyłem zapłon, odłączyłem sinik
                        - delikatnie manewrując położeniem kalpy i silnika połączyłem jedno z drugim

                        Jak nie idzie założyć w ten sposób to proponuję wykonać analogiczne operacje przestawiając silnik i klapę w pozycję obiegu zamkniętego

                        Za pierwszym było ciężko. Zadanie raczej dla ginekologa

                        Komentarz

                        • Iqwan
                          Elegance
                          • 2010
                          • 758

                          #13
                          Ja też mam to uszkodzone, klapa w pozycji otwartej i nie mam zamiaru tego ruszać na razie.. czy jakieś konsekwencje się z tym wiązać mogą?
                          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                          Komentarz

                          • pstryczek
                            RS
                            • 2009
                            • 10778
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            U mnie się taki błąd ciągle zgłasza:
                            Znaleziono 1 błąd:
                            01274 - Silnik nastawczy klapy spiętrzania powietrza (V71)
                            37-10 - Uszkodzony - Sporadyczny

                            Czyżby też nawalał ten silniczek :?:
                            Marek

                            Komentarz


                            • #15
                              ech chyba wszystkie climatronici predzej czy pozniej to dopada, tez mam to co Ty Pstrykacz.

                              Komentarz

                              • pstryczek
                                RS
                                • 2009
                                • 10778
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Czyli czeka nas robótka przy aucie
                                Marek

                                Komentarz

                                Pracuję...