Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kilka problemow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kilka problemow

    tu niestety zgodzę się z kolegą gebek, to uszkodzenie mechaniczne i ciężko będzie to zrobić na gwarancji, no chyba że masz jakieś układy w aso 8)

  • #2
    Kilka problemow

    Witam serdecznie.
    Jestem nowy i z gory przepraszam jesli ponownie pytam o cos co juz bylo napisane.
    Mam kilka problemow z octavia 2.0 z silnikiem AQY, autko jest z 2000 roku i ma nakulane 228 kkm. a oto problemiki:
    1. ENGINE CHECK sie swieci, jak kolega skasowal bledy to przez 2 tyg nie swiecil sie. Po VAG-u powiedzial ze nie da sie jednoznacznie powiedziec co jest przyczyna ze sie swieci ta kontrolka. Mowil cos ze to moze byc coz ze swiecami, kablami, lub glebiej tzn glowica, zawory, etc. Czy ma to sens, czy rzeczywiscie nie da sie stwierdzic usterki jednoznacznie?? Co dziwniejsze nie ma to wplywu na prace silnika, pracuje w miare rowno i przyspiesza rownomiernie, nie dlawi sie. Generalnie nie ma symptomow jakiejs usterki.
    2. AIRBAG. po przekreceniu kluczyka zapala sie, gasnie i znowu sie zapala.
    3.Klimatyzacja i nawiewy. Kolejnym mankamentem jest to ze nawiew na pozycjii 1 i 2 jakby wogole nie dmuchal a na 3 juz daje niezle. Co do klimy to dziwne bo gdy nawiew jest na pozycjuu 1 i 2 to przycisk od klimy sie swieci a jak dam na 3 i 4 to gasnie. Poza tym gdy przycisne przycisk AC to nic sie nie dzieje. wogole nie dmucha, podobnie jest z przyciskiem obiegu zamknietego z tym ze on wogole nie reaguje
    Czy moglby mi ktos z kolegow odpowiedziec na te pytanka, bo chcialbym aby autko pochodzilo jak najdluzej i poza tym podoba mi sie w srodku
    Pozdrawiam
    Ambiente

    Komentarz


    • #3
      RoniN_, podpowiem Ci tylko w 1 bo reszty nie wiem.

      Musisz podłączyc samochód pod komputer , skoro świeci się check to znaczy ze jakiś błąd skasowało , odczytaj numer błedu i wrzuc to Ci powiemy co on oznacza. Jazda z zapalonym Checkiem może Ci zaszkodzić chociaż wydaje Ci się , że wszystko jest ok , radzę być ostrożnym i czekamy na błędy
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        [ Dodano: Sob 12 Lip, 08 15:11 ]
        Oto co pokazal komputer, lista bledow:

        16500 - Engine coolant temperature circuit - range/performance problem
        16684 - Random misfire detected - any cylinder
        16684 - Random misfire detected - any cilinder
        16685 - Cylinder 1 - misfire detected
        16687 - Cylinder 3 - misfire detected
        16688 - Cylinder 4 - misfire detected
        17536 - Long term fuel trim, bank 1. System too lean
        to pokazal komputer, czyli po polsku to bedzie tak:

        16500 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania
        16684 Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder
        16684 Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder
        16685 Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu
        16687 Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
        16688 Cylinder #4 - wykryto przerwę zapłonu
        17536 Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby (bank 1)

        I co z tym zrobic?? Dodam tylko ze po zresetowaniu bledow kontrolka od poduszki juz sie nie swieci, silnik tez, ale kolega w warsztacie powiedzial mi ze moze po jakims czasie znow sie zapalic.
        Pozdro
        Ambiente

        Komentarz


        • #5
          Witam serdecznie.Z poduchą też miałem problemy.Po skasowaniu było dobrze dotąd dopóki nie pojeździłem po dziurach.Potem znowu zapalała się.Odłączyłem akumulator,ściągnąłem poduchę z kierownicy i preparatem do styków oczyściłem złącze(taka żółta kosteczka).Od tej pory jest OK.
          Witek

          Komentarz


          • #6
            No koledzy, nikt nie pomoże ??
            Gdzie są wielkie głowy w sprawie VAG-a :wink:
            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

            Komentarz


            • #7
              16500 - po przetłumaczeniu chyba nie ma problemu ze zlokalizowaniem usterki.
              błędy dotyczące przerwy w zapłonach : no cóż : przyczyn może być wiele : kiepskie świece, przewody, cewka/cewki ( nie pamiętam w tej chwili jak to jest w tym konkretnym silniku), przybrudzone wtryskiwacze- coś powoduje, ze wypadają zapłony.
              17536- w wielkim uproszczeniu mogę powiedzieć tak : śmierdzi mi rozjechana mapą benzynową - trzeba by było posiedzieć przy lapku i obserwować wskazania sondy na długim czasie adaptacji ( long trim). ten błąd może też być spowodowany wieloma innymi usterkami : począwszy od zawalonego filtra paliwa/powietrza, a skończywszy na nieszczelności w układzie dolotowym ( uszczelki pod kolektorem ssącym), ciśnieniem paliwa na listwie, oraz wieloma innymi rzeczami.
              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

              Komentarz


              • #8
                Wiec w pierwszym rzedzie chce wymienic, filtr paliwa i powietrza, rozdzielacz, kable WN i swiece, bo to juz mam a potem zobaczymy.
                Drugie pytanko:
                Czy da sie zresetowac komputer w jakis domowy sposob, np odlaczajac minusowa kleme od akumulatora??
                Ambiente

