Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[o2] Problem z odpalaniem (sporadycznie)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [o2] Problem z odpalaniem (sporadycznie)

    Witam. Też mam Octavię Tour 1.6.

    Jak się tu rejestrowałem, to miałem problem z wyborem typu silnika. Na fakturze np. miałem AVU a w numerze silnika występuje BFQ. W książce o Octaviach, którą posiadam, występuje AVU/BFQ. Może ktoś pomoże wyjaśnić, jaka jest różnica między tymi oznaczeniami?

    ------

    Znalazłem: Forum - Octavia Club Polska

  • #2
    [o2] Problem z odpalaniem (sporadycznie)

    Czesc,

    Moja O2 ma dokladnie rok. Po 3 miesiacach zdarzyla sie sytuacja, ze przy odpalaniu silnik gasl. W momencie gdy powinien zaskoczyc silnik (rozrusznik kreci dobrze) silnik powolutku gasl (1-2 sek). Samochod udalo sie odpalic dopiero za 6-7 razem. Sprawe zignorowalem, pomyslalem ze woda w baku albo cus z paliwem.

    No coz, problem sie pojawil ponownie, tyle ze tym razem nie pod domem tylko w gorach jak trzeba bylo z majowki wracac (moze mu bylo tam dobrze).

    I znowu, 5-6 prob i samochod odpalil. W serwisie zglaszalem to apropo przegladu tydzien temu, to powiedzieli ze komputer im nic nie pokazuje. Pojade do ASO jeszcze raz, ale moze ma ktos jakies wskazowki co kazac im sprawedzac ?

    Szukalem po forum i w sumie podobny objaw mial chyba Gachul, ale sytuacja sie jak rozumie nie rozwiazala. Jakies pomysly ?

    Troche dziwna sprawa. Trace niestety zaufanie do autka, bo co bedzie jak kiedys jednak wpadnie na pomysl i wogole nie odpali a bede np. gdzies za granica z rodzina. Lepiej byloby namierzyc co to za ustrojstwo

    Komentarz


    • #3
      yanooshiiik, no u mnie sprawa wyglada tak..... nauczyłem sie go zapalac rano.. tzn. nie krece rozrusznikiem zaraz po zgasnieciu lampek tylko tak poczekam jeszcze 5 sek... wynik.... 100% odpalen (przynajmniej u mnie) :lol:
      aparopos servisu.. nic im vag nie pokazal.... :evil:
      gachul

      czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum

      Komentarz


      • #4
        gachul, sprobuje jak sie znowu przytrafi. Jak na razie na 22tys przejechane mialem to drugi raz wlasnie wczoraj. Ale nie czekalem do zgasniecia kontrolek, tylko odpalalem jak tylko kontrolka swiec zgasla. Dziwna akcja w sumie. A ty to czesto miewales ?

        Komentarz


        • #5
          gachul, sprobuje jak sie znowu przytrafi. Jak na razie na 22tys przejechane mialem to drugi raz wlasnie wczoraj. Ale nie czekalem do zgasniecia kontrolek, tylko odpalalem jak tylko kontrolka swiec zgasla. Dziwna akcja w sumie. A ty to czesto miewales ?
          Mówiąc szczerze, od kiedy jeżdżę samochodami z ciut większą ilością elektroniki = z komputerem sterującym pracą silnika, zawsze czekam, aż wszystko co ma zgasnąć, pogaśnie i dopiero wtedy odpalam silniczek - mam już taki nawyk, nie wiem, czy ma to jakieś uzasadnienie, ale wychodzę z założenia, że te kilka sekund dodatkowo mnie nie zbawi, a dzięki temu wszystko co ma być zdiagnozowane, zostanie, bez żadnych "przerywaczy" ... :wink:

          Komentarz


          • #6
            yanooshiiik, ja nawet dzisiaj zrobilem probe i szybko zakrecilem ... samochod zgasl, a pozniej nie chcial zapalic....chyba moj tak ma :lol:
            gachul

            czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez tomekjmopl
              Mówiąc szczerze, od kiedy jeżdżę samochodami z ciut większą ilością elektroniki = z komputerem sterującym pracą silnika, zawsze czekam, aż wszystko co ma zgasnąć, pogaśnie i dopiero wtedy odpalam silniczek - mam już taki nawyk, nie wiem, czy ma to jakieś uzasadnienie, ale wychodzę z założenia, że te kilka sekund dodatkowo mnie nie zbawi, a dzięki temu wszystko co ma być zdiagnozowane, zostanie, bez żadnych "przerywaczy" ... :wink:
              robie tak samo i nie miałem problemu z odpaleniem, nie pamiętam dokładnie ale chyba w instrukcji też jest coś napisane żeby odpalić autko po zgaśnięciu wszystkich lampek. .
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz


              • #8
                A u mnie sprawa wygląda tak:
                jak silnik jest zimny, to pali bez problemu.
                problem pojawia się gdy jest rozgrzany. Musi kilka razy przekręcić wałem zanim odpali, mało tego, zdarza się że zatrzęsie silnikiem. Nie wiem co to jest.
                Czy miał ktoś coś podobnego?
                Octavia 2, 1.9 tdi

                Komentarz


                • #9
                  stychlerz, Ja w mojej mam dokładnie to samo :evil:

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy będziesz coś z tym robiła???

