Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

pierwszy przeglad 990 zł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pierwszy przeglad 990 zł

    z piekła rodem!

  • #2
    pierwszy przeglad 990 zł

    Witam
    Dzis zrobiłem pierwszy przegląd przy przebiegu 28320 kosztował majatek i przrazam mnie ile bedzie kosztował trzeci gdzie bedzie wiecej do roboty.
    zapłaciłem za przeglad kupe szmalu i nie jestem zadowolony - zgłaszałem na przegladzie krzywo ustawiona kierownice, oczywiscie byo podejrzenie ,ze samochod maił wypadek, sprawdzili go i stwierdzili laskawie , ze wypadku nie było , ale i rowniez ,ze geometria jest ok.
    i ustawia mi połozenie kierownicy elektornicznie .
    Ucieszyło mnie to , bo pomyslalem ,ze jak elektronicznie to bedzie super perfekt aaaaa tu dupa za przeproszeniem, jazda probna i kierownica jest krzywa stym ze w druga strone , ponowna regulacja odbyła sie juz na wieloklinie i metoda prob i bledow jednak nie dokonca jestem zadowolony.
    Powiedzieli ,ze przeglad jest taki drogi iz przy tym przebiegu producent zaleca wymiane wszystkich filtrow....tak wiec olejowy , powietrza paliwa , kabinowy , wszystko niby mi wymienili.....cos za wczesnie wydaje mi sie.
    jednak mam pytanie ...skoro stwierdzili ze geometria jest ok.....ze gumy zuzyte sa rownomiernie .....to wlasciwie moge sobie sam ta kierownice ustawic na wieloklinie ....tylko nie wiem jak ja sciagnac, moze wiecie i podpowiecie

    dzieki i pozdrawiam
    superb 2.0 tsi

    Komentarz


    • #3
      norma...
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        darooo, a masz jakieś rozbicie na ceny co właściwie kosztowało te 990PLN?
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz


        • #5
          darooo, zapewne dostałeś fakturę z wyszczególnieniem roboczogodzin i materiałów eksploatacyjnych. Mniemam, że niemal połowę tej kwoty stanowił "cudowny" olej z beczki, przy czym z tym określeniem zazwyczaj kojarzy się niższa cena niż w tradycyjnym opakowaniu, ale nie w ASO. Do tego diagnoza za 200, filtry i prawie tysiak pękł. Następnym razem zaopatrz się w materiały eksploatacyjne, oczywiście oryginalne by nie robili problemów i uderz na przegląd. Powinno być sporo taniej, ale to już zależy od Twojej inwencji i "wspaniałomyślności" ASO.
          Mądry Polak po ©kodzie...

          Komentarz


          • #6
            jasne ,ze jest faktura , i jest rozbicie co ile za co...tak jak piszecie głowny czynnik kosztowy to olej NIBY LONGLIVE III ale ja go na oczy nie widzialem co tam leja ......na pewniaka jest na fakturze , oczywiscie sa na fakturze wszystkie filtry i powiem tak ,ze nie wiem ,ale ten filtr paliwa w ocII jest w takim czarnym podłuznym baniaku i dochodza 4 rury paliwowe .....wiec on niby mialbyc wymieniony a jest tak samo brudny jak byl po 30 tys jazdy ze mna...dalej nie chcialo mi sie odkrecac filtra powietrza bo to kilka srubek a i tak 4 godziny mnie tam wytrzymali na tym przegladzie ...ale jak spojrzalem to tez kurde az nie chce mi sie wierzyc ze tak odkrecili ze nie ma sladu wszystko jak bylo zakurzone tak jest ...zadnego przesuniecia pudelka ....zadnego czystego sladu przy srubach....no a filtr kabinowy 55 zloty za niego mi policzyli to nie wiem gdzie wogole go szukac......
            nie wiem czemu ale czuje sie naciagniety....i zaskoczony ta wymiana filtorw wszystkich.... niewazne na nastepny przeglad to ja sie przygotuje.
            Podpowiedzcie jak mozecie jak ewentualnie sciagnac kierownice i nie wysadzic poduchy w powietrze......bo nadal jest krzywo. a auto samo z siebie mi nie ciagnie ani w prawo ani w lewo .....jest proste ....chcialbym sprobowac przestawic ta kierownice.....i ewewntualnie jakim kluczem sie ja sciaga

            dzieki i pozdrawiam


            ahaaa za roboczo godzine licza sobie 170 zł tak wynika z faktury
            superb 2.0 tsi

