[O1] mechanizm wycieraczek z silnikiem stan spoczynkowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mksi
    Drive
    • 2009
    • 45

    [O1] mechanizm wycieraczek z silnikiem stan spoczynkowy

    zebyscie sie nie wpakowali tak jak ja, goraco polecam wybrac do regeneracji taki zaklad, ktory wam to wymontuje i zamontuje z powrotem. ja niestety poszedlem do warsztatu, gdzie wyjeli magiel, zawiozlem sam do regeneracji i przywiozlem potem do montazu. efekkt? po pol roku sie posypala. wina na 95% osoby ktora ja skladala z drazkami, ale oczywiscie nikt sie nie chcial sie przyznac do partactwa. cala sprawa sie dobrze skonczyla, ale kosztowala mnie duzo czasu i nerwow.
  • Ths
    Rider
    • 2007
    • 317

    #2
    [O1] mechanizm wycieraczek z silnikiem stan spoczynkowy

    Czy posiada ktoś zdjęcie mechanizmu wycieraczek w stanie spoczynkowym z przykręconym silniczkiem ??
    Ostatnio zmieniłem mechanizm na nowy i chyba źle przykręciłem silniczek chodzi mi o ramię tego silniczka do mechanizmu.
    W chwili obecnej wycieraczki wracają do stanu spoczynkowego na szybie jednakże ta od strony kierowcy wychodzi za szybę a powinna zatrzymać się równolegle do krawędzi szyby
    pomocy

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak tylko jedna wycieraczka jest zle, to jedno ramie trzeba przestawic. Jakby dwie byly zle to wtedy trzeba walczyc z mechanizmem.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Ths
        Rider
        • 2007
        • 317

        #4
        Ramię od strony kierowcy jest już przy samym podszybiu idealnie na kółeczku, kropce która informuje jak przykręcić ramię. Nie da się już niżej przemieścić wycieraczki co wcześniej myślałem że to byłoby rozwiązaniem tego problemu.
        Całe wahniecie wycieraczki od strony kierowcy ma po prostu za duży skok tzn pokonuje dłuższy odcinek wychodząc delikatnie poza szybę.
        Analogicznie wycieraczka od strony pasażera też wychyla sie bardziej niż normalnie jednak nie jest to tak zauważalne jak w przypadku strony kierowcy


        Z tego co pamiętam ja ustawiłem mechanizm jak na tej aukcji:

        czyli ramiona mechanizmu równolegle do tego małego ramiona od silniczka

        a czy nie będzie rozwiązaniem tej sytuacji takie ustawienie spoczynkowe ??:

        Komentarz

        • Romekm76
          Rider
          • 2008
          • 392
          • Opel

          #5
          ktos juz pisał o podobnym problemie kto inny to rozbierał i napisał że może zamienione sa te frezy co przykrecasz wycieraczki miedzy prawa a lewa strona ponoc różnica jest niewielka a jednak znaczaca i wtedy wycieraczka wychodzi za szybe :!: a znalazlem wiec poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#318806
          Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
          Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
          A mówiła mama -
          "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
          http://campaign.scania.com/v8/

          Komentarz

          • cysterniarz
            RS
            • 2008
            • 1887
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Ths, a ten mechanizm to oryginał kupiłeś czy jakiś zamiennik ? moze sam mechanizm jest walnięty rozmiarowo. Co do ustawiania to po założeniu machanizmu ale nie wycieraczek odpalasz wycieraczki - silniczek ustawia się po cyklu na zero, zakłądasz dopiero pióra i powinno śmigać, więc IMO ustawienie ręczne mechanizmu przed montażem nie ma na to wpływu. Jak kupiłeś ori ale używkę od kogoś, to może być tak że sprzedający go zreanimował - czyścił i źle złożył tak jak napisał Romekm76 - pozamieniał trzpienie.

            Komentarz

            • Ths
              Rider
              • 2007
              • 317

              #7
              cysterniarz, kupiłem zamiennik i najprawdopodobniej jest walnięty tak jak mówisz "rozmiarowo" cóż można wymagać za 25 pln. Rozumiem że wychylenie wycieraczek czyli droga jaką przebywają jest stała (charakterystyczna dla danego mechanizmu) i przykręcenie w odpowiedniej pozycji / wychyleniu ramion nie ma wpływu na to jaką drogę pokonają.
              Wniosek: zamiennik ma walnięte rozmiary :twisted:
              Na szczęście mam jeszcze stary dobrze że go nie wyrzuciłem - trzeba będzie go przeprosić

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Ths, zreanimuj stary jak masz. Ja podążałem śladami nico21 jak tutaj. Robota na 40min i :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • Ths
                  Rider
                  • 2007
                  • 317

                  #9
                  dzięki za pomoc

                  mam jeszcze jedno pytanko a nie chce zakładać nowego tematu

                  czy ktoś rozkładał silnik wycieraczek żeby go przeczyścić. Wyczytałem na forach że często zdarza się że powodem przerywania wycieraczek jest smar który wchodzi do mechanizmu ze stykami (w obudowie silnika) tam twardnieje i to jest powodem braku zamknięcia obwodu co objawia sie jako przeskakiwanie po szybie wycieraczek

                  A i najważniejsza rzecz ten silnik jest nitowany i jak sie do niego dobrać ?? czy mam rozumieć że jest to jednorazówka ????

                  [ Dodano: Sro 29 Paź, 08 19:47 ]
                  Panowie, zreanimowałem stary mechanizm wysmarowałem na maxa wszystkie elementy ruchome zamontowałem i dupa. Ta sama sytuacja wycieraczka nadal wychodzi lekko poza oko. Zakupiłem wcześniej książkę której zdjęcie z rozdziałem dot. montażu i demontażu poniżej.
                  Zrobiłem to jak ostatnio czyli ramiona mechanizmu idealnie w linii prostej i mechanizm wychylony w lewą stronę. Zastanawiam się czy nie przykręcić tych ramion odchylonych o kilka stopni w prawo wtedy skok powinien być krótszy ale podejrzewam że wycieraczki nie wrócą idealnie na położenie startowe tylko zejdą poniżej tego położenia i wrócą na położenie startowe.
                  Sworznie do których przykręca się ramiona wycieraczek na 100 %pozostały na swoich miejscach i nie są zamienione.
                  Ma ktoś jakiś pomysły na to ?? bo ja już wymiękam :evil:

                  Komentarz

                  • oti
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 114

                    #10
                    Zamieszczone przez Ths
                    idealnie na kółeczku, kropce która informuje jak przykręcić ramię
                    Kolego możesz przybliżyć gdzie ta kropka się znajduje ? Bo patrze i nie widze.

                    Poważnie pytam, bo zmyłem sobie ślady na szybie podczas rozbierania podszybia i złożyłem na oko, a na oko to wiadomo...

                    [ Dodano: Pon 15 Mar, 10 00:31 ]
                    koś może pomoże - jak ustalić idealne położenie spoczynkowe ramion wycieraczek ?
                    nie mam na szybie zadnych kropek znaków itp, może ma ktoś jakieś pomiary odległości czy coś...

                    Komentarz

                    Pracuję...