                    Komentarz


                    • #11
                      Myślę, że o czym mówi tomekjmopl musi być, chociaż wg książki silnik zwłaszcza ciepły można zapalać odrazu nie czekając na zgaśnięcie zwłaszcza kontrolki świec żarowych. SPrawdziłem to i faktycznie opłaca się poczekać dwie trzy sekundy więcej i myślę ze nie ma się czym przejmować. I nie myślcie że ASO coś znajdzie. Usterka jesłi zpaisze się w pamięci sterownika zostaje wykasowana z jego pamięci po chyba 40 krotnym prawidłowym odpaleniu czyli po kilku dniach jest czysta. Należaloby w tym przypadku jechać prosto do ASO.
                      slawko007

                      Komentarz


                      • #12
                        slawko007, ja juz z 10-15 razy odpalilem od tego czasu bez problemow. Ale umowilem sie na jutro do InterAuto na zakopianskiej zczytac bledy. Moze cos akurat wyjdzie.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja miałem podobnie. Jeżeli załączę rozrusznik odrazu po załączeniu zapłonu to zdarzało mi się, że silnik gasł tak jak pisze yanooshiiik
                          Forum - Octavia Club Polska
                          Od pewnego czasu po prostu czekam aż zgasną wszystkie kontrolki i już nie pamiętam, żeby silnik mi zgasł. Przestałem się tym przejmować, tym bardziej, że ASO nie stwierdziło żadnych błędów w sterowniku silnika. Podejrzewam, że TTTM
                          Octavia 2.0 BKD

                          Komentarz


                          • #14
                            adeks, tez tak mysle ze TTTM. Jednak ja zawsze czekam do zgasniecia kontrolki swiec (nie wykluczam jednak ze moze rzeczywiscie w tych dwoch moich przypadkach odpalilem za wczesnie - ale nie pamietam, nie zarejestrowalem w pamieci). Dzis jade calkiem na swiezo po tym zdarzeniu na odczyt bledow, moze cos wyjdzie. Jak nie to zlewam sprawe i czekam nie do zgasniecia swiec, ale do zgasniecia wszystkich kontrolek.

                            Co ciekawe, zajrzalem do instrukcji i znalazlem w niej (co prawda nie "wprost") ale jednak informacje ze silnik moze nie odpalic za pierwszym razem (bez powodu) i wtedy trzeba po kilku probach odczekac z minute i sprobowac ponownie. Mam wrazenie ze opisana jest tam dokladnie moja sytuacja.

                            Komentarz


                            • #15
                              trudny rozruch

                              Cześć
                              Byłem wczoraj w serwisie.
                              Na początku mechanik wytypwał 3 możliwe usterki:
                              - akumulator
                              - przewód łączący akumulator z rozrusznikiem
                              - rozrusznik
                              Akumulator został wymieniony na próbę na nowy. Silnik dalej odpalał źle.
                              Mechanik zdemontował przewód od czujnika temperatury cieczy chłodzącej i silnik zapalił normalnie. Jak założył znów ten przewód, to silnik palił źle. Powiedział mi, że dostali podpowiedź od centrali Skody iż w takim przypadku należy wymienić rozrusznik. Widziałem to wszystko na własne oczy i muszę się zgodzić z tym co uzuskał podczas prób. Zgodziłem się na wymianę rozrusznika, ale nie mieli go na magazynie. Obecnie czekam na dostawę rozrusznika.
                              Powiedziałem koledze o tym czego się dowiedziałem. Ma on VW Tourana i ten sam problem. Zadzwonił do kolegi z serwisu VW, który potwierdził że rozrusznik jest do wymiany. Chodzi o to, że przy zimnym silniku mieszanka paliwowa jest bogatsza i obroty rozrusznika wystaczają aby odpalić silnik, przy silniku rozgrzanym mieszanka jest uboższa i wówczas pojawia się problem.
                              Dam jeszcze znać co będzie po wymianie rozrusznik

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez stychlerz
                                A u mnie sprawa wygląda tak:
                                jak silnik jest zimny, to pali bez problemu.
                                problem pojawia się gdy jest rozgrzany. Musi kilka razy przekręcić wałem zanim odpali, mało tego, zdarza się że zatrzęsie silnikiem. Nie wiem co to jest.
                                Czy miał ktoś coś podobnego?
                                Octavia 2, 1.9 tdi
                                Zamieszczone przez stychlerz
                                Dam jeszcze znać co będzie po wymianie rozrusznik
                                Zacznie normalnie odpalać niezależnie czy jest zimny , czy ciepły . Miałem identyko objawy , wymiana rozrusznika rozwiazała problem .

