Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Temperatura i obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Temperatura i obroty

    @arci9, rozumiem twoje argumenty i zasadniczo się z nimi zgadzam. Wykorzystałem tylko twoją wypowiedź jako wyjście do dywagacji na temat generalizacji Pewnych rzeczy sie nie przeskoczy i średnia jakość sprzętu w tym przedziale cenowym jest niska. Pamietam jednak też jak fajnie było w mojej Fabii ze sprzętem za 800pln z wygłuszeniem, bo robił wysokiej klasy specjalista i siedziałem w paru autach ze sprzętem za od kilka do kilkudziesięciu tysięcy, które grać nawet nie próbowały...

    @ziutsane, wiesz przecież, że i ja jeżdżę bez suba i nie płaczę Przeróbki będą, jak kasa pozwoli na wiosnę, przy czym tylko wersja maxi zawiera suba (dodanie CDM 54 + RW6 pędzone z RA 40), wersja bardziej realistyczna zakłada tylko CDMy i pewnie RA 25 pod nie i kwatit

    Pozwolę sobie jednak zauważyć, że u kruka mamy model odwrotny, dwa duże i zasilone adekwatnie suby i przód puszczony z radia

  • #2
    Temperatura i obroty

    Jest to mój pierwszy post, więc na początek chciałem się przywitać

    A teraz do problemu. Wczoraj stałem się posiadaczem Octavii 1.6AEE.
    Martwią mnie dwie sprawy.

    1. Temperatura silnika dosłownie po 3 minutach po odpaleniu wskakuje na połowę skali. Później w trakcie jazdy już się nie rusza. Ani nie spada, ani się nie podnosi. Czy to jest normalne w tym silniku, że tak szybko się nagrzewa?

    2. Po nocnym odpoczynku w garażu rano po odpaleniu falowały obroty. Najpierw stanęły na 2000 a później skakały od 1000 do 3000. Tak jakby ktoś siedział w aucie i dodawał gazu. Zgasiłem silnik. Odpaliłem raz jeszcze i po problemie. W trakcie dnia już takie przygody się nie zdarzały. Wyczytałem na forum, że może to być problem z przepustnicą, ale we wszystkich przypadkach problem występował na ciepłym silniku. U mnie to się dzieje tylko na zimnym.

    Pozdrawiam i czekam na porady.

    Komentarz


    • #3
      Normalne jest to, ze w sprawnym silniku wskaznik temp. po osiagnieciu polowy skali pozostaje na tym miejscu.
      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez bubuDE
        Normalne jest to, ze w sprawnym silniku wskaznik temp. po osiagnieciu polowy skali pozostaje na tym miejscu.
        Ok, ale czy normalne jest to, że tak szybko się nagrzewa?

        Komentarz


        • #5
          Falujace obroty przypisalbym nieszczelnosci ukladu podcisnienia ale to wrozenie z kart. Forum - Octavia Club Polska i Forum - Octavia Club Polska .
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez bubuDE
            Falujace obroty przypisalbym nieszczelnosci ukladu podcisnienia ale to wrozenie z kart. Link i Link .
            Na 99,7% brudna lub zużyta przepustnica, czujnik temperatury też do wymiany
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • #7
              Normalne, że szybko się nagrzewa, a póżniej jest stała temperatura. Jest to oznaką, że sprawny termostat. Gdy termostat nie sprawny (nie szczelny), każdy silnik nagrzewasię długo, a w zimie może nawet nie osiągnąć normalnej temperatury pracy.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                Zamieszczone przez bubuDE
                Falujace obroty przypisalbym nieszczelnosci ukladu podcisnienia ale to wrozenie z kart. Link i Link .
                Na 99,7% brudna lub zużyta przepustnica, czujnik temperatury też do wymiany
                Widzę, że kolega ma taki sam model silnika jak ja. Jak to wygląda u Ciebie. Ile czasu zajmuje nagrzanie silnika do normalnej temperatury w Twoim przypadku?

                Komentarz


                • #9
                  Popatrzyłem dziś na zegarek, Temperatura zewnętrzna 15 C.
                  Po 3 min. to dopiero wskaźnik podnosi się za grubą pierwszą kreske, potem szybko idzie w góre ale środek jest dopiero po 6 min i już tam zostaje.
                  Termostat wymieniany z 2 lata temu, czujnik 1 rok.
                  Te 3 min to wyjazd z garażu, potem dopiero wjazd na droge.

