[O1] Drgania kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • monek
    Classic
    • 2005
    • 28

    [O1] Drgania kierownicy przy hamowaniu

    przekazanie cegiełki jest możliwe tylko i wyłącznie przez PayPal.

    A kiedy będzie można robić wpłaty inna drogą?
  • Golfista
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 183

    #2
    [O1] Drgania kierownicy przy hamowaniu

    temat wałkowany wielokrotnie
    ale rodzą się pytania....
    Rozmawiałem ze znajomym z ASO i mówi, że gięcie (bicie) się przednich tarcz w O1 jest częste (przynajmniej oni tak mają). Za ciężki przód???
    1. Czy wymiana na większe (312 mm ??) coś da ?
    2. Tarcze (moje) mają < roku i < 10 kkm - czy skrzywienie jakie mają (bicie) - obejmuję gwarancja? Nie było wody itp.
    3. Mechanik mówi, że można je przetoczyć. Czy to coś da? Czy jest to bezpieczne ?
    Pozdrawiam Bartek.

    Current: Honda Civic
    Ex: O1

    Komentarz

    • eX
      Elegance
      • 2006
      • 980

      #3
      Brtek nie przetaczaj tarcz~! co ty za miekkie tarcze kupujesz. ja mam 312 wczesniej mialem 288 i nie bylo problemu giecia tarcz.

      Komentarz

      • Golfista
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2005
        • 183

        #4
        Zamieszczone przez eX
        Brtek nie przetaczaj tarcz~! co ty za miekkie tarcze kupujesz. ja mam 312 wczesniej mialem 288 i nie bylo problemu giecia tarcz.
        Nacinane ATE
        Pozdrawiam Bartek.

        Current: Honda Civic
        Ex: O1

        Komentarz

        • Piotr_T
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 479

          #5
          Golfista, przetaczalem tarcze 3x w zyciu, pomoglo tylko raz, w Fiacie 125p, w pozostalych przypadkach (Scorpio i Lanos) bylo tylko gorzej.

          Komentarz

          • speedy1953
            Ambiente
            • 2008
            • 105

            #6
            A ja przetaczałem tarcze kilkakrotniw w różnych autach . Zawsze było ok. Jeśli wymiar na to pozwala i zrobi się to poprawnie technologicznie to musi być dobrze . Jak ktoś będzie chciał przekażę swoje doświadczenia dokładniej .
            0 mandatów za prędkość

            Komentarz

            • Damianjg
              Rider
              • 2008
              • 621

              #7
              Tarcze nie sa takie drogie a sa podstawa BEZPIECZENSTWA!!!!!!
              Ja niedawno kupowalem po 100 zl/szt, tylko nie wiem pamietam jakiej firmy ale ponoc z tych lepszych. To nie jest majatek, a masz pewnosc. A co giecia to faktycznie pewnie byly jakies lipne. KUP raz a pozadnie bo kupowac szajs co chwile to nie sztuka. A co przetaczania to moim zdaniem juz nie te czasy ze trzeba bylo kombinowac bo nie bylo towaru narynku, i nie kosztuja one az tak duzo.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Golfista, Wez je i zagotuj porzadnie, problem sie skonczy, przeciez masz dwie opcje, albo po tym jak zacznie isc z nich dym zahartuja sie i beda proste albo beda na smietnik, tak jak sa w tej chwili :diabelski_usmiech
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Golfista, ja seryjne tracze po programie przetaczałem kilka razy.
                  Później zakupiłem Brembo chyba max i też przetaczałem.
                  No i w końcu dałem EBC zestaw i problem znikł. Dzienne przebiegi po 600km i dosłownie żadnych problemów.
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • eX
                    Elegance
                    • 2006
                    • 980

                    #10
                    Golfista, ja nigdy nie mialem zadnych nacinanych tarcz ani wymyslnych klockow, zawsze (jezeli to mozliwe) klocki textara i tarcze SBS nie mialem z takim zestawem problemu nawet w coupe, a ty masz 280 czy 288 ?

                    Komentarz

                    • Golfista
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 183

                      #11
                      Zamieszczone przez eX
                      Golfista, ja nigdy nie mialem zadnych nacinanych tarcz ani wymyslnych klockow, zawsze (jezeli to mozliwe) klocki textara i tarcze SBS nie mialem z takim zestawem problemu nawet w coupe, a ty masz 280 czy 288 ?
                      288

                      [ Dodano: Pon 15 Wrz, 08 06:39 ]
                      Zamieszczone przez Damianjg
                      KUP raz a pozadnie bo kupowac szajs co chwile to nie sztuka.
                      ATE Power Disc to jest szajs??? :wink: :wink:
                      Pozdrawiam Bartek.