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam
                                  Panowie mam dokładnie takie same objawu w mojej O2 od około 2 miesięcy ... niestety nasilają się. Dziś każda próba odpalenia zimnego silnika powoduje tumany siwego dymu a obroty wahają się od 400 do 600 i silnik gaśnie po kilku sekundach. Jutro wybieram się do ASO w Ostrowie Wlkp. Zobaczymy jak Panowie z serwisu poradzą sobie z moim problemem.
                                  Co jest faktycznie powodem moich problemów??? Czy faktycznie wymiana rozrusznika jest konieczna ??? (przebieg 45kkm)
                                  Pozdrawiam
                                  Porucznik Jaszczuk_jest AR159 ale już czas zmian

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jareksi, koniecznie daj znac jak sie sprawa skonczy
                                    gachul

                                    czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      no i szczypior w rowie,
                                      bylem w aso i zaden blad sie nie pokazal. Pewnie sie zdazyl wykasowac, albo go wogole nie bylo . Samochod byl odpalony miedzy przygoda a wizyta w aso z 15-20 razy, wiec mogl sie wykasowac. Ehhh ... jak znam zycie to skonczy sie gwarancja i wtedy cos dupnie na calego

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam
                                        Dopiero jutro mam wizytę w ASO ... ale coś czuję że będzie DUŻY problem.
                                        Zdam kolegą dokładną relację z mojej jutrzejszej wizyty w SKODZIE. Już wiem iż nie mają odpowiedniego rozrusznika na miejscu w magazynie .
                                        Pozdrawiam

                                        [ Dodano: Sro 14 Maj, 08 21:21 ]
                                        Witam
                                        Panowie w ASO niec jak na razie niepokojącego nie wykryli ... ale poprosili uprzejmie bym zostawił im samochód na następny dzień, na co się zgodziłem. Będą sprawdzać dalej - zobaczymy co przyniesie następny dzień.
                                        Pozdrawiam

                                        [ Dodano: Czw 15 Maj, 08 14:17 ]
                                        Witam
                                        Właśnie odebrałem z ASO swojego Szkodnika. Pan z obsługi serwisowej poinformował mnie iż usterka faktycznie została zdiagnozowana i będę musiał na 2-3 dni pozostawić samochód do ich dyspozycji w celu pełnej naprawy ... Podobno coś wyregulowali ale w przypadku ponownego pojawienia się problemów przy odpalaniu zimnego silnika będzie miała miejsce już wymiana rozrusznika - na który czekają. Moja diagnoza - uszkodzony rozrusznik.
                                        Pozdrawiam
                                        Porucznik Jaszczuk_jest AR159 ale już czas zmian

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja bylem dzis i mam wymienione oprogramowanie silnika.
                                          Zobaczymy, ale jako ze znam sie troche na sofcie, to na dwoje babka wrozyla. Moze pomoze, a moze wrecz przeciwnie

                                          Mam tez wymieniona manetke od wycieraczek - dostalem taka wypasiona z ladnymi znaczkami

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            :idea: A dziś rano...klops..znowu nie mogłem odpalić. I nie pomogło oczekiwanie na zgaśnięcie lampek. Odpalił chyba po 3 razie ale nie to jest najgorsze bo zdązyłem się już do tego przyzwyczaić. Najgorsza jest ta ooooogromna chura białego dymu ale naprawdę ogromna jak u mojego wujka kiedy odpalał Władimirca. Normalnie wstyd mi bo takie autko a wygląda jakbym miał starego grużlika. I to uważam za nienormalne. Czy może ktoś ma coś podobnego? Jakieś sugestie? :?:
                                            slawko007

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              slawko007, śledź ten wątek, chyba podobny
                                              Przepraszamy, nie możemy tego znaleźć! ლ(ಠ_ಠლ)
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez slawko007
                                                Jakieś sugestie?
                                                Prawdopodobnie czeka Cie wymiana glowicy i ASO juz pewnie o tym wie, tylko nie chce powiedziec.
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  AdamB Dzieki, widzę że temat jest dosyć popularny :diabelski_usmiech

                                                  [ Dodano: Wto 08 Lip, 08 12:15 ]
                                                  Purchawa Dzwoniłem już do Autoremo do Nowego Targu do Pana Janusza. Mówił żebym podjechał to sprawdzi coś w sterowniku silnika. Jutro zamierzam się przejechac w te tereny i zdam relację. Ale jeśli to głowica to lepiej oddać autko leasingodawcy i pobrać drugie
                                                  slawko007

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X