                  Zamieszczone przez gregor6
                  Po nocnym odpoczynku w garażu rano po odpaleniu falowały obroty. Najpierw stanęły na 2000 a później skakały od 1000 do 3000. Tak jakby ktoś siedział w aucie i dodawał gazu. Zgasiłem silnik. Odpaliłem raz jeszcze i po problemie
                  Czasem mi też się to zdarzy, wtedy wyskoczy błąd nastawnika przepustnicy.
                  Ale na razie przepustnicy nie wymieniam. TTTM
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • #10
                    Termostat i czujnik to takie elementy ktore mialy by troche wytrzymac ale jak kazdy element czasami maja jakis kaprys i niedzialaja wlasciwie. Ja to testuje bardzo prosto, metoda macajewa :-) Uruchamiam silnik przejade maly kawalek drogi zatrzymuje sie i reka kontroluje temperature gumowego lacza do chlodnicy. Jezeli jest problem z termostatem to puszcza wczesniej ciepla wode do chlodnicy, jezeli jest jeszcze w formie mialby to urobic niemalze skokowo przy wiekszej teperaturze. Tylko trzeba uwazac na lopatki wentylatora aby przypadkiem nie byla kaszanka na goraco :-)
                    Przy czujnikach trzeba zwrocic uwage czy ich parametre sa w przedpisanej tolerancji dla wlasciwych temperatur, nieraz bledne wskazania moga powodowac zle kontakty na koncowkach kabli.
                    Jezeli chodzi o usterke to podpisuje sie pod diagnoza ze jest problem z przepustnica albo jednym z wielu czujnikow a dodatkowo jakies domieszki w paliwie np. skondensowana para wodna w zbiorniku. Wylej zawartosc filtra paliwa do sloika z czystym olejem a moze bedziesz zdziwiony tak jak ja gdy zobaczysz ze conajmniej 1/4 zawartosci jest woda oraz inne skladniki niepodobne do benzyny :-) Od wtedy dodaje aditiw Castrol do paliwa. Przy okazji w kupionym samochodzie wymienilem wszystko co sie dalo, swiece, wszystkie filtre, olej. W moim przypadku 9 letni silnik ale z malym przebiegiem po przejechaniu okolo 1000 km zdecydowanie ozyl. Zuzycie paliwa z okolo 8 litrow spadlo na okolo 6.15.
                    Uklad podcisnienia mozesz czesciowo skontrolowac stojac, na wolnych obrotach raptownie nacisnij na pedal hamulca, jezeli obroty powazniej sie zmienia to mozna by bylo uwage zwrocic w tym kierunku. Po wylaczeniu silnika pedal hamulca mialby twardnac po okolo dwoch depnieciach.
                    W niektorych przypadkach w poczatkowej fazie problemow z przepustnica ponoc pomaga przemazanie specjalnym srodkiem w aerozolu ktory sie psika poprzez wyjety filtr powietrza. Narazie tego nierobilem ale slyszalem ze czasami to pomaga.

                    Komentarz


                    • #11
                      Autko kupiłem dopiero w sobotę. Umówiłem się do mechanika, więc po wymianie płynów i filtrów zobaczymy co się będzie dalej działo. Dzisiaj rano dla odmiany autko odpaliło bez problemów. Zrobię wszystko co radzicie i zobaczymy na efekty.
                      Na tym etapie bardzo Wam dziękuję za porady.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        gregor6, wyczyść przepustnice i jak masz gdzie to zrób jej adaptację Vagiem. Powinno pomóc. Ja tak mam czasami jak mi się zabrudzi to obroty falują i czasami potrafi nawet zgasnąć.
                        Jeżeli chodzi o temperaturę to u mnie tez szybko isę nagrzewa. Co prawda nie sprawdzałem czasowo ile to trwa ale szybko i temperaturę trzyma

                        Oczywiście zapraszam Cię na nasze spoty na śląsku. najbliższy jest w czwartek 21.10 o 19 w Czeladzi pod Szafranowym Dworkiem koło M1
                        RENT COMPLEX

                        DACAR.team

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X