zestaw naprawczy elektrycznych szyb

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • keey
    Classic
    • 2008
    • 33

    zestaw naprawczy elektrycznych szyb

    powiem tak pamiętam jak pojechalismy z firmy na narty do czech to pierwsze co zobaczylem to czeskiego policjanta który wmówił mi że nie zatrzymałem sie na stopie i 200 poleciało
  • madzia
    Classic
    • 2007
    • 1

    #2
    zestaw naprawczy elektrycznych szyb

    Dosięgnął mnie typowy problem Octavii czyli popękane plastikowe kostki w prowadnicach szyb. Poszperałam trochę na forum ale nigdzie nie znalazłam fotek tych plastików. Natomiast na allegro znalazłam dwa typy

    lub

    Który mam kupić. Na jednej aukcji w opisie jest zaznaczone, że na obu stronach są takie same ślizgi a na drugiej aukcji stoi, że na lewą jest inny niż na prawą.
    Proszę o jakieś wskazówki

    Komentarz

    • mad_mark
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 413

      #3
      najlepiej otworzyc drzwi i obejzec. jak u siebie wymienialem to mialem biale takie jak na pierwszej aukcji.

      Komentarz

      • wasyl900
        Drive
        • 2007
        • 50

        #4
        jesli masz nowego typu(białe) to się ciesz bo wystarczy wymienic tylko te plastiki ale jak masz starego typu(czarne) to musisz wymnienic takze prowadnice bo czarnych juz nie ma w sprzedaży.najlepiej zajrzyj bo ja mam octe z 2000r i miałem czarne.

        Komentarz

        • damianlach
          Ambiente
          • 2007
          • 107

          #5
          Hej koledzy!

          Juz nie mam Siły!!!!!! Szlag człowieka trafia jak kolejna szyba poszla się **** ee to znaczy poszła na dół

          Postała mi już tylko szyba z drzwi keirowcy, reszta jest już przymocowana beż możliwości ich otwarcia. Mam plastikowe zatrzaski koloru hmm szarego? bo taki mi się wydaje. co zrobić??

          Gdzie tego szukać i może ktoś ma coś do sprzedania albo jakieś miejsce gdzie to kupić..

          Nie ma już siły....

          Notabene
          Doszedłem do konkluzj dlaczego właśnie moja szyba w moich drzwiach nie poleciała jeszcze? tfu tfu..... nie zapeszać
          Bo Nie trzaskam drzwiami...
          i uczulam reszte na tego typu zachowanie Tym bardziej przy otwartej szybie. Lepiej jest wyjsc z auta i zamknąć za kims drzwi niż później naprawiać

          Dobra rada na oprzyszłość!
          Damian

          Komentarz

          • Almanis
            Ambiente
            • 2007
            • 123
            • Octavia II (1Z3)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Jestem po naprawie mechanizmu szyby przedniej od strony pasażera.
            1. Demontujemy boczek drzwi tak jak to opisał kolega Chudy : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3836
            2. Odkręcamy głośnik, są 2 wtyczki, na wszelki wypadek zaznaczyłem która w które miejsce ale nie wiem czy potrzebnie
            2. Rozcinamy folie, najlepiej zostawic obrzeże jakieś 5 cm co ułatwia później odtworzenie uszczelnienia a nie przeszkadza w naprawie. Góry nie trzeba rozcinać, folię można zawinąć do góry
            3. Odpinamy wtyczkę silniczka wcześniej podnosimy zawleczkę-dźwigienkę zabezpieczającą
            4. Odkręcamy uchwyty szyby, nakrętka na klucz nasadowy 10-tka
            5. Można szybę wyjąć przez górę
            6. Odkręcamy 2 szyny z prawej i lewej strony. Klucz torx 2 z prawej i 3 z lewej + 1 mocująca silniczek. Nie ma potrzeby odkręcania do końca. Powyżej są wycięte otwory przez które mozna wypchnąć łby śrub do środka
            7.Wyciągamy mechanizm i odkrecamy go od silniczka, uwaga bo moze zsunac się taka spręzynka uszczelniająca

            W zasadzie jakiekolwiek uszkodzenie mechanizmu podnoszenia szyby powoduje, ęe musimy wymienić go na nowy. Koszt zamiennika firmy Diamond to ok. 90 zł. Uwaga na gumowe nakładki przy uchwytach szyby ustalajace minimalne położenie szyby. Mnie odpadły po montazu. Radziłbym je wczesniej zdjać i podlać klejem metalowy trzpień na który sa nakładane, zeby się trzymały.

            8. Po zakręceniu szyn zakrecamy szybę. Robimy to w maksymalnie możliwym górnym położeniu. Pozwala to na właściwe ustalenie położenia szyby względem rantu okna.


            Uwaga: w razie potzreby jazdy z uszkodzonym mechanizmem szybę trzeba podeprzeć. Kołek powinien mieć właściwą długość tak aby pewnie blokował szybe. Inaczej na dziurach szyba moze zlecieć ze wszsytkimi konsekwencjami. Nie mam dobrego patentu. Podpierałem w środku długości szyby.


            Proszę o ewentualne recenzje tej mini instrukcji i może podepniemy ją do poradnika?
            O1 1,9 TDI AGR
            O2 2,0 TDI CFHC

            Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

            Komentarz

            • miras1982
              Drive
              • 2010
              • 72
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Urwana linka przy el. otwieraniu szyb

              Skoro już jest jakiś temat o el. szybach to mam pytanie "Czy można wymienić przy el. szybach z przodu samą linkę." Właśnie mi się przerwała. Jak ktoś to już robił i ma doświadczenie przy wymianie to proszę o jakąś podpowiedź. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Linka urywa się z reguły z powodu mechanicznego zablokowania jej na plastikowym kole, na którym jest nawinięta. Miałem podobnie i po obejrzeniu rolki i jej obudowy zdecydowałem się na kupno kpl. nowego mechanizmu. Są dobre zamienniki oryginału w dobrych cenach. W\g mnie nie warto bawić się w wymianę linki.
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Ja proponuje zobaczyc jeszcze rolke w kolo silniczka. Juz kilka widzialem urwana linke, peknieta linke, a ostatecznie objechana zebatke w mechanizmie. Wiec calosc razem z silniczkiem byla do wymiany
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • miras1982
                    Drive
                    • 2010
                    • 72
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Dziękuje koledzy a jak z wymianą kompletu ciężka sprawa czy można samemu bez problemu wymienić. Proszę o podpowiedź jak to po kolei zrobić. Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    Pracuję...