[O1] ABS i ASR - kontrolki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zaj007
    Classic
    • 2008
    • 3

    [O1] ABS i ASR - kontrolki

    Nie działa mi obieg wewnętrzny. Jak się do tego zabrać? Octavka I. bez klimy
    64000km
    68HP
    130Nm
    Sprężyny na przodzie-Bora ("trudne drogi")
    Sprężyny na tyle-Octavia combi
    +4 gazowe amortyzatory
    No i nareszcie można normalnie jezdzić
  • MartinLopez
    Classic
    • 2007
    • 15

    #2
    [O1] ABS i ASR - kontrolki

    Witam kolegów,
    problem kilkakrotnie przerabiany, ale nikt z poprzedników nie wyczerpal nurtujących mnie pytań...
    Otóż zapalily mi się kontrolki ABS i ASR, oczywiście oby dwa systemy przestaly działać.
    Z racji takiej, że nei dysponuje VAGiem, a znajomy mechanik nie mial czasu, żeby mi to sprawdzić, postanowilem sam sprawdzac po kawalku mozliwe przypadlości i tutaj moje pytanie:
    na przewodach dochodzących do czujnikow ABS, mam napięcie 2,34V, sprawdzal to ktos kiedys...??
    Natomiast wszystkie czujniki ABS maja opór >1 kOhm, w granicach 1,05-1,11 kOhm, wszystkie oprocz tylnego lewego. Tylny lewy nie ma wogole przejścia.
    Wg. mnie i moich przyrządow przyczyna tkwi wlasnie w tym czujniku, czy na podstawie tych obserwacji moge miec racje??

    Kolejne pytanie, to w jaki sposob wymienić owy czujnik w tylnym kole?? Moja Octavia ma bebny, probowalem wyjąc czujnik ale niestety ani drgnie, czy jak zdejme beben to bedzie jaka mozliwoesc wypchnięcia go od środka?? Jak wogole zdjąc bęben, wystarczy odkręcić mała śrubke na krzyżaka i powinien zejśc, czy ta nakrętke co trzyma cala piaste tzreba zdejmowac, chyba klucz 30??

    Pozdrawiam!!!
    Zapraszam na zakupy markowej bielizny

    www.obsesion.pl

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      skoro masz z tylu bebny to nie masz silnika ASZ - wystarczy odkrecic srubke a wczesniej zwolnic samoregulator poprzez otwor po srubie aby sprezyny sciagnely szczeki

      Komentarz

      • splawik
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1292

        #4
        Zamieszczone przez marekzu
        skoro masz z tylu bebny to nie masz silnika ASZ
        To fakt, bębny były chyba tylko w AGR i innych 90KM.
        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
        -------------------------------------------------
        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

        Komentarz

        • MartinLopez
          Classic
          • 2007
          • 15

          #5
          marekzu
          Móglbys dokladniej opisac sama procedure zdjęcia bebna, żebym sie za duzo nie napracował...
          Co do silnika to musze to sprawdzic, widocznie wkradł sie jakiś błąd...
          Zapraszam na zakupy markowej bielizny

          www.obsesion.pl

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            Sciagasz kolo,odkrecasz srubke , przez otwor po srubach przesuwasz srubokretem samoregulator szczek i sciagasz beben.

            Komentarz

            • MartinLopez
              Classic
              • 2007
              • 15

              #7
              OK, dzięki, jak tylko trafie na samoregulator to dam rade...
              Pozdrowionka.....

              [ Dodano: Sro 21 Maj, 08 18:03 ]
              Wymienilem czujnik w tylnym kole, tak jak przypuszczalem...
              Na przyszlośc, jakby ktoś mial awarie polegająca na zapaleniu sie kontrolki ABS i ASR proponuje zacząc sprawdzac czujniki, na przewodach dochodzących do kola powinno byc napięcie okolo 2,34V, natomiast czujniki ABS w kole musza mięc powyżej 1kOhm oporność. Dodatkowo podczas kręcenia kołem czujnik powinien generowac niewielki prąd.
              Dla niektórych pewnie to smieszne, ale nie wszyscy mamy TECHa pod ręką, czy ewentualnie warsztat, ktory móglby to sprawdzic, w moim przypadku wolny termin byl za tydzień, a sam w ciągu 2 dni pokonałem problem.

              Sama wymiana czujnika przebiega dosc opornie, w sensie czujnik jest zapieczony w obudowie(piaście), trzeba troszke pokombinowac, ale da sie wszystko zrobic.

              Milej pracy...

              Pozdrawiam!!!!

              Zapraszam na zakupy markowej bielizny

              www.obsesion.pl

              Komentarz

              • rafal-snak
                Drive
                S_OCP Member
                • 2008
                • 63

                #8
                Mam bardzo podobny problem...dziś rano po uruchomieniu auta zapaliły sie obie kontrolki, ale ABS działał ...bo sprawdzałem, jednak po przejechaniu kilku dziesieciu kilometrów juz nie działa...jak sprawdzić który to czujnik? jak to wyglada? i jak sie do tego dobrac?...podpowiedzcie...bo nie jestem zbyt zorientowany w tym :/ ( 90 KM na bębnach)

                bardzi będę wdzieczny !!!
                SKODA OCTAVIA I 1.9 TDI ALH 66 kW/90 KM
                UNIDEN PRO 520 XL + SIRIO ML 145

                Komentarz

                Pracuję...