Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Klimatyzacja - skoki temp. chłodzenia - O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Klimatyzacja - skoki temp. chłodzenia - O2

    Czesc
    Tez che kupic felgi i nad tymi sie zastanawiam.

  • #2
    Klimatyzacja - skoki temp. chłodzenia - O2

    Mam dziwny problem z klimą. Zauważyłem jak zaczęły się obecne wyższe temperatury, że jakby jej wydajność spadła. Jako, że auto ma już 2 lata, wybrałem się do speca od klimy coby standardowy przegląd zrobić pod tytułem sprawdzenie czynnika, wymiana filtra itp, itd. Gościu sprawdził szczelność - stwierdził, że OK, odessał wszystko z instalacji, doładował czynnik (niedużo bo jakieś 100g tylko). No i zaczęło się testowanie. I co się okazało ? Ano okazało się, że wydajność nadal ta sama czyli słaba. Temperatura chłodzenia na poziomie 10.5-11 st. C, czyli raczej marnie.
    Podłączył się pod kompa - a tam niby wszystko w normie (ciśnenie ok 8bar, zero błędów jakichkolwiek). Co ciekawe, jak się wyłączy klimę na chwilę (ECON) i załączy ją znowu, to widać (i czuć) jak na chwilę temperatura nawiewanego powietrza spada (wg termometru do ok 8stC), żeby za moment zacząć rosnąć i ustabilizować się ponownie na poziomie 10.5-11st. C.
    Gościu stwierdził, że prawdopodobnie zapchany jest skraplacz (bo cały ciepły a powinien być tylko w połowie) i że do wymiany byłby zestaw osuszacz+skraplacz (czyli ta chłodnica z przodu jak dobrze zrozumiałem) - koszt całości z wymianą ok 750PLN.
    No i tu mam problem - bo coś mi się wierzyć nie chce, żeby po 2 latach takie coś było do wymiany. Poza tym czemu klima chodzi dobrze chwilę po wyłączeniu/włączeniu a potem już słabo ??
    Miał ktoś kiedyś taki objaw ? Będę dzwięczny za pomoc/porady, bo wydać 750PLN na wymianę to bym bez sensu raczej nie chciał ...

    Pozdrówka
    RS Rulez !

    Komentarz


    • #3
      Tu masz opisane dlaczego jest zmienna temp. powietrza nawiewanego: "W OII jest kilka czujników temp. wewnątrz samochodu. Jeżeli ustawisz 22°C to przy zew. 10÷15°C musi lecieć temp. wyższa niż zadana w środku, aby po wymieszaniu wewnątrz dać końcową 22°C. W skrajnych i chwilowych warunkach może ona wynosić 32°C. Zależy to od temp. panującej w środku samochodu. Jeżeli w słoneczny dzień i temp. na zewnątrz jest 15°C to w samochodzie będziesz miał dużo wyższą temp.(np. w słońcu w samochodzie będziesz miał bez włączonej wentylacji np.25°C) i będzie lecieć z kratek powietrze o temp. np. 18°C (zewnętrzne) żeby obniżyć temp. w środku do 22°C.
      Climatic w OII ma termostatyczną regulację temp. powietrza nawiewanego do środka
      samochodu."
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz


      • #4
        AdamB, masz racje,ale koledze chodzi raczej o skoki temp. przy max.
        chlodzeniu,a tego byc nie powinno.
        Jesli ustawisz klime na min. to ona nie reguluje,tylko powinna chlodzic w sposob
        staly i maksymalny.
        pozdrawiam
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.

        Honda...the power of dreams.
        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

        Komentarz


        • #5
          Michalux,
          mam podobne zachowanie climatronica z tym że ja biorę poprawkę na to że mam czarne auto, notabene faktycznie nawet w czasie jazdy wyłączenie na chwilę klimy i potem jej ponowne włączenie poprawia jej sprawność, niedługo mam przegląd wiec zgłoszę to na serwisie niech chłopaki coś pomyślą/wymienia/uaktualnią soft, chociaż z drugiej strony to co napisał AdamB, ma też uzasadnienie w letnich temperaturach i gdy w środku auta temp zbliża się do zadanej to climatronik podnosi temp nawiewanego powierza żeby ciągle było nawiewane świeże powietrze.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • #6
            Michalux, weź do samochodu termometr. i w trakcie jazdy np po 10 min sprawdź temperaturę w środku auta. termometru nie kładź na nasłonecznionym miejscu tylko w cieniu w samochodzie. Porównaj wtedy temperatury w samochodzie i zadanej na climatronicu. Jeżeli będą przybliżone to nie martwił bym się temperaturą powietrza nawiewanego przez kratki. Jeżeli będą się różniły no to zostaje dobry serwis od klimatyzacji
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz


            • #7
              Odnośnie temperatury w aucie to nie sprawdzałem jej podczas jazdy w porównaniu z ustawieniami climatronica, ale czuję, że nie jest dobrze. Wcześniej w słoneczny dzień po kilkunastu minutach od włączenia klimy, temperatura w samochodzie była prawdopodobnie zgodna z u stawioną bo znacznie zwalniały wiatraki nawiewu. Teraz klima (w sensie siły nawiewu) mieli cały czas albo na max'a albo prawie na max'a. Poza tym polegam tez na subektywnym odczuciu, że jest za gorąco w stosunku do ustawionej temperatury.

              A co do testów u szpeca od klimy to testowaliśmy na ustawieniu climatronica na LOW, czyli klima powinna dawać ile fabryka dała jak sądzę. I wydaje się, że daje ale tylko przez ok 1 min od włączenia, potem nagle temp. idzie w górę i staje na 10.5-11st C.

              Obecnie bardziej od samej temperatury interesuje mnie kwestia czy rzekomo zapchany skraplacz może powodować takie cuda i czy rzeczywiście kwalifikuje się to do wymiany zestawu skraplacz/osuszacz :?:

              [ Dodano: Pią 27 Cze, 08 13:46 ]
              loru Daj znać jak będziesz po przeglądzie - może to jakiś znany problem, albo co. Bo jak mam coś wymieniać to wolałbym być pewien rezulatatu, a nie że wymienię badziejstwa za 750PLN i będzie tak samo :evil: - chyba by mnie coś trafiło ...
              RS Rulez !

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X