Czujnik polozenia wału-silnik AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Peres
    Classic
    • 2010
    • 9

    Czujnik polozenia wału-silnik AQY

    Zamieszczone przez shado
    szkoda, Bolero jest wypasionym radiem 2DIN z dotykowym ekranem i zmieniarką na 6 płyt MP3.
    Kupię Swing ale mam 3 pytania (przyznaję z ciekawości):

    Co to znaczy 2DIN?
    Na czym polega ten wypas?
    Czy zmieniarka jest w cenie (tzn. czy Bolero to takie 2 in 1, czyli zmieniarka i radio)?
  • RoniN_
    Drive
    • 2008
    • 42

    #2
    Czujnik polozenia wału-silnik AQY

    Otoz w nawiazaniu ostatniego posta z tego linka:

    chcialem zaptac forumowiczow, co to za czujnik widoczny na ponizszych zdjeciach (zaznaczony w czerwonym kolkiem). Czy jest to moze czyjnik polozenia walu, silnik AQY. Chodzi o to ze ciagle szukam przyczyny i sprawdzilem ten czujnik za pomoca odlaczenia na pracujacym silniku i nic to nie dalo, silnik dalej pracowal identycznie. Dla przykladu po odlaczeniu przeplywomierza silnik zaczal naprawde wariowac. Czy to moze byc znak ze jest zepsuty i w sumie czy jest podlaczony czy nie to jest tak samo i to moze powodowac problemy z w/w postu ??
    Oto fotki:


    Pozdrawiam
    Ambiente

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ten czujnik na zdjęciach to jest czujnik położenia wałka. Czujnik położenia wału znajduje się po stronie skrzyni biegów przy kole zamachowym. A z tym wypadaniem zapłonów to może wtryskiwacze padły albo nie ma kompresji. trzeba sprawdzić wydajność wtryskiwaczy i kształt strumienia i zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • RoniN_
        Drive
        • 2008
        • 42

        #4
        Wtryskiwacze byly niby sprawdzone wczoraj i wszystko wyglada ok. Czyli mimo wszystko czujnik od walka rozrzadu jest trafiony. Znalazlem drugi ale nie wiem czy to jest on, poza tym nie jest on wogole dokrecony i mozna go swobodnie reka obracac
        oto fotka:
        Ambiente

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Spokojnie to że odpinasz ten czujnik od wałka rozrządu i nic się nie dzieje to nie znaczy że jest padnięty bo bez tego czujnika silnik normalnie pracuje tylko że w trybie serwisowym i bez diagnozy Vagiem tego nie poczujesz. Jeżeli byłby padnięty ten czujnik to byłby błąd w komputerze.
          A ten czujnik co teraz pokazałeś to jest najprawdopodobniej czujnik do prędkościomierza.
          Czujnika położenia wału szukaj bardziej w kierunku przodu samochodu.
          Załączone pliki
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • litus
            Classic
            • 2007
            • 12

            #6
            Witam
            W moim przypadku vag pokazywał podobe błedy( wykryto przerwę zapłonu i Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby) . Niestety pochłoneło mi to kilka dni i pare wizyt w warsztacie , ale stwierdzono padniętą sondę i przepływomierz . Po wymianie tych elemantów wszystkiego rodzju dolegliwości ustąpiły .Może sprawdz na poczatek wskazania sondy .Nie wiem czy posiadasz komputer pokładowy u mnie wskazania na biegu jałowym były za wysokie (ok 2,4l/h) powinno być ok 1l/h.

