Witam wszystkich!
Zauważyłem w mojej Octavi 1,9 TDi coś takiego: po odpaleniu silnika , płynu chłodzącego w układzie zaczyna tak jakby ubywać , poziom płyny obniża się od 1 do 2cm jak odkrece korek zbiornika wyrównawczego to poziom płynu wraca do normy, zakręcam korek i znowu płyn się obniża ( tak jakby coś go ściskało ) o czym taki objaw może świadczyć?
Układ chłodzenia działa po ciśnieniem (czyli coś go ściska) po to by podnieść temperatury wrzenia płyny ponad 100 stopni C. Poziom gorącego płynu może wykraczać poza wartość maksymalna(opada po ostygnięciu). Jeśli poziom płynu jest prawidłowy, silnik się nie przegrzewa to nie powinno Cię to martwić.
Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
________________________________________
Dzięki za odpowiedź.Zauważyłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie odłączyłem od zbiornika płynu chłodzącego przewód powrotny i włożyłem go do słoika z wodą po odpaleniu silnika przez ten przewód zaczeły wydostawać się razem z płynem małe pęcherzyki powietrza.Wydaje mi się że powinien wydostawać się sam płyn chłodzący bez pęcherzków powietrza.
Zaczęło bomblować ponieważ rozszczelniłeś układ chłodzenia i spadło ciśnienie
Dla przykładu woda na dużej wysokości ( gdzie jest niskie ciśnienie) zaczyna wrzeć juz przy temp okolo 60 stopni C
A w układzie chłodzenia tak jak napisał kolega bielinek, pomimo temp okolo 100 stopni płyn nie bombluje ponieważ jest pod większym ciśnieniem niż ciśnienie atmosferyczne.
A objawy jakie masz przy takich eksperymentach są normalne i nie masz powodów do obaw.
Komentarz