dolot powietrza a falowanie obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vis35
    Classic
    • 2008
    • 27
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    dolot powietrza a falowanie obrotów

    michalse7, A co Ci się nie podoba w fabrycznych,że chcesz taką wiochę zrobić :?:
    Pozdrawiam Are
  • abyss
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    dolot powietrza a falowanie obrotów

    Silnik benzyna AVU.



    Zdjąłem i wyczyściłem (oraz uszczelniłem, bo była nieco pęknięta) rurę dolotu powietrza od filtra do przepustnicy oraz do tego "grzybka" przez który wlewa się olej, zewnętrzną część przepustnicy (nie zdejmowałem jej) i to co mi się udało wyczyścić w pozostałych elementach zaznaczonych kolorowo na fotce. Syfu było rzeczywiście sporo.
    Cały ten "grzybek"(jak to się nazywa poprawnie?) zaznaczony na zielono i żółto siedzi nieco luźno na pokrywie zaworów - ale nie "lata", ot po prostu nie bardzo twardo.
    Po czyszczeniu próbowałem robić adaptację przepustnicy vagiem (żadnych błędów nie ma) - ale uwaga - napięcie wskazywane mam 11.32V a nie wymagane 11.5V. (SIMOS, adaptacja na 60 kanale - pokazuje Adp. O.K. po może pół sekundy działania) Przepustnica po włączeniu "brzęczała jednostajnie" tak długo, jak vag był włączony. Ponieważ rura juz była założona to nie wiem czy faktycznie się kręciła.

    No i falowanie CZASEM znowu sie pojawia, szczególnie rano na zimnym silniku - aż prawie do gaśnięcia. Po np. 2 godzinach jest znowu O.K.
    Pytania:
    - jak się ma to nieco za niskie napięcie do adaptacji?
    - do czego jest ta mała, na fioletowo zaznaczona rurka na dole?
    - jednokierunkowy zaworek zaznaczony na niebiesko jeden z listków ma nieco "zawinięty" - więc na bank się nie domyka do końca. Czy to może być przyczyną falowania?
    - ktoś sugerował mi też walnięty czujnik temperatury. W VAG'u pokazywało mi po właczeniu sensowne wartości temperatury - ale nie wiem czego temperatura jest tam wskazywana - bo brak jednoznacznego opisu (w ciągu około 6 minut jazdy rosła od 13.5 do około 70 stopni). Jak się do tych informacji dogrzebać - co na którym kanale w silniku AVU?

    Wyrywając z kontekstu mam taki log zrobiony - Saturday,10,May,2008,08:37:46
    06A 906 033 K ,,SIMOS33 1.6l 2V 00HS3553,

    ,Group A:,'002,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'001
    ,,RPM,Load,Inj. On Time,Mass Flow,,RPM,Mass Flow,Load,Ign. Timing,,RPM,Temperature,Lambda,Bin. Bits
    ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
    MARKER,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP, /min, g/s,%, °ATDC,STAMP, /min,°C,%,

    przed uruchomieniem
    ,0.00,0,0.0,0.00,0.00,0.40,0,0.00,8.6,24.0,0.80,0, 13.5,0.0,10110110
    ,1.20,0,0.0,0.00,0.00,1.58,0,0.00,8.6,24.0,1.98,0, 13.5,0.0,10110110
    ,2.38,0,0.0,0.00,0.00,2.78,0,0.00,8.6,24.0,3.18,0, 13.5,0.0,10110110

    jazda po kilku minutach
    ,188.33,3040,86.3,8.24,30.39,188.88,3136,29.51,22. 0,26.3,189.34,3200,46.5,1.2,10101000
    ,189.84,3232,48.6,3.09,14.11,190.30,3232,10.14,9.4 ,42.8,190.77,3200,46.5,-2.7,10101000
    ,191.23,3200,25.1,2.06,9.51,191.69,3136,9.85,9.0,4 2.8,192.14,3104,46.5,-3.9,10101000
    ,192.57,3072,34.5,3.09,12.59,193.02,3040,17.46,15. 3,37.5,193.52,3008,46.5,0.8,10101000
    ,194.00,3040,51.8,5.15,18.44,194.43,3008,18.19,14. 9,36.8,194.91,3008,48.0,2.3,10101000
    ,195.29,3008,54.9,5.15,19.65,195.82,3040,19.88,15. 7,35.3,196.24,3040,48.0,2.3,10101000

    Tak luźno pytam - jak ktoś ma jakieś pomysły to chętnie posłucham
    ...

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez abyss
      do czego jest ta mała, na fioletowo zaznaczona rurka na dole?
      Tedy idzie podciśnienie do sterownia tego zaworka zaznaczonego na niebiesko, żeby nie puszczał zbyt dużo syfu z odmy.
      Zamieszczone przez abyss
      jednokierunkowy zaworek zaznaczony na niebiesko jeden z listków ma nieco "zawinięty" - więc na bank się nie domyka do końca. Czy to może być przyczyną falowania?
      Ja z tego właśnie powodu kupiłem nową całą rurę i też te listki ma trochę zawinięte a jak ssie się powietrze przez otwór podciśnieniowy to on i tak się nie zamyka więc on chyba na maksa nie powinien się zamknąć.
      To są oczywiście tylko moje spostrzeżenia, może ktoś wie dokładnie jak to działa i się wypowie.
      Pozdraiwam
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      Pracuję...