            Komentarz

            • RoniN_
              Drive
              • 2008
              • 42

              #7
              Kolega w warsztacie ma najnowszy sprzet do badania aut i tam nie wykrylo ani lambdy ani przeplywomierza, a powinno wykryc prawda??. Moze pompa paliwowa jednak??
              Ambiente

              Komentarz

              • igor172
                Classic
                • 2009
                • 4

                #8
                mroko, witam masz może te instrukcje w pdf ie
                igor172

                Komentarz

                • pomidor
                  Classic
                  • 2013
                  • 8

                  #9
                  Witam na forum,
                  chciałbym odświeżyć temat ponieważ mam podobne objawy. Auto wykazuje wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach i padło zalecenie zweryfikowania sond lamba, czujnika temperatury silnika, przypływomierza, a może rozsypanej mapy wstrysku benzyny. Czas otwarcia na wolnych obrotach pod obciążeniem (światła, nawiew, nacisk na kierownicę - rośnie z ~3 do ~7ms).
                  W samochodzie sprawdzono szczelność dolotu, wyczyszczone zostały kanały, wymieniono przepustnicę (było b. znaczne falowanie obrotów, które po wymianie ustąpiło), wymienione są świece, kable, filtry. Wymieniono termostat ponieważ nie domykał. Kompresja ok 13 bar na każdym cylindrze (pomierzona), zużycie oleju ok. 150 ml/ 1 tys. km. Auto poprawnie odpala. Po uruchomieniu czuć benzynę w kabinie (tak jakby przelewał i miał nadbogatą mieszankę), bardzo dużo pali ( Wrocław miasto 300 km to 52 l LPG (gaz w samochodzie dopiero od 2 tys km) i 10 l PB95) i z wydechu leci niedopalona sadza. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu dławi się. Komputer pokazuje spalanie mało dokładnie (np na wolnych obrotach pozostaje ostatni odczyt z chwilowego spalania), ale jeżeli to może coś dać to po uruchomieniu wskazuje ok 50l/100, przy dodaniu gazu też do ok 50l/100. Przy hamowaniu przez kilkanaście sekund szarpie zapłonem (nierówna praca, odczuwalne wypadanie zapłonów) tak jakby się stabilizował, potem przy pracy na wolnych obrotach jest jakby mniej dokuczliwie i tak przy każdym schodzeniu z obrotów. Tak jakby zbyt długo trwała reakcja któregoś czujnika (czy zespołu czujników) na zmianę obciążenia silnika i długo się dopasowywał. Check się nie zapala. Auto nie gaśnie, popychacze nie klepią.
                  Diagnosta nic dokładnego nie wskazał, serwis skody już nie wspiera auta z roku 2000.
                  Jak rozwiązaliście problemy w swoich samochodach? Jeżeli ktoś mógłby wskazać które elementy w ciemno wymienić, żeby problem rozwiązać rozsądnym kosztem. Czy na początek sonda przed katalizatorem i przepływomierz? Przepływomierz był wymieniony ok pół roku temu przez poprzedniego właściciela, i posiadam wydruki sprzed 15 tys km potwierdzające poprawną pracę sond, ale to się mogło zmienić. Auto przeszło poprawnie analizę spalin w Dekrze w Niemczech (poprzedni właściciel) w czercu 2013 i dostało plakietkę 4 - jeżeli to coś znaczy .
                  Proszę o pomoc, jeżeli znacie warsztat we Wrocławiu, który w rozsądnej cenie mógłby skutecznie zająć się przypadkiem chętnie skorzystam.
                  Kupiłem od pierwszego "prawdziwego" właściciela, nie od handlarza, ani Turka. Sprzedał bo 1. było stare, 2. zaczęło dużo palić w mieście. Wtedy właśnie wymieniono w nim przepływomierz, ale to nie rozwiązało problemu i dalej nic z tym nie robił bo było za drogo.
                  pomidor - czerwona "znajda" Octavia kombi 2.0 SLX, rok 2000, LPG, 260 TYS., automat.
                  Roomster 1.2 HTP LPG, rok 2011 98 TYS.
                  Daewoo Nubira 1.6 SX LPG, rok 2000, 262 TYS.
                  Zipp Tracker 223 cm3, rok 2010, 6 TYS