                      Current: Honda Civic
                      Ex: O1

                      Komentarz

                      • albus_lupus
                        Rider
                        • 2008
                        • 347

                        #12
                        Golfista, ja mam w zestawie tarcze ferrodo +klocki ferrodo premier i mam takie samo bicie.

                        Zaczęło się od chwili kiedy musiałem zahamować z 170km/h do prawie zera. Wiem że też nie było żadnej wody w między czasie. Najprawdopodobniej po prostu zagotowałem cały zestaw i tyle.
                        Wprawdzie teraz jeżeli mam hamować z 100lm/h to nic nie czuję. Natomiast bicie przy hamowaniu zaczyna się powyżej 100km/h albo jak jest mokro na drodze.

                        Wiem teraz na przyszłość, że nie ma co oszczędzać na tańszych klockach czy tarczach.
                        Była O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
                        Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
                        President Johny II ASC + President
                        Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO

                        Komentarz

                        • Golfista
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 183

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Golfista, Wez je i zagotuj porzadnie, problem sie skonczy, przeciez masz dwie opcje, albo po tym jak zacznie isc z nich dym zahartuja sie i beda proste albo beda na smietnik, tak jak sa w tej chwili :diabelski_usmiech
                          Kilka razy gotowałem.
                          Pomaga na 1 dzień

                          [ Dodano: Pon 15 Wrz, 08 07:33 ]
                          Zamieszczone przez albus_lupus
                          Golfista, ja mam w zestawie tarcze ferrodo +klocki ferrodo premier i mam takie samo bicie.

                          Zaczęło się od chwili kiedy musiałem zahamować z 170km/h do prawie zera. Wiem że też nie było żadnej wody w między czasie. Najprawdopodobniej po prostu zagotowałem cały zestaw i tyle.
                          Wprawdzie teraz jeżeli mam hamować z 100lm/h to nic nie czuję. Natomiast bicie przy hamowaniu zaczyna się powyżej 100km/h albo jak jest mokro na drodze.

                          Wiem teraz na przyszłość, że nie ma co oszczędzać na tańszych klockach czy tarczach.
                          To co mam kupić, żeby nie było, że oszczędzam? :?
                          6 tłoczkowy zestaw Taroxa za 8 tyś zł :twisted: :twisted:
                          czy ceramiczne ??? Pasują od Porsche chyba.... :roll:
                          :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                          [ Dodano: Czw 25 Wrz, 08 11:40 ]
                          Zamieszczone przez Tymon
                          Golfista, ja seryjne tracze po programie przetaczałem kilka razy.
                          Później zakupiłem Brembo chyba max i też przetaczałem.
                          No i w końcu dałem EBC zestaw i problem znikł. Dzienne przebiegi po 600km i dosłownie żadnych problemów.
                          Jakie EBC kupiłeś ?
                          Pozdrawiam Bartek.

                          Current: Honda Civic
                          Ex: O1

                          Komentarz

                          • Spartan_g
                            Classic
                            • 2008
                            • 5

                            #14
                            Witam ja mam pytanie.Czy do mojej wersji octy beda pasowały tarcze od RS dokadnie sa to:ŚREDNICA 312 mm GRUBOŚĆ 25 mm pzdr

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Spartan_g, jak zmienisz jarzma , zaciski itp to tak :wink:
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • eX
                                Elegance
                                • 2006
                                • 980

                                #16
                                jak masz 288 to wystarczy jarzmo zmienic, zacisk jest ten sam bo klocki sa te same co na 288 jezeli zalozysz tarcze 312

                                Komentarz

                                • lunio666
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 78

                                  #17
                                  Witam

                                  Ja mialem podobny problem w Vectrze, pomoglo przetoczenie tarcz ale tarcze mialy maly przebieg i po przetoczeniu prakowalo jeszcze 1mm bo minimum wiec bylo ok, natomiast w Octavii min. jest jak dobrze pamietam 19mm wiec jezeli po przetoczeniu bedzie mniej to nawet nieradze tego robic bo szkoda kasy i lepiej kupic nowe.

