witam czasem jak mi się przełączy na gaz podczas stania na luzie to słyszę dziwne bardzo rzadkie wyraźne stuknięcia z instalacji gazowej (najczęściej jak włącze zimny silnik i na luzie czekam aż będzie rozgrzany by przełączyć się z automatu na LPG).
Dopiero jak dodam gazu ładnie (szybko) cyka i juz nie zwalnia
Tak ma być?
Jeśli tak ma być to co się dzieje gdy stuka raz na ponad sekundę i czemu po dodaniu gazu cyka kilka razy w sekundzie i już nie zwalnia
witam czasem jak mi się przełączy na gaz podczas stania na luzie to słyszę dziwne bardzo rzadkie wyraźne stuknięcia z instalacji gazowej (najczęściej jak włącze zimny silnik i na luzie czekam aż będzie rozgrzany by przełączyć się z automatu na LPG).
Dopiero jak dodam gazu ładnie (szybko) cyka i juz nie zwalnia
Tak ma być?
Jeśli tak ma być to co się dzieje gdy stuka raz na ponad sekundę i czemu po dodaniu gazu cyka kilka razy w sekundzie i już nie zwalnia
Nie ukrywam, że rozwaliłeś mnie tym zapytaniem ... :diabelski_usmiech
Pytanie jest tak głupio zadane, że aż nie mam siły Ci opisywać dokładnie i rzeczowo, co i jak - odpowiem więc używając Twojej nomenklatury: tak ma być, a wytłumaczenie jest takie - gdy "cyka powoli" :P silnik pracuje na benzynie, a gdy "cyka szybko" to już na gazie :P :P :P
Bałem się ze coś się zacina bo te pojedyncze cyknięcia były bardziej "agresywne"
Ale jak ma być to ma być W BRC Sequent tego nie miałem, jak był już rozgrzany to był na gazie. Tu muszę jeszcze wejść na obroty (choćby na sekundę) by przełączył się na gaz
Ale jak ma być to ma być W BRC Sequent tego nie miałem, jak był już rozgrzany to był na gazie. Tu muszę jeszcze wejść na obroty (choćby na sekundę) by przełączył się na gaz
Z tego faktu powinieneś się akurat cieszyć. Jeśli układ przełączania PB/LPG korzysta z czujnika temp. cieczy chłodzącej, to może się zdarzyć, że na krótkich odcinkach (np 4 km) będziesz jechał tylko na benzynie. Z tym "cykaniem" również wpadłem w pułapkę, bo nie wiem o co chodzi... może o nierówna pracę silnika na zimno, może słyszalne otwarcie i zamknięcie wtryskiwaczy... nie wiem.
a kurek od gazu zmiesci sie w O2 obok wlewu paliwa?
Może się i zmieści (tankowanie z wykorzystaniem specjalnej przejściówki), ale jeśli będziesz montował w ASO instalację dedykowaną, to o miejscu innym niż prawa strona zderzaka koło nadkola, możesz zapomnieć :wink:
Jeśli układ przełączania PB/LPG korzysta z czujnika temp. cieczy chłodzącej, to może się zdarzyć, że na krótkich odcinkach (np 4 km) będziesz jechał tylko na benzynie
Ale jest tak że warunkiem koniecznym jest temperatura i dodanie gazu. Jak po starcie złapie tylko temerature (trzymany np na biegu jałowym) to LPG się nie załącza (słychać tylko jego czkawkę czyli jak ja to określiłem cyknięcie raz na jakis czas). Zanim nie osiągnie wymaganej temperatury instalacji gazowej nie słyszę wcale!
tomekjmopl stwierdził ze tak ma być czyli chyba oznacza to ze instalacja jest gotowa do zasilania LPG. Mimo to dziwnie to brzmi... Jakby się zacinało...