                  Komentarz

                  • mariush19
                    Rider
                    • 2009
                    • 639
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Jakie świece są założone dokładnie?
                    Ten silnik jest bardzo czuły na układ zapłonowy. U mnie np przerywał na nowych świecach NGK 1 -elektrodowych. I nowych przewodach zapłonowych BERU.
                    na świecach NGK V Line 27 3-elektrodowych z przerwą 0,8mm i starych przewodach oryginalnych nie przerywa. U mnie jest też nowa cewka. w razie czego można kupić w miarę nową używaną od 1.2TSI, jest taka sama jak w naszych AQY.
                    Wypadanie zapłonów można obserwować na bierząco w grupie 015 dla trzech pierwszych cylindrów i w grupie 016 dla 4 cylindra.
                    Czas wtrysku na biegu jałowym masz prawidłowy. ~3ms

                    Tutaj masz wykresy mojego AQY, przepływki i dwóch sond zalogowanych jednocześnie








                    Jeśli chodzi o te sondy to można zrobić test sond i katalizatora w vag-comie
                    Ja robiłem według takiego przepisu i wszystkie 3 testy się uruchomiły i wszystkie trzy wyszły OK. (robiłem to jak wszystko grało)

                    " 1. Test pierwszej sondy Lambda
                    Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
                    VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
                    Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
                    Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
                    Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
                    Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
                    Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

                    2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
                    Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
                    Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
                    Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
                    Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

                    Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

                    3. Test katalizatora.
                    Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
                    I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
                    Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
                    Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
                    W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem. "

                    Komentarz

                    • Marian 2
                      L&K
                      • 2007
                      • 1087
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      "Dużo pali i sadza z wydechu", przede wszystkim wymienić sondę Lambda, tą pierwszą, przed katalizatorem.

                      Komentarz

                      • pomidor
                        Classic
                        • 2013
                        • 8

                        #12
                        Witam,
                        super, dziękuję za odpowiedzi i sugestie. Jeżeli chodzi o świece, to jak kupiłem auto to zamontowałem silikonowe przewody Janmor (te lepsze z ich oferty) i platynowo/irydowe jednoelektodowe świece Bosch'a 0,6 mm dla LPG. Tylko coś mi to nie chodziło (ale wtedy była walnięta przepustnica) i podczas montażu gazu założono mi, podobno zalecane przez producenta do tego modelu trójelektrodowe NGK BKUR6ET-10. Dlaczego Janmor i bosch platinium? - bo w Nubirze (LPG) robię na takim zestawie 30 tys bez problemów, kable Sentech kończyły się po 5 tys, a innych nie kupowałem. Tylko, że jak w Daewoo się coś dzieje to mam po prostu strzał w kolektor i wymieniam .
                        Trochę ręce grabieją, ale podmienię świece z powrotem na te platyny boscha i wymienię lambdę. Znalazłem już taką w dobrej cenie Bosch 0258006978. Czy po tym trzeba robić reset komputera i adaptację? Przy okazji prośba o wskazanie jaki interfejs kupić i co na niego zainstalować aby odczytać/ skorygować jak najwięcej odczytów z komp. (może być na priv). Pomyślę o cewce w następnej kolejności.
                        Jeżeli miałbym zmieniać przewody, proszę o sugestię jakie kupić dla LPG, może zamiast sondy Lambda Boscha (250 zł) warto i wystarczy inna?
                        Pozdrawiam
                        pomidor - czerwona "znajda" Octavia kombi 2.0 SLX, rok 2000, LPG, 260 TYS., automat.
                        Roomster 1.2 HTP LPG, rok 2011 98 TYS.
                        Daewoo Nubira 1.6 SX LPG, rok 2000, 262 TYS.
                        Zipp Tracker 223 cm3, rok 2010, 6 TYS

