Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stukanie podczas hamowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Stukanie podczas hamowania

    jimw, W Tour i jakies innej wersji wyrzuli ta regulacje natezenia swiatla, nie wiem czemu.

    Ale kolega powyzej napisal ze jak kreci to mu sie reguluja nie swiatla a natezenie, a wiec ma ta rolke od wersji z xenonami.
    Fabia Club Polska : www.fcp.pl

  • #2
    Stukanie podczas hamowania

    Wczoraj miałem zmienione tarcze i klocki. Pojawiło się po tym dość mocne stukanie w jednym z tylnych kół przy silniejszym hamowaniu. Odgłos ma częstotliwość powiązaną z prędkością obrotową koła, tzn. kiedy samochód zwalnia, to częstotliwość się zmniejsza. Odgłos pojawia się przy silniejszym hamowaniu. Mechanik sprawdzał dzisiaj bicia nowej tarczy, ponoć OK. Jutro ma spróbować zmiany tarcz i klocków na inne. Czy ktoś ma jakieś sugestie co to może być? Koła dokręciłem, więc to odpada. Może coś jeszcze innego mu zasugerować?
    srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

    Komentarz


    • #3
      Jeśli przed zmianą wszystko było Ok to pewnie on spartolił. Wogóle dziwnym nawykiem u mechaniorów jest to, że nie mierzą bicia tarczy od razu tylko jak się spier#$@ -czyli musztarda po obiedzie.

      Wracając do tematu -skoro przed wymianą było wszystko ok to wykluczam uszkodzone łożysko i wtórne wypaczenie tarczy. Najprawdopodobniej źle skręcił zacisk (skoro bicie tarczy jest w granicach normy - jak mówi, ciekawe kiedy kalibrował miernik zegarowy...)
      Czeka Cię pewnie nowy komplet, albo przynajmniej same klocki i obowiazkowo pomiar bicia. Spotkałem też takich kozaków co w ramach oszczędności używali starych śrub do skręcania zacisku...Śruby w tylnym zacisku ZAWSZE MUSZĄ BYĆ NOWE. Pokryte są specjalnym klejem uniemożliwiającym samoistne rozkręcenie się.

      Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
      ________________________________________

      Komentarz


      • #4
        No więc.... samo przeszło. Wczoraj jak wracałem do domu (już po napisaniu posta), to nie udało mi się już powtórzyć stukania. Dzisiaj jak jechałem do pracy też (próbowałem aż do zadziałania ABS). To w sumie ponad 40 km. Widać w końcu wszystko się ułożyło jak trzeba. Może zacisk jest troszkę krzywy i potrzeba było czasu, żeby klocek się odpowiednio dotarł, bo klocki też były mierzone wczoraj (grubość w kilku miejscach) i były OK.
        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

        Komentarz


        • #5
          Witam serdecznie.Klocki po wymianie muszą się ułożyć.Przez ten czas(ok.200 km.) wskazane jest delikatne używanie hamulcóLink.
          Witek

          Komentarz


          • #6
            No i superowo. A tak źle oceniłem Twojego mechanika. No ale zawsze trzeba zacząć od najgorszej możliwości...Pozdrawiam

            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
            ________________________________________

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez tompol
              No więc.... samo przeszło. Wczoraj jak wracałem do domu (już po napisaniu posta), to nie udało mi się już powtórzyć stukania. Dzisiaj jak jechałem do pracy też (próbowałem aż do zadziałania ABS). To w sumie ponad 40 km. Widać w końcu wszystko się ułożyło jak trzeba. Może zacisk jest troszkę krzywy i potrzeba było czasu, żeby klocek się odpowiednio dotarł, bo klocki też były mierzone wczoraj (grubość w kilku miejscach) i były OK.
              po prostu twój mechanik dał ciała nie rozluzwał zacisku miał szczęście sam doszedł do normy pilnuj go przy nastepnej napreawie

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X