ja probowalem u Grygiego ten wynalazek....i tak:
po pierwsze nie dzialalo za kluczykiem, brak zmiany podswietlenia z dziennego na nocne
po drugie... zmiescic to cholerstwo za RNS-em to cyrkowy majstersztyk...
jak na razie dalem sobie spokój....
Teraz juz wsystko jest oka=)Ten dvd free byl jakisz zjebany.Teraz juz tez znalazlem super miejscie dla niego, ale pierwsze auta do montazu bylo cholerstwo.
Czekam na MDI-to jest origo sterownik s wionzkou na podlonczenie iploda i usb.
Czeka mnie robota przy misce olejowej.
Obecnie mam korek wkręcony na silikon, bo jest zerwany gwint w misce.
W związku z tym mam parę pytań.
1. Czytałem, że ktoś sobie przegwintował na korek od peugeota. Jaka jest różnica w średnicy? Jakie mogą wystąpić problemy przy takiej operacji?
2. Na razie planuję zabawę z gwintowaniem po zdjęciu miski. Wg mnie bezpieczniej, po za tym spotkałem się z opinią, że od czasu do czasu warto zdjąć miskę przy wymianie oleju i wyczyścić syf.
Niestety nie spotkałem zbyt dużo informacji na temat demontowania i montowania miski, nawet w serwisówce którą mam (:?).
- jaką stosuje się uszczelkę, pastę/silikon uszczelniający lub coś innego?
- jakim momentem powinno się dokręcać śruby?
Może ktoś ma jakąś serwisówkę o tym traktującą?
3. Zastanawiam się czy jest jakaś norma/przykaz(?) na przykręcanie korka w misce aluminiowej? Wiadomo, każdy mechanik nie bawi się z kluczem dunamometrycznym itp. tylko robi to na oko, ale ja nie liczę stawki roboczej i mogę poświęćić więcej czasu...
Przy okazji:Poprzedni samochód miał miskę stalową i tam w korku zrywał się gwint. Zastanawiam się czy jest różnica w korkach bo korek był chyba oryginalny - przyjechał z samochodem z Niemiec. Dopiero 2 wymiany u polskich mechaniorów go zmęczyły. Powiedzieli że zerwany gwint w misce. Jak zorientowałem się, że to tylko korek zerwany, postanowiłem już nie jeździć do "takich fachowców" i sam zmieniam olej. No i zastanawiam się co do korków, bo ten nowy co kupiłem nie wyglądał na taki co ma się kiedykolwiek gwint zerwać.
4. Nie biorę na razie pod uwagę wymiany miski, bo: zamiennik wiadomo - różnie można trafić z jakością, no i trochę to kosztuje; natomiast oryginalna używana - nie wiadomo jaki będzie gwint, może też już nadwyrężony.
Bardzo proszę o jakieś sensowne porady.
Pozdrawiam.
U mnie też zerwany gwint w misce. Planuje wstawić tulejke stalowa w która wkrece orginalny korek. Niestety bez pomocy tokarza sie nie obejdzie. Przegwintowanie na wiekszy rozmiar śruby to rozwiazanie raczej na chwile a potem bedzie to samo.
Jak operacja na mojej starej sie uda to opisze bliżej...
Ja też miałem zerwany gwint w misce olejowej, gościu mi przegwintował gwint na numer większy i korek sobie kupiłem w sklepie samochodowym nie było problemugo dostać. tak już jerzdze przez 2 lata i bez problemów. mam chyba korek o nr. 19 ale nie jestem pewien to już dawno było. moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie oprócz wymiany miski.
Komentarz