[O1] FALUJACE OBROTY+Gasniecie Silnika 1.6 benzyna
Koledzy pomóżcie !!!
Problem dotyczy Octavii z 98r 1.6 55KW benzyna o przebiegu 55.000km
A mianowicie po rozgrzaniu sie i uzyskaniu normalnej temperatury silnik zaczyna falować a nawet gaśnie.Byłem w serwisie Octavii i tam wymieniono: Aparat Zapłonowy,Świece,Sonde Lambda,Przepustnice,po podłączeniu pod komputer nie stwierdzono błędów,a silnik dalej faluje i od czasu do czasu gaśnie.
Proszę wszystkich znawców tematu o opinie w tej sprawie.
Koledzy pomóżcie !!!
.Byłem w serwisie Octavii i tam wymieniono: Aparat Zapłonowy,Świece,Sonde Lambda,Przepustnice,po podłączeniu pod komputer nie stwierdzono błędów,a silnik dalej faluje i od czasu do czasu gaśnie.
Proszę wszystkich znawców tematu o opinie w tej sprawie.
czyli wywaliłeś furę piniędzy na nieudacznika, który usuwa usterki drogą aliminacji.
porzadne czyszczenie przepustnicy z, potem jej ponowna adaptacja VAG-iem, i powinno pomóc.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
100% przepustnica. Miałlem identyczne objawy jak Twoje, ale po przeczytaniu kilku tematów na forum wywnioskowałem, że to rzeczona przepustnica. Po czyszczeniu (50zł) wszystko zaczęło pracować jak należy.
Swoją drogą to szkoda paru setek, które niepotrzebnie wydałeś...
Przepustnica była wymieniona i nie było rezultatu ,wiec pojechałem dodatkowo do warsztatu i elektryk podpiął swoja i było to samo,Sprobuję jeszcze ja przeczyścić może coś to pomoże.
Miałem identyczny problem z moim poprzednim samochodem - VW Vento.
W trakcie powrotu do Łodzi tuż za Lublinem zaczęły szwankować mi obroty. Dosłownie pływały pomiędzy 800 obrotów a 1500. Co jakiś czas spadały do 0 i silnik gasł. Po karkołomnym powrocie do domu udałem się do mechanika który zdiagnozował problemy z silnikiem krokowym przepustnicy. Środkiem doraźnym było wykąpanie silniczka w benzynie. Pomogło na jakiś czas lecz nie na długo - konieczna była wymiana.
Mialem ostatnio podobny problem w podobnym silniku (AEE). Znajomy przyjechal z tymi samymi objawami. Wymienilismy caly uklad zaplonowy i troszke sie poprawilo, ale tylko na chwile. Cos nas podkusilo zeby zajrzec do zbiorniczka wyrownawczego i co? Olej:-) Jesli jest taka możliwość sprawdz olej i plyn, może być walnięta uszczelka pod głowicą. Ten znajomy mial wymieniana miesiac wczesniej - mechanik cos spartolil.
BTW: ile dałeś za przepustnice i gdzie kupowałeś ?
Mam fele 1.6 z AEE i zmienialem przepustnice. Nowa orginal kosztuje 1080 pln a ja zaplacilem 380 w Brzegu za nia u znajomego ktory ma hurtownie czesci. Po tym zabiegu czyli wymiany klopoty z falowaniem ustaly i nie bylem na wgraniu nastawow na przepustnice. Przejechalem juz 10000 km i spalanie srednio 7.4l/100km
Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm
faktycznie silnik krokowy jest razem z przepustnicą ?
Jest to całość a ten silniczek znajduje się pod plastykowa obudową z boku.
Może warto pomysleć nad przepustnicą Siemens VDO, czyli to co jest w oryginalnym pudełku VW: 408-237-130-004Z
W Intercars cena detaliczna to 736 zł brutto minus rabat dla sklepu/warsztatu.
Reszta to chińszczyzna która może być importowana do Polski przez
firmy duńskie,niemieckie,ruskie itd,itp...
Dzisiaj byłem u mechanika na ul. Prandoty - czyszczenie tym płynem do przepustnic wyszło 20 zł, po wykasowaniu błędów VAG -iem chodzi super . A nowa VDO u Wadowskiego około 600 zł. VIKA ( czeski zamiennik) około 250 - 350 zł.
Szarpanie i falowanie obrotów na zimnym silniku miałem ..poza tym nie mogłem ustawić wolnych obrotów. I na gazie i na benzynie miałem 400obr/min i auto często gasło. To czyszczenie pomogło , ale bez VAGA nic by z tego nie było bo wykasowali mi nim błędy nastawnika.Z tym że zdaje sobie sprawę że niedługo i tak czeka mnie zakup przepustnicy, bo ta ma już ponad 250 000km. Cudów nie ma - widać :szeroki_usmiech w polityce.
czyli w czasie jazdy/przyśpieszania wszystko było ok? bo u mnie na benzynie przy niskich obrotach brakuje mocy, auto ledwo przyśpiesza lub przyśpiesza szarpiąc
Ale to wina zapieczonych wtrysków.Jeśli masz instalacje I lub II generacji , to emulator symulował że podczas jazdy na gazie wtryski pracują. A tak nie jest - pracują " na sucho".Dlatego tak ważne jest od czasu do czasu przegonić zagazowane auto na etylinie.Jak nie pomoże to dodaj do benzyny płyn STP do czyszczenia wtrysków. Temat był poruszany na forum.
Jeśli masz instalacje I lub II generacji , to emulator symulował że podczas jazdy na gazie wtryski pracują. A tak nie jest - pracują " na sucho".
nie wprowadzaj w błąd - nic nie pracuje na sucho. emulator ma za zadnie odciąć impuls sterujący otwarciem wtryskiwacza, ewentualnie jeszcze w niektórych układach wtryskowych zasymulować dla komputera obciążenie generowane przez wtryskiwacz. tyle i tylko tyle. wtryskiwacz nie pracuje na sucho. zapieka się przez to, że nie pracuje, lub pracuje bardzo rzadko.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
w domowych warunkach raczej ciężko. warsztat posiadający przyrząd do tego. w zasadzie w domu mozesz s[prawdzić, czy podaje paliwo, czy nie. ale to ciut za mało - to paliwo ma być podane w określonych parametrach - ciśnienie.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
zapieka się przez to, że nie pracuje, lub pracuje bardzo rzadko.
huwe - ja nie jestem jak Ty mechanikiem i pisze to co wiem z praktyki , a mam gaz w 3 -cim aucie. Może wysil się trochę i pomóż koledze , bo to że potrzebuje specjalisty to chyba on sam wie.
pozdrawiam.
Komentarz