            Komentarz


            • #7
              darooo, To po kolei: w filtrze paliwa wymienia się samą wkładkę ( podobną trochę do wkładu filtra oleju ), filtr powietrza jak sam napisałeś to tylko kilka śrubek. Oba filtry można teoretycznie wymienić "nie naruszając" brudu na obudowie, choć zwykła ludzka uczciwość mechanika (???) wymagała by przetarcia tego chociaż szmatką. Filtr kabinowy ( przeciwpyłkowy ) znajduje się nad nogami pasażera; trzeba odkręcić takie dwie plastikowe śrubki i zdjąć piankową osłonkę, nad nią zobaczysz podłużną ( ok. 5x30 cm ) plastikową zaślepkę, którą przesuwasz ( w lewo lub w prawo - nie pamiętam ) i wyjmijesz do dołu wkład filtra ( za 55 pln to pewnie dostałeś filtr węglowy )...

              Co do zdjęcia kiery to na pewno potrzebny jest specjalny klucz ( taki wieloklin wewnętrzny ) ale niestety nie znam rozmiaru. Jak ja swoją ściągałem w zaprzyjaźnionym serwisie ( wymiana na skórzaną ) to gościu nie odłączał nawet aku. Ważne jest tylko aby przy odłaczonej poduszce nie przekręcać kluczyka, to wtedy nie złapie błędu ( najlepiej wogóle wyjąć kluczyk ). Poduchę wyciąga się poprzez odgięcie "do wewnątrz" takich specjalnych drucików zainstalowanych w poduszce.

              TUTAJ masz opis jak to ogólnie zrobić ( niestety w OI )

              a tu trochę info jak to jest w OII

              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                no i serdeczne dzieki bede myslal co z tym zrobic narazie nie mam klucza aby odkrecic ta srube nawet jakbym sie do niej dostal kupilbym jakbym wiedzial jaki.....

                serdeczne dzieki
                pozdrawiam
                superb 2.0 tsi

                Komentarz


                • #9
                  A i jeszcze jedno. Sprawdziłeś "naocznie" o ile musisz przekręcić kiere, żeby była prosto? Pytam, bo przekręceni o 1 ząbek na wieloklinie ( na osi kierownicy ) skutkuje przesunięciem położenia kierownicy ( na jej obwodzie ) o jakieś 13-14mm, także może się okazać że ustawić idealnie prosto się po prostu nie da, bo jednostkowy skok jest zbyt duży. Najlepiej zrób tak: Zaznacz sobie na desce rozdzielczej przed kierownicą jakiś punkt tak, żebyś patrząc zaraz nad kierownicą go widział. Potem znajdź jakiś prosty kawałek ( koniecznie płaskiego ) parkingu z wymalowanymi prostymi liniami i jedź prosto po jakiejś linii ( kiera będzie trochę skręcona ). Zaznacz sobie na kierownicy ( najlepiej od tyłu tak żebyś tego za chwilę nie widział ) punkt pokrywający się z tym punktem na desce rozdzielczej. Potem ustaw kierę tak jak uważasz, że powinna być i znów tak samo zaznacz punkt na kierownicy. W ten sposób zobaczysz o ile musisz przekręcić kierę po obwodzie ( odległość między zaznaczonymi punktami na kierze ) i czy wystarczy 1 czy może 2 ząbki na wieloklinie...
                  Do przykręcenia najlepszy byłby klucz dynamometryczny ( moment ma być wg producenta 50Nm a śruby możesz użyć tylko 5 razy) ale jak nie masz to po prostu nie przesadzaj z dokręceniem ( 50 Nm to mniej więcej tyle co przyłożenie ok. 25 kg ciężaru na końcu klucza o długości 20 cm ).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X