Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] octavia 1,9 tdi mrugajaca kontrolka cisnienia oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] octavia 1,9 tdi mrugajaca kontrolka cisnienia oleju

    Po zmianie na Mobila bierze tyle ile brała ok. 1,5l. na 15kkm.
    Ostatnio znów się lampka zapaliła (dolewka ok. 0,5l.) po 6kkm od przeglądu.

    Nieważne jaki olej, średnio wychodzi ok 1,5l. na 15kkm.
    Wcześniej jeździłem na Valvoline i Shell'u.

    Widocznie moja sztuka tak ma (BKC), druga czeszka (ASV) przebieg 120kkm i jeszcze nie zdarzyło się dolewać między przeglądami.

  • #2
    [O1] octavia 1,9 tdi mrugajaca kontrolka cisnienia oleju

    Witam....
    Prosze o pomoc, po zmianie oleju w octavce 1,9 tdi 2001 rok zaczela mrugac kontrolka cisnienia oleju i pipczec buzer ale tylko powyzej 2000 obrotow...
    Na wolnych obrotach wszystko jest ok...
    Vag nie pokazuje zadnych bledow
    Autko ma dopiero 32500 kilometrow...

    Jesli ktos moze mi pomoc lub podpowiedziec co moze byc przyczyna to bede wdzieczny....


    Pozdrwiam...


    Tomek....

    Komentarz


    • #3
      Na zimnym silniku ile oleju jest na bagnecie, albo ile zostalo wlane.


      32,5kkm w 7 lat :?:
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        zostalo wlane tak ja w instrukcji 4,5 litra, a na bagnecie jest maximum

        [ Dodano: Sob 17 Maj, 08 23:44 ]
        a co do przebiegu to autko jest zadko uzywane i wiekszosc czasu spedza w garazu...
        zaobserwowalem jeszcze ze podczas jazdy po przekroczeniu 2000 obrotow kontrolka zaczyna mrugac i nie gasnie, natomiast na postoju po przekroczeniu 2000 obrotow zaczyna mrugac, a gdy odpuszcze pedal gazu i obroty spadna do ok 900 to kontrolka gasnie....

        nie mam pojecia co to moze byc, bylo dobrze do wymiany oleju....
        olej jaki zostal wlany do silnika to castrol gtx diesel ktory spelnia wszystkie parametry podane przez producenta..

        Jesli ktos cos moze pomoc to bardzo prosze,chocby jakies wskazowki...

        tomek

        Komentarz


        • #5
          Hmmm..mrugająca kontrolka oleju pojawiła mi się tylko raz. Poszukałem i znalazłem, że może to być spowodowane za niskim ciśnieniem oleju gdy jest za gorący (w instrukcji pisali, że występuje to po długiej jeździe autostradą w upalne dni a mruganie pojawia się tylko na jałowym ,znika natomiast po dodaniu gazu).

          Sam zmieniałeś olej? Wymieniłeś filtr oleju ? Kurde wlałeś mu mineralny 15W40? GTX przy przebiegu 32 kkm?

          Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
          ________________________________________

          Komentarz


          • #6
            Witam...wlalem mu 10W 40 polsyntetyk a olej wymienialem sam, filtr olejy zostal stary poniewaz olej ktory zlewalem z silnika mial ok 1500 kilometrow...
            Siedzialem dosyc dlugo wczoraj na necie i znalazlem tylko cos takiego

            Nie znaleziono 404 | Klub Seat Ibiza Polska


            nie wiem czy u mnie tez moze byc taka przyczyna.....

            Pozdrawiam....

            Tomek...

            Komentarz


            • #7
              przed wymiana tego nie było???? a olej gdzie kupiles???? byc moze to w nim jest problem

              Komentarz


              • #8
                Witam....
                Olej kupiony w firmowym sklepie, wiec mozna wykluczyc jakies machloje z olejem, a co do tych objawow przed wymiana to wszystko bylo ok....
                Nic sie nie dzialo az do wymiany oleju....
                Jest to dla mnie bardzo dziwne bo nie pierwszy raz wymienialem olej i nigdy nie mialem takich problemow....

                Pozdrawiam....

                Tomek

                Komentarz


                • #9
                  Masz czujnik w misce olejowej?? Jesli tak to moze w czasie wymiany cos zostalo ruszone i teraz szaleje. Miga lampka od oleju ale na zolto czy na czerwono. :?:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    mam czujnik w misce olejowej ktory jest do miezenia poziomu oleju, co do lampki to mruga na czerwono, nawet teraz sprawdzalem,podczas jazdy powyzej 2000 obrotow zaczyna mrogac i nie gasnie , a na postoju po przekroczeniu 2000 obrotow tez zaczyna mrugac , a gdy obroty spadna do ok 900 to kontrolka sie wylacza i jest wszystko ok....



                    Pozdrwiam......


                    Tomek.....

                    Komentarz


                    • #11
                      bez roznicy czy zimny czy cieply silnik sie tak dzieje??

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam...bez znaczenia ma temperatura silnika...
                        Co dziwne dzisiaj robilem taki test...
                        Odpiolem czujnik cisnienia oleju ktory znajduje sie w obodowie filtru oleju ( jego wartosci to 0,55-0,85 bara), odpiolem rowniez czujnik znajdujacy sie w misce olejowej i :
                        po przekreceniu zaplonu kontrolka cisnienia oleju ( czerwona ) sie zapalila i za chwilke zgasla, zapalila sie rowniez kontrolka niskiego poziomu oleju ( zolta ) i po chwili zgasla...
                        po zapaleniu silnika wszystko jest ok, a po przekroczeniu 2000 obrotow wlacza sie buzer i zaczyna mrugac kontrolka cisnienia oleju ( czerwona ) ktora po spadku obrotow do ok 900 gasnie...


                        Pozdrawiam....

                        Tomek....

                        ps Ile jest czujnikow cisnienia oleju w mojej oktawce...????

                        Komentarz


                        • #13
                          Moim zdaniem jeden Ten drugi to czujnik poziomu.

                          Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                          ________________________________________

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam....
                            Tez tak mysle....
                            Sciagnolem wczoraj z netu ksiazke skoda octavia i tam nic nie ma napisane o kilku czujnikach cisnienia oleju, tylko jest o tym ktory jest w obodowie filtra....

                            Pozdrawiam....


                            Tomek....

                            [ Dodano: Pon 19 Maj, 08 20:00 ]
                            Witam ponownie.....

                            Problem zlokalizowany,naprawiony, wszystko dziala jak nalezy....
                            W oktavi 1.9 tdi 66KW ALH jest tylko jeden czujnik cisnienia oleju znajdujacy sie w korpusie filtra oleju, czujnik jest koloru brazowego a jego parametry 0,55-0,85 bara...
                            I ten oto czujnik powodowal te dziwne objawy w mojej octavi.....!!!!!


                            Pozdrawiam.....



                            Tomek.....

                            Komentarz


                            • #15
                              No i super, kolejny problem rozwiązany i dodany do pokaźnej już bazy wiedzy.

                              Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                              ________________________________________

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam
                                Mam identyczny problem z e świecąca się kontrolka czujnika ciśnienia Oleju nie mam gdzie spr nanonetrem takie to ciśnienie jest i czy w ogóle jest. W niedzielę mam do zrobienia ponad 200 km do domu orientujecie się czy jadąc nie przekraczając 2000 obrotów (bo wtedy kontrolka się nie zapala) moge wrócić bo tu gdzie jestem nie mam jak tego spr ani naprawić i drugie pytanie czy droga była wymiana tego czujnika? Wiem że sam w sobie nie drogi do kupienia...

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X