Dziwna utrata mocy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 1wheler
    Classic
    • 2007
    • 18

    Dziwna utrata mocy.

    chyba masz ten obiektyw od 18 albo jeszcze ponizej 18mm? bo chyba lekka duspersja sie robie na rogach ;D;P czy mnie oko myli?
  • michal77
    Ambiente
    • 2006
    • 113

    #2
    Dziwna utrata mocy.

    Cześć Wszystkim,

    Mam dość nietypowy problem z moją Octą (1,9 TDI AHF 110 KM) a mianowicie ostatnio czuję że skodzina jest ogólnie słabsza. Nie chodzi tu o żaden tryb awaryjny tylko pop prosto jest jakby przymulona. Żeby zmusić ją do żywszej jazdy trzeba ją mocniej cisnąć i kręcić dość wysoko - co powoduje wzrost zużycia paliwa a i tak frajda z jazdy mniejsza .
    Co ciekawe zaobserwowałem taki efekt po zdjęciu nogi z gazu jakby ktoś mi coś przyczepił z tyłu auta - bardziej ją wtedy hamuje (takie mam odczucia).
    Od czasu do czasu jednak autko ożywa i jedzie fajnie, ale to jest tylko raz na jakiś czas i nie mogę znaleźć związku takiego stanu rzeczy z czymkolwiek.
    Przepływkę wymieniłem, filtry wszystkie też, EGR zaślepiony, katalizator wycięty, co jeszcze mogę sprawdzić?
    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez michal77
      Cześć Wszystkim,

      Mam dość nietypowy problem z moją Octą (1,9 TDI AHF 110 KM) a mianowicie ostatnio czuję że skodzina jest ogólnie słabsza. Nie chodzi tu o żaden tryb awaryjny tylko pop prosto jest jakby przymulona. Żeby zmusić ją do żywszej jazdy trzeba ją mocniej cisnąć i kręcić dość wysoko - co powoduje wzrost zużycia paliwa a i tak frajda z jazdy mniejsza .
      Co ciekawe zaobserwowałem taki efekt po zdjęciu nogi z gazu jakby ktoś mi coś przyczepił z tyłu auta - bardziej ją wtedy hamuje (takie mam odczucia).
      Od czasu do czasu jednak autko ożywa i jedzie fajnie, ale to jest tylko raz na jakiś czas i nie mogę znaleźć związku takiego stanu rzeczy z czymkolwiek.
      Przepływkę wymieniłem, filtry wszystkie też, EGR zaślepiony, katalizator wycięty, co jeszcze mogę sprawdzić?
      Z góry dzięki za podpowiedzi.
      Podepnij ją pod Vag'a u fachowca i niech posrprawdza wszystkie parametry silnika czy są w normie.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Hunter
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1655

        #4
        michal77, zrób jak Ci Ziomal, mówi, a dowiesz się wtedy co w trawie piszczy
        Najlepiej zrób test dynamiczny z VAG'iem podczas jazdy z kręceniem do wysokich obrotów.

        U mnie objawy były podobne i winą był przepływomierz, niemniej jednak nie oznacza to, że możesz mieć to samo. Jak coś to odepnij przepływomierz i wtedy przejedź kilka km. Jeśli auto lepiej się zbiera to już masz odpowiedź na swoje pytanie. Jednak od diagnozy VAG'iem najlepiej zaczynać :wink:
        ...nie ma to jak Octavia :drive:
        >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Hunter
          U mnie objawy były podobne i winą był przepływomierz, niemniej jednak nie oznacza to, że możesz mieć to samo. Jak coś to odepnij przepływomierz i wtedy przejedź kilka km. Jeśli auto lepiej się zbiera to już masz odpowiedź na swoje pytanie. Jednak od diagnozy VAG'iem najlepiej zaczynać
          Tak , ale zobacz , że kolega już przepływkę już wymienił , aczkolwiek nie można jej wykluczyć
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • Hunter
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1655

            #6
            Ziomal, ostatnio DobryGrześWawa mówił, że lepiej kupić markową przepływkę, bo podróbki szybko padają - o czym ostatnio się przekonał na przykładzie dwóch czy trzech swoich klientów :roll: A czy to był oryginalny Bosch to nie wiemy. Może być to równie dobrze mieszek czy zapieczone kierowniczki albo n75. Powodów takiego, a nie innego zachowania auta może być dużo. Bez diagnozy bym nie brał się za naprawy, bo szkoda kasy wywalać w błoto. Przy przepływce wystarczy wyciągnąć tylko wtyczkę i już mamy jakiś trop A taki test nic nie kosztuje
            ...nie ma to jak Octavia :drive:
            >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

            Komentarz

            • michal77
              Ambiente
              • 2006
              • 113

              #7
              byłem z nią na VAG'u u jednego gościa ale powiedział, że niczego nie widzi. Przewiózł się ze mną z podpiętym kompem, powiedział że ciśnienie doładowania jest ok i że może ja cos wydziwiam :evil:. Jeżdże tym samochodem przeciez już ponad 3 lata i wiem jak chodziła a jak teraz chodzi. Zrezygnowany dałem sobie spokój bo nie jest jeszcze tak źle. Ale jak przypomnę sobie jak rwała do przodu na początku i to przy naprawdę niskim zużyciu paliwa.....

              Odnośnie przepływki to jest Boschowska, a jak ją odepnę to jest troszkę gorzej.

              Znacie może kogoś z podkarpacia kto jest porządnym fachowcem w tej dziedzinie?

              Komentarz

              Pracuję...