                                  obecnie w octavii swojej ma tarcze Brembo i klocki Ferrodo Premier ale nie polecam tego zestawu bo jak jest ciepolo to piszcza przy hamowaniu. (z biciem niemam problemu chociaz z 2 razy juz przylapilem tarcze)

                                  Wymiana na wieksze tarcze polepszy ci troche hamowanie ale i tak mozna te tarcze pogiac tak samo jak i 288 wiec niema sensu chyba wywalac kase i wsaczas wieksze tarcze i jarzma a pozniej w zime niezalozysz 15" koł.

                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Misiekoctavia
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 891

                                    #18
                                    Przetaczanie dziala lae chyba tylko jak sie to zrobi dobrze :P Bo znam przypadek tarcz, ktore przetaczane byly raz i gowno dalo. Bicie zginelo dopiero dopiero po drugim przetaczaniu

                                    Ja wymienilem u siebie tarcze i kloce z jakies 2000kkm temu i w zeszlym tygodniu pojawilo sie bicie :evil: Troche sie dziwie bo po takim przebiegu powinny sie juz ladnie ulozyc i dotrzec :roll: Wydaje mi sie, ze to sie pojawilo po dwoch czy trzech mokrych dniach, gdzie na drodze bylo duzo kaluz i padal deszcz. Fuck... :|

                                    Komentarz

                                    • lunio666
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 78

                                      #19
                                      moja rada jest tak ze przed oddaniem do przetoczenia trzeba bardzo dobrze oczyscic miejsce gdzie tarcza styka sie z lozyskiem i dopiero oddac do przetoczenia. a druga sprawa ze trzeba tez wyczyscic lozysko zeby niebylo zadnego syfu, najlepiej szczotka druciana.

                                      PS jezeli niewyczyscisz to bedzie tarcza nie rowno przylegala i bedzie bicie.

                                      Komentarz

                                      • translaticus
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 22

                                        #20
                                        W O1 na tylnej osi są bębny, które - jak wiadomo - hamują znacznie słabiej. Dlatego tarcze z przodu są przeciążane i szybciej się zużywają. Ten typ tak już niestety ma
                                        Translaticus
                                        Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez translaticus
                                          W O1 na tylnej osi są bębny, które - jak wiadomo - hamują znacznie słabiej. Dlatego tarcze z przodu są przeciążane i szybciej się zużywają. Ten typ tak już niestety ma
                                          tak? we wszsytkich? bo chyba nie :wink:

                                          ..mały kotlet

                                          Komentarz

                                          • Golfista
                                            Ambiente
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 183

                                            #22
                                            Zamieszczone przez translaticus
                                            W O1 na tylnej osi są bębny, które - jak wiadomo - hamują znacznie słabiej. Dlatego tarcze z przodu są przeciążane i szybciej się zużywają. Ten typ tak już niestety ma
                                            Genialne :lol: :lol:

                                            Poszedłem sprawdzić co mam z tyłu. :roll:
                                            Mam tarcze :roll: :wink:
                                            Pozdrawiam Bartek.

                                            Current: Honda Civic
                                            Ex: O1

                                            Komentarz

                                            • translaticus
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 22

                                              #23
                                              Faktycznie. Głupia sprawa . Coś tam człowiek usłyszy i głupoty potem wypisuje...
                                              Translaticus
                                              Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

                                              Komentarz

                                              • swiety
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 10

                                                #24
                                                Mam pytanko czy nikt sie nie domyslil ze moze byc piasta lekko wygieta po wjezdzie w dziure po takim zdazeniu przy jezdzie bedzie wszystko ok ale podczas hamowania bedzie kierownica szarpac a najgorsze jest hamowanie powyzej 100 im mniejsza predkosc tym mniejsze szarpanie.Przynajmniej mi tak mechaniek w serwisie powiedzial.Jutro wymieniam piasty i zobaczymy co to bedzie poniewaz juz mam 2 kompelty tarcz i klockow bo myslalem ze to cos z tego moglo byc a sie okazalo co innego.Po wymianie piast napisze co i jak

                                                Komentarz

                                                • rekin
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 398

                                                  #25
                                                  Jaki jest sens przetaczać tarcze gdy nowa tarcza kosztuje troszkę ponad 100 zł ????

                                                  Zadajcie sobie pytanie... Czy dla 200zł warto jest ryzykować życie???

                                                  To nie są te czasy jak w latach 80-tych że w sklepie części nie było i trzeba było kombinować.....

                                                  Pozdrawiam oszczędnych :P
                                                  W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...