czarny dym, brak mocy, problem z zapalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarzab
    Classic
    • 2009
    • 2

    czarny dym, brak mocy, problem z zapalaniem

    witaj witaj
    no zamianka dość znacząca... życzę radości z eksploatacji
  • mikes007
    Classic
    • 2008
    • 8

    #2
    czarny dym, brak mocy, problem z zapalaniem

    Witam!
    Mam następujący problem:
    Na początku kiepsko mu szło zapalanie (zapalał za pierwszym razem ale musiał trochę pokręcić aby zaskoczyć) to było do przeżycia.
    Następnie po paru dniach pojawił się problem dziwnego hałasu jakby blacha furkotała jakąś ale innych objawów nie było aż do dzisiaj. (hałas w przeciągu 2 tygodni wystąpił około 3 razy).
    Dzisiaj miałem problem z ruszeniem nie chciał się rozpędzić ale jak osiągał prędkość około 30km/h zaczął iść i przyspieszać jak zawsze.
    Przy początkowym ruszaniu pojawiał się gęsty czarny dym i się dławił ale jak już to pokonał to szedł.
    Do czasu bo na tyle zdechł ze nie chciał już iść (nie testowałem tego mocno czy dalej pójdzie bo nie chciałem czegoś uszkodzić).
    Jak wychodziłem z samochodu śmierdziało ewidentną spalenizną.
    Niestety wylądował na lawecie i czeka na diagnozę w ASO.

    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale był problem (podobno) z czujnikiem hala bo gubił moc pod pedałem gazu (jak wcisnąłem sprzęgło bez zrzucania biegu moc powracała)
    Czujnik został wymieniony usterka minęła na 2 dni a potem powróciła.

    Co to może być.
    Czytałem coś na forum i wszystko wskazuje na turbinę albo coś z nieszczelnością.
    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Mikołaj

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      Zamieszczone przez mikes007
      czujnikiem hala
      e a gdzie w dieslu tego szukac??

      Komentarz

      • mikes007
        Classic
        • 2008
        • 8

        #4
        na fakturze napisane
        Robocizna:
        czujnik Halla de- i zamont.

        Materiały:
        Nadajnik impulsów - wałek rozrządu

        znawca nie jestem moge sie mylic

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          jaki przebieg?? czarny dym kojarzy sie z nieszczelnoscia w dolocie , ale wtedy to muł jest ogromny - ten halas to moze rozwalona sprezarka??

          Komentarz

          • mikes007
            Classic
            • 2008
            • 8

            #6
            95 tys przebiegu
            rozrzad wymieniony

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Ten przebieg to orginal? Bo troche maly :wink:
              A moze to katazlizator zapchany ? :roll: Bo jakos te dymienie i zamulenie to mi na to wyglada :roll:
              Zamiast do ASO polecam DobregoGrzesiaWawa, masz nie daleko.
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                Zamieszczone przez marekzu
                Zamieszczone przez mikes007
                czujnikiem hala
                e a gdzie w dieslu tego szukac??
                ...za chlodnica oleju, nie zycze nikomu wlasnymi rekami wymieniac !
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • mikes007
                  Classic
                  • 2008
                  • 8

                  #9
                  Werdykt z ASO
                  urwana wiązka do czujnika hala
                  oraz padnięty przepływomierz
                  powiedziano, że czas oczekiwania na przepływomierz to 2 tyg
                  czy można gdzieś to kupić szybciej bo wydaje mi się to dość dziwne, że trzeba tyle czekać

                  Komentarz

                  • hsurim
                    Elegance
                    • 2006
                    • 788
                    • Kia
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10

                    Zobacz jaki masz numer na przepływce i znajdziesz (zapewne)
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      mikes007, po pierwsze zmień w profilu model silnika. W rozmowie tel. mówiłeś że masz O2 1.9TDI więc na pewno nie jest to AHF
                      Zamieszczone przez mikes007
                      urwana wiązka do czujnika hala
                      yyyyy czy takie rzeczy dzieją się same bo na pewno nie zawadziłeś tą wiązką o coś, nie ma takiej możliwości :shock: . Czy podczas wymiany czujnika wiązka była ok :shock: śmierdzi mi to partactwem podczas poprzedniej "naprawy".
                      Zamieszczone przez mikes007
                      oraz padnięty przepływomierz
                      ciekawe :roll: Jak już wiązka i czujnik będą ok, zażycz sobie jazdy próbnej po czym niech Ci pokażą że wywaliło błąd przepływki (ewentualnie poczytaj na forum w jaki sposób sprawdza się przepływomierz)
                      Zobacz jaki masz numer na przepływce i znajdziesz (zapewne)
                      Z zamiennikami radzę uważać bo mogą okazać się złudną oszczędnością.
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • mikes007
                        Classic
                        • 2008
                        • 8

                        #12
                        Auto naprawione:-)
                        Po dostarczeniu przepływomierza okazało się, że usterka nie minęła i że jest lepiej ale w dalszym ciągu coś nie tak.
                        Pytając czy przepływomierz był faktycznie uszkodzony twierdzili, że tak.
                        Po kolejnych 3 dniach testów okazało się, że jest uszkodzony sterownik.
                        Włożyli sterownik od innego samochodu i wszystko było ok.
                        Cena 3800zł + 2tyg oczekiwania na naprawę.
                        Doszedłem do wniosku że drobna przesada i poprosiłem o złożenie samochodu i oddanie bez naprawy.
                        Przy odbiorze samochodu okazało się ze przepływomierz jest dobry i wywaliłem 500zł, zażądałem zwrotu pieniędzy ale to chyba walka z wiatrakami.
                        Samochód zawiozłem do Grabowskiego do Piaseczna, który naprawił do w 6h za 1500zł.
                        Okazało się, że przy wymianie szyby (co miało miejsce jeszcze za czasów pierwszego właściciela) źle ułożyli przewody, które idą pod szybą i gdy pracowały wycieraczki doszło do przetarcia przewodów i do zwarcia.
                        W warsztacie mocno się zdziwili, że samochód jeszcze się nie spalił.
                        Przewody zostały wymienione i poprawnie ułożone.
                        Naprawiony został również sterownik (wymiana przetwornika + który odbierał sygnały od przepływomierza).
                        Sterownik dostawał nieodpowiedni sygnał od przepływomierza i dawkował za dużo ropy, co powodowało, że samochód się dusił i leciał czarny dym.
                        Jak na razie wszystko jest ok.
                        Zapala dobrze, gaz nie niknie.
                        To tyle
                        Czas postoju samochody 2 tyg.
                        Niestety ASO dał ciała...

                        Komentarz

                        Pracuję...