Przyczyny awarii turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JBI
    Classic
    • 2010
    • 1

    Przyczyny awarii turbiny

    W sumie myśle że styka kupic striny, i isc do punktu gdzie robia nadruki np na koszulki... Dać im projekt loga i wykonac Nadruk zbyt duzy nie będzie więc myśle że cena zaporowa nie będzie :P
    JBI
  • mrxaoo
    Classic
    • 2008
    • 1

    #2
    Przyczyny awarii turbiny

    Witam,

    jestem użytkownikiem octavii II, rocznik 2005, 1,9TDI elegance 220 000 km na liczniku. Pół roku temu awarii uległa turbosprężarka. Zdaża się - pomyślałem, i wymieniłem u "zwykłego" mechanika (żadne ASO w każdym bądź razie). Turbina wymieniona na regenerowaną, wszystko ładnie - aż tu po paru miesiącach awaria pompo-wtryskiwaczy. Przy okazji szlag trafił również turbinę. Wymieniono na nowy zestaw, turbina również regenerowana. No i teraz najlepsze. Turbina popracowała 8000 km po czym... kolejny raz poszła turbina. Kumany białego dymu, olej zachlapał cały tyłek octavii. Wyciek oleju pod silnikiem. Holowanie do mechanika. I teraz pytanie - co może być przyczyną awarii turbiny? w przeciągu kilku miesięcy 3 raz wstawiana będzie turbina... Mechanik twierdzi iż poziom oleju był za niski, przez co turbina uległa uszkodzeniu. Fakt, silnik brał trochę oleju, ale olej był uzupełniany 3000 km wcześniej... wątpię aby zeszło aż tyle oleju w tak krótkim czasie... teraz sam nie wiem co robić - czy mój mechanik to taka ofiara losu, że robi coś nie tak, czy zaopatruje się w kiepskiej jakości regenerowane turbiny...? Ktoś podpowie, co może być przyczyną takich awarii? Nie znam się na silnikach kompletnie i boję się, że mechanior próbuje wcisnąć mi ciemnotę i ukryć swoją fuszerkę...

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      popraw profil :idea:


      na regenerowane suszarki trzeba mieć dobre źrodełko, a i tak to zawsze trochę loteria, inaczej może być tak jak piszesz, bez żadnych specjalnych czynników zewnętrznych.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • paf
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3140

        #4
        bardzo nieciekawa i kosztowna pewnie sytuacja. Czy ja dobrze rozumiem że to wszystko robił jeden mechanik? Jeśli tak to na twoim miejscu nie pojawiłbym się już u niego nigdy a przynajmniej nie z samochodem!

        Ważne kto i jak regenerował turbiny bo często zdarza się że jako zregenerowane określane są ledwie działające trupy.

        koledzy na pewno podadzą różne hipotezy

        skontaktuj się z kolegą dobrygrzeswawa i umów się na przegląd i ew. naprawę auta - wyjdzie to i autu i tobie na zdrowie IMO

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez paf
          wyjdzie to i autu i tobie na zdrwie IMO
          i DGW też :szeroki_usmiech
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Paweł T
            Elegance
            • 2006
            • 784

            #6
            ale na regenerację turbiny miałeś chyba gwarancję. Ja przynajmniej dostałem rok gwarancji. Koszt regeneracji był 900netto.
            TDI ASV 140KM 300Nm

            Komentarz

            • cieplak
              Drive
              • 2007
              • 50

              #7
              czesto padajace turbiny w 1 aucie moga swiadczyc o zanieczyszczeniach w misce olejowej. turbiny sa na to najczulsze.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                W misce jak misce, wystarczy gnoj w IC po odlocie starej.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                Pracuję...