Bez obaw, mam ta sama instalacje i dokladnie tak samo dziala Ten typ tak ma ze przelacza sie przy dodaniu gazu i dopoki sie nie zalaczy to ''cyka'' powoli
"cykanie" powoli - landi renzo ma coś takiego jak "rozgrzewanie" wtryskiwaczy - slychac takie powolne "cykanie" - to slychać wtryskiwacze gazowe.
może tez byc slyszalne stuknięcie cewki elektrozaworu na butli - na chwilę przed przejściem na LPG - to w celu "dobicia" ciśnienia gazu. kolejne tyknięcie to zalączenie elektrozaworu przed reduktorem. landi renzo ma przełączanie od temp ( jak każda sekwencja) i dodatkowo od lekkej przegazówki. praca instalacji jak najbardziej w porządku.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
tak bedzie i automatycznie przełączy sie na benzyne nawet nie poczujesz....
Przełączy się automatycznie, ale wyć będzie dopóty, dopóki nie naciśniesz przycisku - wtedy przełączy się na "tryb benzyny" na stałe - po zatankowaniu gazu trzeba przycisk znowu nacisnąć, żeby instalka przeszła w tryb: benzyna (na rozruch)/gaz ....
ok 1 zbiornik wyjezdzony
na 37 litrach 410 km praktycznie zero na benzynie bo gaz się bardzo szybko załącza
Wynik ok ale w vectrze z 93 roku 2 litry 115PS potrafił spalić średnio litr mniej czyli 8 litrów. Może się jeszcze poprawi... Nie ma co to dopiero pierwsze tankowanie
Teraz jeszcze jedno pytanko mam.
Zauważyłem ze jak ruszam z jedynki na LPG to jak nie wcisnę mocniej gazu to potrafi zgasnąć. O ruszeniu puszczając samo sprzęgło bez gazu nie mam mowy - auto gaśnie. Silnik na Benzynie radzi sobie z takim doświadczeniem bez problemu. Czy będzie się to dało podregulować?
Wiem że ktoś może napisać, że ruszanie z samego sprzęgła bez gazu jest nieuzasadnione, ale wykonałem to tylko bardziej doświadczalnie by się upewnić. Z lekkim gazem oczywiście tez potrafi zgasnąć przy LPG
Wydaje mi sie ze to kwestia regulacji, u mnie bez problemu mozna ruszac samym sprzeglem i wcale nie uwazam tego za bez sensowne
Przy okazji: Jaki to silnik zagazowales? bo na 37 litrach 410km... zazdroszcze ja na 43L robie 280-300km :P
podstawowy 1.6 MPI, chyba tylko taki fabrycznie robią. Ponoć z nowymi FSI i TFSI problemy z mapą są. Niby były jakieś dedykowane instalki ale panowie z politechniki tłumaczyli ze te same silniki mają różne mapy a sterownik gazu źle je interpretuje czy jakos tak.... Więc nie miałem wyjśca kupiłem z 102PS :/
Mam pytanie do Was. Przy jakiej temperaturze przełącza się wam instalacja na gaz. Najbardziej zależy mi na informacji co macie ustawione na kompie i jakie to ma przełożenie na wskaźnik temperatury. Ja ostatnio wymieniłem czujnik temperatury w reduktorze, ponieważ bardzo późno przełączał się na gaz i mechanik stwierdził, że jest uszkodzony. Niestety nie wiele to pomogło. Pomimo ustawienia na kompie temperatury przełączania na 40 stopni to przełącza się dopiero jak na wskaźniku jest 80 stopni Mechanik twierdził, że wskaźniki temperatury przekłamują, ale nie do końca w to wierze. Co o tym myślicie? Jak przyspieszyć przełączanie na gaz?
