Problem z paleniem i utrata mocy przy ciepłym silniku.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sbl2
    Classic
    • 2010
    • 1

    Problem z paleniem i utrata mocy przy ciepłym silniku.

    Witam
    Kupilem niedawno skode octavie Swietne autko po wzgledem wizualnym! Pod technicznym rowniez Serwisowany do konca Jedynym mankamentem byl brak mocy podczas powrotu Po powrocie podlaczylem go pod komputer i nie wykazal wiekszych bledow Pokazal blad czujnika doladowania tego pierwszego idac od filtra powietrza Po wielu konsultacjach stwierdzilismy ze wymienimy najpierw przeplywomierz poniewaz to tez moze byc przyczyna utarty mocy! Po wymianie wszystko wrocilo do normy Auto zaczelo normalnie przyspieszac jak przystalo na TDI Jednak po kilku dniach 2 razy zdarzylo sie ze ucielo mi doplyw mocy Musialem zgasic auto i odpalic ponownie Pozniej problem juz sie nie pojawil Jednak dzis pojawil sie komunikat SERVIS INSP na komputerze pokladowym i slyszalem ze to moze byc problem z turbina! Mam nadzieje dobrze opisalem objawy choroby i poczynione kroki Prosze o pomoc co to morze byc i jak mam teraz postepowac Jak dlugo moge jezdzic bez interwencji i wogole o jakies wskazowki Pozdrawiam

    [ Dodano: Pon 29 Gru, 08 19:23 ]
    PS Jak sprawdzic czy wpisallem dobry model silnika ASV?????
    vtg i wszystko jasne
  • lbacik
    Classic
    • 2008
    • 2

    #2
    Problem z paleniem i utrata mocy przy ciepłym silniku.

    Witam serdecznie.

    Wiem, że temat może wygląda znajomo bo dużo było już o tym problemie napisane.

    Jednak u mnie wygląda to troszkę inaczej, mam Octavie 1.6 101 KM, która wiernie służy mi już 8 lat, bez większych problemów. Problem pojawił się ostatnio, a zaczęło się od problemów z paleniem przy rozgrzanym silniku, później pojawił się nowy problem bo samochód przy ciepłym silniku potrafi tracić moc w tak dużym stopniu, że nie da się nim jechać nawet na dwójce. W serwisie powiedzieli, że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik hala, który został wymieniony, ale problem nie znikną, po sprawdzenie świec, przewodów paliwowych i stwierdzeniu, że to nie powoduje problemów podejrzenia padło na komputer (czyli sterowanie silnikiem), którego wymiana nie jest tania, a nie ma pewności czy problem zniknie. Z tego co czytałem na forum nigdzie nie znalazłem problemów z komputerem. Nadmienię, że nigdy nie było ingerencji w sterownik, samochód nie ma instalacji gazowej i zawsze był serwisowany w ASO.

    Przy zimnym silniku nie ma problem, pali od razu i jeździ z pełną mocą, przypadki utraty mocy nie są za każdym razem.

    Jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem to proszę o pomoc.

    Komentarz

    • 12433138
      Classic
      • 2008
      • 7

      #3
      Witaj,

      Jestem tu po raz pierwszy, pozdrawiam wszystkich pomagających i potrzebujących pomocy.

      Ja mam 1.9 TDi Kombi 4x4 74 kw i miałem podobną sytuację z mocą, ale z odpalaniem żadnych problemów.

      Utrata mocy była spowodowana walniętym przepływomierzem powietrza, ale nie wiem na ile może to mieć związek z Twoją benzynką, tymbardziej, że masz dodatkowo problemy ze startem.

      pzdr
      Kamil

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        lbacik, Jak często masz te utraty mocy?

        Wymianę komputera bym sobie darował.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • lbacik
          Classic
          • 2008
          • 2

          #5
          Utraty mocy zaczęły się po wymianie czujnika hala, po wymianie w serwisie wyglądało wszystko ok, przyjechałem do domu około 100 km bez problemy, następnego dnia po przejechaniu 15 km samochód zaczął przerywać jakby nie dostawał paliwa, po czym ledwo się toczył na dwójce. Po przestygnięciu normalnie odpalił i dojechałem do domu.
          Zdarzyło się to już dwa razy w ciągu ostatniego tygodnia. (jeżdżę codziennie)


          Komputer w serwisie pokazał błędy:
          1. Czujnik obrotów silnika
          2. Przerwanie obwodów lub zwarcie z potencjalnym plusem.
          3. Przerwanie przewodu ekranowanie G28
          4. Wyjście sygnału w komputerze sterującym uszkodzone (komputer sterujący uszkodzony).

          Przewody były sprawdzane, przeczyszczone (tak twierdzi mechanik), dlatego powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest sam komputer.

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Pytanie jak dobrze zostały sprawdzone te przewody.
            Moze jest gdzies załamany jakis przewód, tudzież inny chwilowy "niekontakt", ktory ciezko namierzyc golym okiem.

            W awarię ECU jest mi dość ciężko uwierzyć.
            Na pewno nie zdecydowałbym się na płatną jego wymianę.

            W sumie to niewiele Ci chyba podpowiemy - Trzeba niestety przeglądać klocek po klocku.
            ECU jak chcą mogą Ci podłączyć inny próbnie, ale na wymianę ja bym się nie zgodził dopóki nie wyeliminuje się wszystkiego innego na 100%.
            TDI 205PS

            Komentarz

            Pracuję...