Ja tez sie zastanawiałem nad hidami ale zrezygnowałem i załozyłem ori xenony i jestem z nich bardzo zadowolony :szeroki_usmiech
Dziwne pierdzenie przy obrotach 1800-2000
Zwiń
X
-
Dziwne pierdzenie przy obrotach 1800-2000
Witam
jestem szczęśliwym posiadaczem octavii TDI 1.9 ALH z 2004 r.
od jakiegoś czasu mam następujące objawy :
obojętnie czy pod czas jazdy czy na luzie/postoju gdy silnik osiąga 1800 obr/min zaczyna dziwnie pierdzieć (takie dziwne terkotanie jak by coś w rezonans wpadało) gdzieś na lewo od kierownicy pierdzi tak sobie aż osiągnie 2000 obr a potem jak wchodzi na wyższe to przestaje.
Nie mam pojęcia co to może być , mozę ktoś miał podobne objawy i wie co jest grane, bedę wdzęczny za pomoc. Czy to coś w silniku? jechać z tym do warsztatu?
Nie będę ukrywał, że mnie to lekko denerwuje.
-
-
Re: Dziwne pierdzenie przy obrotach 1800-2000
dzac mam dokładnie to samo o czym piszesz (ten sam silnik tylko turbina 110 i wtryski asv, rocznik ten sam). nie poruszałem tego tematu na forum bo nawet nie wiedziałem jak to opsac - coś pierdzi, rzęzi, terkocze, wpada w wibracje, po dogazowaniu ponad 2000 - ustępuje. byłem na vagu - żadnego błędu nie wykazało, pod maską jak włoży się łeb nic nadzwyczajnego nie słychać, dopiero w kabinie słychać ten dziwny terkot. zauważyłem u siebie że rano przy zimnym silniku nie zabardzo to słychać, a po przejechaniu ok 100km na trasie terkocze głośno, za dnia przy jeżdzie miejskiej rzęzi tak dyskretnie :? zastanawiam się nad rolkami rozrządu, bo niedawno robiłem (rolki skf, pasek gates, pompa skf) od wymiany przejechałem ok 5kkm. wcześniej nie kojarze tego terkotu, ale mogłem tez nie słyszeć bo podczas jazdy lubie głosny music :twisted: Narazie problem sobie odpuściłem bo nie wiem gdzie grzebać, wywaliłem wszystkie wibrujące plastiki ale dalej było słychać terkot wiec rezonans jakiejś części raczej wykluczam, vag nic nie pokazuje, nie wiem czy znowu dokopywać się do rozrządu. dzac jakbyś odkrył coś nowego w tym temacie, pisz. jezeli uda mi sie to w koncu zdiagnozować napiszę lekarstwo. pozdro.
Komentarz
-
-
nooo, byłem u jednego championa i stwierdził, ze to sprzęgło i ze wszystkie tak mają dziwne bo rzadko spotykam takie zjawisko cyt. "dwumas wibruje" nie wiem co to jest dwumas, choc o wibracjach mam jakieś pojęcie :P
mówił żeby to zlać więc pisze tylko żeby uspokoić tych co ciśnienie łapią niepotrzebnie :P
Komentarz
-
-
Witma wszystkich...od niedawna to samo zjawisko pojawilo sie i u mnie. 1.9tdi AHF z 2000r, przejechane obecnie 140kkm. Rozrząd zamierzam wymienic w poniedzialek razem z pompą i wszsytkimi filtrami..Czy ktos może wie co na to wpływa ze to tak stuka..to jest takue cykanie na niskich obrotach przy na kazdym biegu....oprócz wtecznego. A mam pytanie to N75 to co to jest i gdzie moge znalezc ewentualnie...Czy to czasem nie jest związane z turbinką ??
[ Dodano: Czw 12 Cze, 08 10:28 ]
aha i chcialem dodac ze na postoju na luzie nic nie slychac ladnie wszystko pracuje...ewentualnie moglbym sie doszukac podobnego dziweku ale to juz przez nadmierna uwage...poza tym w kabinie jest to prawie nieslyszalne...i slyszalne jest bardziej z lewej strony jak jade przy krawezniku i opouszcze szybe....Pomozcie chlopaki cos z tym zrobic...jest luz...
Komentarz
-
-
Dobra dla wszystkicj zainteresowanych tematem...wyłączcie całkiem dmuchawe, klime cokolwiek...i sprobujcue jeszce sie przejechac na niskich obrotach....u mnie nic nie slychac..wniosek..cos z wiatrakiem lub parowniczka od klimy..albo cus związanego z tym ustrojstwem..jutro bede jechal do znajomego klimaciarza i mi sprawdzi o co chodzi..moze wynajdzie jakies lekarstwo...w zaprzyjaznionej stajni skody powiedzieli ze to te cylinderki przy podszybiu..ale nie trafili...sprawdzcie u siebie czy to jest o czym mowie i czy macie podobna sytuacje. pozdrawiamjest luz...
Komentarz
-
-
u mnie tak terkotało/bręczało przy pk. 2000 rpm w okolicy przegrody gdzie przechodzi popychacz od pompy hamulcowej, okazało się że to dwa przewody ham. wychądzące z abs są blisko siebie i wzajemnie brzęczą . troche rozchyliłem , jeden owinąłem izolacją i nic nie słychać.
w poprzednim aucie brzęczała osłona od katalizatora.
Komentarz
-
-
Witam.
Z brzeczeniem przy ok 2tys rpm to tez slyszalem ze sprzeglo a raczej docisk dwumasowy pada. Reakcja padajacego dwumasu jest tez "wywazanie sie" ukladu silnik-sprzeglo przy hamowaniu i wylaczaniu biegu np przy dojezdzaniu do swiatel, wowczas silnik drzy przez chwile i po mocniejszym "targnieciu" uspokaja sie calkowicie lub drzy slabiej. W dobrym dwumasie tego efektu nie powinno byc.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
ja mialem luzne elementy plastykowe wlotu powietrza, skladaja sie z 2 połówek, ktore pokleiłem klejem do szyb i teraz cisza i spokój i dodatkowo jedna z rur ocierała o nadkole takim gumowym dystansem/odbojnikiemJest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
A mówiła mama -
"Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
http://campaign.scania.com/v8/
Komentarz
-
-
Witam
Jakiś czas temu miałem taki sam problem...
Poczytaj:
DOBRYGRZESWAWA podał kilka pomysłów, jednak mój mechanik nie pomógł pomimo tych podpowiedzi i jeżdżę tak do dziś. Czasami warczy, czasem nie. W moim przypadku to raczej nie kończące się sprzęgło czy dwumasa bo mam nowe to i to.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Czyli nie jest to odosobniony przypadek. Badaj i pisz. Któregoś razu badałem to terkotanie. Otworzyłem drzwi, trzymałem obroty na 2000, i wsadziłem łapę we wnękę która jest dostępna po otworzeniu drzwi i dociskałem jakieś plastiki które tam są i warczenie na chwilę ucichło. Myślę że jest to jakiś luz w tych częściach które znajdują się pod lewym błotnikiem.
Komentarz
-
Komentarz