luki84, w mojej to w sumie wskazówka delikatnie się podniesie i następuje przełączenie na gaz. Ogólnie to zapalam silnik, wyjeżdżam z garażu, zamykam garaż (latem wówczas już przełączało na gaz), wyjeżdżam na ulicę, zamykam bramę i ruszam (w zależności od temp. na zewn. przełączy przed ruszeniem albo chwilę po) - generalnie to Instalką zarządza Stag 300 ISA2 (temp. ustawiona na 30*C)
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Ja mam ustawione przełączenie przy 40st i przy przyspieszaniu. NIc nie zmieniałem - tak mi ustawili w ASO przy instalacji. Ale jak patrzyłem na kompie to wskazanie temperatury na zegarach jest rozbieżne z tym co podaje interfejs LR z czujnika temperatury - a dokładnie na zegarach zawyża. Co nawet by się sprawdzało bo bazując na podziałce to widać ze załącza mi się gaz przy wyższej niż 40st temperaturze. Ale akurat to mały szczegół. Oczywiście wpływ ma jeszcze czas przełączenia - tzn po ilu sekundach od osiągnięcia parametrów się przełączy. luki84, najlepiej sprawdzić temp. przełączania i sam jego fakt po podpięciu do kompa. wtedy będziesz wiedział gdzie jest rozbieżność. We wskazania na zegarach bym nie wierzył choćby z tego powodu że zawsze jak jest nagrzany jest 90st a to nie możliwe żeby w zimę na trasie czy w lato w korku nie było wahań temperatury - tyle że ładnie wygląda jak równo stoi na 90. :roll:
luki84, Jeżeli tak faktycznie chcesz porównać temperatury z czujników ( bo są dwa ) to podepnij się pod instalacje od LR i potem pod ECU auta i wtedy zobaczysz czy temperatury się pokrywają . Na wskaźnik w liczniku nie masz się co opierać bo ma bardzo dużą bezwładność , no i dużo zależy jak masz ustawioną instalację LR , czy wykorzystuje czujnik swój czy z auta , bo i tak też może być .Osobiście mam ustawione przełączanie przy 40 stopniach i temperaturę bierze z czujnika LR .
Z tego co wiem to przy najnowszym sofcie LR nie można ustawić temperatury przejścia niższej jak 40 st.
Dzięki za odpowiedzi. W tym tydodniu postaram się podpiąć auto pod kompa i zobacze jakie są rozbierznoci poniędzy wskaźnikiem temperatury, a tym co komp pokazuje. Mam jeszcze pytanie . Jak Wam sie auto przełączy na gaz to leci już ciepłe powietrze z dmuchawy? Bo u mnie mam juz cieplutko i dopiero się przełącza na gaz i trochę to dla mnie dziwne skoro auto ma niby dopiero 40 stopni.
wiem, ze w ktoryms momencie lr zmienilo cos odnosnie przelaczania na gaz (jesli dobrze zrozumialem i pamietam) to chodzilo chyba o "miejsce", skad komputer bierze dane w celu okreslenia czy silnik powinien juz chodzic na lpg i moze stad u Ciebie takie roznice i pozne przelaczanie
Panowie LR ma "bardzo skomplikowany" sposób przejścia z PB na LPG tzn. po 1 musi złapać określona temp., w większości przypadków jest to 40 stopni, po 2 jeśli już instalacja złapie 40 stopni to jeszcze musi upłynąć określony czas który jest przyporzadkowany do danej temp. np. 40 sto. - 30 sek. , im wyższa temperatura tym czas krótszy , po 3 w większości przypadków do przejścia na LPG dochodzi przy wchodzeniu na obroty lub przy zejściu- ja ta opcje miałem u siebie wyłączoną i polecam to zrobić wszystkim. Plus jest taki ze jak wyprowadzimy auto z garażu to na wolnych obrotach przełaczy sie na LPG.
Na LR zrobiłem 45000 km, kilkanaście razy była regulowana aby w miarę poprawnie pracować, wtryskiwacze w tej instalacji klepią jak cholera ( przy rozgrzewaniu i podczas pracy ) dlatego postanowiłem ja wymontowac i założyć Staga 300 Premium na wtryskach Hana.
Komentarz