[O1] Sonda lambda ,a brak mocy??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jack23
    Classic
    • 2009
    • 31

    [O1] Sonda lambda ,a brak mocy??

    Zamieszczone przez imitech
    Silniki mają swoje oznaczenia, typu ASV, AGR - po tym poznasz
    Ale tylko w O1

    W sumie to kolega chce O1 czy O2 :?:

    Zamieszczone przez imitech
    w skodach są dodatkowe grzałki elektryczne więc ciepłe powietrze leci dość szybko,
    Grzałki są, ale w O2 ...


    Natomiast co do pozostałych pytań to radzę zapoznać się z tamatami dostepnymi już na forum. Temat ogólnie jak rzeka , więc napewno znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi.

    Co do stanu silnika to najlepiej wybrać się na jakąś hamownie do tunera. Sprawdzi stan i możliwości autka.
  • Xan86
    Ambiente
    • 2007
    • 141

    #2
    [O1] Sonda lambda ,a brak mocy??

    Witam.


    W końcu chyba doszedłem do tego dlaczego auto ma brak mocy gdy rano po dłuższym postoju odpalę go i na zimnym silniku zaczyna go dusić miedzy 2500-3000 tys obrotów (występuje dziura). Podpiąłem go dzisiaj do kompa i był taki błąd:

    " 561 Dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji- mnożenie " Blok numer 39

    Sprawdzane było polskim vagiem 2.5

    Skasowałem ten błąd i nie to samo auto. Teraz chodzi tak jak powinno. :twisted: :hura Ale moje pytanie polega na tym czy to znaczy ze sonda lambda jest do wymiany? Już kiedyś raz tak było ale wtedy mechanik powiedział mi ,że wszystko jest OK skasował błąd i kazał jeździć. Minęło 3 miesiące i błąd znowu pojawił się ten sam.

    Jeśli będę musiał wymienić sondę to ile taka przyjemność kosztuje i czy dam rade zrobić to sam na kanale?


    Z góry dzięki za pomoc.
    Załączone pliki
    Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
    Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1086
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      W moim przypadku, gdy była uszkodzona sonda Lambda, pierwsza, przed katalizatorem, wzrosło znacznie zużycie paliwa, oraz po przygazowaniu na postoju osadzała się sadza na asfalcie, okopcone, czarne też były świece.
      Początkowo usterka pojawiała się sporadycznie, i po skasowaniu błędu, przez kilka dni było dobrze. Praprzyczyną wszystkiego było przełamanie się przewodu od podgrzewania sondy (przy samej sondzie), który raz łączył, a raz nie.
      Wymiana sondy jest łatwa, można sięgnąć z góry.
      Jeżeli świece nie są okopcone, może to być przepływomierz.
      Koszt sondy, 560zł.

      Komentarz

      • Xan86
        Ambiente
        • 2007
        • 141

        #4
        No mi nie kopci. Ale to chyba jest sonda ponieważ gdy rano zapalałem auto to obroty skakały tak , że myślałem iż auto zaraz zgaśnie w przedziale 400-1500 zaraz po odpaleniu i po chwili wszystko wracało do normy. O czujniku temperatury nie ma mowy bo wymieniałem go niedawno na nowy, świece są nowe i właśnie jak je wymieniałem to jedna była trochę przekopcona. Tylko chciał bym wiedzieć czy to się nie odnosi tez do przepływomierza??? A co do zużycia paliwa to nie wiem czy jest ono duże bo osotatnio jak byłem na urlopie miałem trasę 300km, z tego 200km to autostrada, a 100 miasto i średnie spalanie przy prędkościach 130-160km/h wyszło 7,3l/100km :twisted:
        Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
        Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

        Komentarz

        Pracuję...