                        Komentarz

                        • mariush19
                          Rider
                          • 2009
                          • 639
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez pomidor
                          założono mi, podobno zalecane przez producenta do tego modelu trójelektrodowe NGK BKUR6ET-10
                          spróbuj NGK V Line 27,
                          sonda lambda tylko oryginał, nie trzeba jej nigdzie adoptować.
                          interfejs vag kkl usb, może być ze strony viaken.pl
                          program vag-com pełna wersja.
                          Przewody najlepiej oryginalne i to nie BERU bo na forum panuje opinia że BERU to oryginał, może do współczesnych silników. Ale oryginał do naszych AQY jest firmy BREMI i z tego co sie orientowałem to kosztowały ~400 pln, poddałem się i jeżdzę na oryginałach z 2002 roku

                          Komentarz

                          • pomidor
                            Classic
                            • 2013
                            • 8

                            #14
                            Witam,

                            dzięki za odpowiedź, długo mnie tu nie było i do tej pory nic w aucie nie zmieniłem. Napiszę co stwierdziłem i jak problem rozwiązałem.
                            Zauwałyłem tylko, że po wymianie termostatu i przepustnicy i "przewietrzeniu" silnika na autostradzie, przestał po uruchomieniu na zimno i na wolnych obrotach sypać sadzą z tylnego tłumika.

                            [ Dodano: Wto 04 Lut, 14 11:42 ]
                            Witam,
                            ponieważ bardzo lubię zamykać tematy, więc go zamknę. Zaopatrzyłem się w narzędzie dziagnostyczne, pojawiały się błędy: P0134, P1128, P0171...których już tu wyjaśniać nie trzeba. Skupiłem się na Waszych wskazówkach i błędzie P0134 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity i popełniłem chyba błąd poniewaz najpierw zakupiłem a następnie pojechałem do mechanika na konsultacje. Mechanik stwierdził, że stara sonda grzeje się i pracuje poprawnie i jedyne co zrobił to przeczyścił styki... I trafił jako kolejny na moją czarną listę, ponieważ się nie przykłada do swojej pracy , a kasuje za nią pieniądze. Wjechałem na kanał, przyłożyłem klucz i stara sonda chyba po prostu nie była wkręcona :shock: , to było najprawdopodobniej przyczyną błędu P0134:
                            Possible causes of OBD code P0134
                            A code P0134 may mean that one or more of the following has happened: Bad O2 (oxygen) sensor Bad heater circuit in the O2 sensor Wiring or connector to the sensor frayed / broken Blown heater circuit fuse Holes in the exhaust system PCM failure

                            nie sonda tylko "dziura w wydechu". W każdym razie wkręciłem nową i jest OK. 65 km autostrady ~140-160 km/h i 15 km miasta w korkach na 9,8 L gazu. Przy okazji wymieniłem świece z powrotem na irydowo-platynowe Boscha (bez demontażu kolektora), kable Janmor (te lepsze do LPG) zostawiam, bo ładnie wszystko pracuje. Sprawdzę stan kabli za ~15 tys.
                            Korekta:
                            Kable ABM82 JANMOR okazały się jednak całkowitym nieporozumieniem. Miały przebicia przy fajkach i właściwie na każdym kablu na całej długości. Przestałem być klientem firmy Janmor.

                            Zamontowałem BREMI, wszystkie objawy ustąpiły.

                            Dzięki za wsparcie.
                            pomidor - czerwona "znajda" Octavia kombi 2.0 SLX, rok 2000, LPG, 260 TYS., automat.
                            Roomster 1.2 HTP LPG, rok 2011 98 TYS.
                            Daewoo Nubira 1.6 SX LPG, rok 2000, 262 TYS.
                            Zipp Tracker 223 cm3, rok 2010, 6 TYS

                            Komentarz

                            • KonradWroclaw
                              Drive
                              • 2012
                              • 60
                              • Octavia I (1U2)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Witam, odkopię trochę temat
                              Mam u siebie w 2.0 AQY do wymiany czujnik G28 i teraz pytanie co brać? Bosh daje radę czy oryginał? Ktoś zna nr oryginału?

                              Komentarz

                              Pracuję...