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez RoniN_
                  Czy da sie zresetowac komputer w jakis domowy sposob, np odlaczajac minusowa kleme od akumulatora??
                  NIE :idea:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez RoniN_
                    Czy da sie zresetowac komputer w jakis domowy sposob, np odlaczajac minusowa kleme od akumulatora??[/b]
                    w jakim sensie zrestartować? żeby wykasować błędy ? - skasujesz podłączając VAG'a

                    Komentarz


                    • #11
                      Wiec trzeba sobie kupic laptopa i kabelek i sie pobawic

                      [ Dodano: Pon 14 Lip, 08 20:41 ]
                      Zamieszczone przez cysterniarz
                      Zamieszczone przez RoniN_
                      Czy da sie zresetowac komputer w jakis domowy sposob, np odlaczajac minusowa kleme od akumulatora??[/b]
                      w jakim sensie zrestartować? żeby wykasować błędy ? - skasujesz podłączając VAG'a
                      Chodzi o w/w bledy komputera. Chce wymienic te czesci i skasowac bledy aby przekonac sie czy jest ok. Kazde podlaczenie do VAG-a kosztuje mnie 20 funtow :cry:
                      Ambiente

                      Komentarz


                      • #12
                        RoniN_, laptopik + kabelek i kilogram instrukcji :lol: zalatwi sprawe, przy czestych bledach zwroci sie szybko (ale nie zycze paskudów :wink: ) no i wtedy mozna zczytac bledy i popytac panów profesorów na forum

                        Komentarz


                        • #13
                          A zobaczcie to, oplaca sie i czy to naprawde zczyna wszystkie bledy??
                          Link
                          Ambiente

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez RoniN_
                            Link..1QQcmdZViewItem

                            RoniN_, daj se spokój
                            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                            Komentarz


                            • #15
                              OK dalem, kupuje kabelek i laptopka :lol:
                              Ambiente

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez RoniN_
                                [ Dodano: Sob 12 Lip, 08 15:11 ]
                                Oto co pokazal komputer, lista bledow:

                                16500 - Engine coolant temperature circuit - range/performance problem
                                16684 - Random misfire detected - any cylinder
                                16684 - Random misfire detected - any cilinder
                                16685 - Cylinder 1 - misfire detected
                                16687 - Cylinder 3 - misfire detected
                                16688 - Cylinder 4 - misfire detected
                                17536 - Long term fuel trim, bank 1. System too lean
                                to pokazal komputer, czyli po polsku to bedzie tak:

                                16500 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania
                                16684 Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder
                                16684 Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder
                                16685 Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu
                                16687 Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
                                16688 Cylinder #4 - wykryto przerwę zapłonu
                                17536 Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby (bank 1)


                                miałem to samo. powymieniałem przewody, świece. I nic nie dało dalej mi to wyskakiwało. Pozamieniałem nawet wtryski, ale nic to nie dało. Nie zdarzyłem jeszcze tylko podmienić cewki zapłonowej - jest jedna na wszystkie 4 kable.
                                Skodziny już nie ma ale wiem ze jeździ i koleś nie narzeka, jakoś sobie poradził.
                                Niestety nie mam namiarów na niego.

                                Najlepiej bedzie jak zaczenisz od najtanszych elementów: świece, kable a potem cewka. Świece mozesz pozamieniac i sprawdzic czy tez pozmienialy sie wyapadania zapłonow na poszczegónych cylindrach. Kable to trzeba kupic nowe i najlepiej jakies lepsze. Jeśli chodzi o cewke to wybrła bym tylko oryginał - nie zadne zamienniki itp.
                                DACAR.team

                                Komentarz


                                • #17
                                  OK dzieki! czyli generalnie padlo na cewke czyli rozdzielacz,o to, tak??:
                                  Error page | eBay
                                  Pozdro
                                  Ambiente

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez RoniN_
                                    OK dzieki! czyli generalnie padlo na cewke czyli rozdzielacz,o to, tak??:
                                    Link
                                    Pozdro
                                    tak, taka jest w AQY.
                                    DACAR.team

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      To git trzeba bedzie kupic i mam nadzieje pozbyc sie problemu
                                      pozdro

                                      [ Dodano: Sob 30 Sie, 08 16:30 ]
                                      Witam ponownie!
                                      Dzisiaj bylem w warsztacie i zostaly wymienione swiece, dystrybutor (cewka), kable. Zostal wyczyszczony dolot, wymieniony filtr paliwa, zresetowane bledy i...NIC :cry: , problem jak byl tak jest dalej, ale co zauwazylem. Jesli auto pracuje na wolnych obr. przez mniej wiecej 5 sekund i jak dodam gazu na max to pieknie wkreca sie na obroty, do 6000 obr/min, i jesli od razu wcisne do dechy z powrotem to sie dlawi i nie dochodzi nawet to 3000, ale jesli znowu poczekam te 5 s. to znowu sie wkreca tak jak trzeba. Komputer pokazal "misfire" na wszystkich 4 cylindrach, a z sugestii wyswietlil kable, swiece (juz wymienione), niskie cisnienie (moze z powodu tego, ze nie ma wybuchu to i nie ma kompresji). Chodzi mi po glowie jeszcze pompa paliwa , bo w sumie to ostatnia rzecz z calego ukladu.
                                      Powoli trace nerwy....
                                      silnik 2.0 8v AQY
                                      Dodam jeszcze ze kolega cos mi wspomnial o czyjniku polozenia walu, gdzie sie ow czujnik znajduje w AQY 2.0??
                                      Ambiente

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X