Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Problem mocy, ale troche inaczej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Problem mocy, ale troche inaczej

    Zamieszczone przez MisiekWAW
    Spotkanie ze 106 GTI, wyniknęło z czegoś w rodzaju przechwałek właściciela jakiż to ten Peugeot niesamowicie szybki jest a ostatnio jechał z rolowanego równo z Audi TT 3.2. Do setki podobno 6.9, na 1/4 14,9x. Muszę przyznać, że jak na 106 GTI to rzeczywiście szybki, natomiast wynik dwukrotnego starcia z rolowanego zakończył się słowami właściciela "spodziewałem się 2-3 długości a nie takiej masakry"
    tego na ak nie doczytałem :diabelski_usmiech
    scooby@rider@110 kopyt asv
    helixy przede mną, jbl za mną, banan w lusterku :]

  • #2
    [O1] Problem mocy, ale troche inaczej

    Cześć

    Słuchajcie, mam pytanie dotyczące spadków mocy, lub dziwnego "jej" zachowania. Przeglądając wątki od kilku lat już niemal przestałem zwracać uwagę na te dotyczące spadku mocy i jej powrotu po zgaszeniu silnika. Rozwiązaniem był mieszek, kierownica turbiny, przepływka, zawór albo jakieś "pierdoły" w podciśnieniu....

    Ale ....
    ... teraz i mnie doppadło zwątpienie. Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mój ALH już nie ciągnie tak jak kiedyś. Zaczyna to do mnie docierać zarówno przy wyprzedzaniu jak i jezdzie po autostradzie - z wielkim trudem auto buja się po przekroczeniu licznikowych 160 km/h. Do 150 jest "jak cie moge" :szeroki_usmiech

    Bardziej martwi i zastanawia mnie jednak coś innego. Otóż podczas gwałtownego przyspieszania (np. wyprzedzanie) zauważyłem, że gdy już odejmuję gaz to auto dostaje nagle fajnego kopa. Gdyby mialo takiego kopa jak w tym momencie to byłoby "zajebiście". Czasami radze sobie z tym problemem tak, że przyśpieszam "pulsacyjnie" :evil: tzn staram się podczas przyśpieszania "wygenerować" jak najwięcej momentów, gdy odpuszczam gaz - auto wtedy odwdzięcza mi się skokowymi przyrostami mocy.

    Co Wy na to? Wiem, że wielu z Was "zjadło zęby" na poszukiwaniu rozwiązań braku mocy. Może spotkaliście się z takim problemem lub macie pomysły co może byc przyczynaą takiego dziwnego zachowania mojego ALH.
    Jarek "Vinci"

    Komentarz


    • #3
      Zrób logi pod obciążeniem
      Szczególnie sprawdź przepływomierz, dawkę paliwa oraz pracę turbosprężarki

      Być może przepływomierz ogranicza dawkę na wyższych obrotach, stąd brak ciągu przy wyższych prędkościach


      Pozdro
      www.soft-car.pl
      www.chiptuning-gdansk.pl


      - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
      - Wyłączanie DPF
      - Hamownia Obciążeniowa

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Zoltar
        Zrób logi pod obciążeniem
        Szczególnie sprawdź przepływomierz, dawkę paliwa oraz pracę turbosprężarki
        Pozdro
        Mów do mnie jeszcze :szeroki_usmiech

        Robisz takie rzeczy? Jeśli tak daj info jaki jest koszt takiej diagnostyki.
        Jarek "Vinci"

        Komentarz


        • #5
          trzeba podjechac na jakis sponton gdzie ktos ma VAG-a daleko niemasz do bydgoszczy a tam sa jakies spoty i na jazde probna sie wybierz z podpietym VAG-iem
          Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
          Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
          A mówiła mama -
          "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
          http://campaign.scania.com/v8/

          Komentarz


          • #6
            Re: Problem mocy, ale troche inaczej

            Zamieszczone przez pantol
            Cześć
            Bardziej martwi i zastanawia mnie jednak coś innego. Otóż podczas gwałtownego przyspieszania (np. wyprzedzanie) zauważyłem, że gdy już odejmuję gaz to auto dostaje nagle fajnego kopa. Gdyby mialo takiego kopa jak w tym momencie to byłoby "zajebiście". Czasami radze sobie z tym problemem tak, że przyśpieszam "pulsacyjnie" :evil: tzn staram się podczas przyśpieszania "wygenerować" jak najwięcej momentów, gdy odpuszczam gaz - auto wtedy odwdzięcza mi się skokowymi przyrostami mocy.
            Moze byc to przeplywka..czasem lepiej mniej gazu dodac niz wciskac by uzyskac przyspieszenie. Ale konieczne jest zdiagnozowanie VAG tak jak Zoltar pisze....
            pozdrawiam

            Diagnostyka i tuning
            hybrydowe wtryski i turbiny
            programy na ulice jak i do sportu

            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
            www.tune-up.pl

            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Zoltar
              Zrób logi pod obciążeniem
              Szczególnie sprawdź przepływomierz, dawkę paliwa oraz pracę turbosprężarki
              Pozdro
              Udało mi się odpalić moj stary interfejs Vag na COM :szeroki_usmiech
              Powiedzcie mi, jakie bloki wartości mam zalogować i jaka ma być procedura testowa (który bieg i jak dodawać gazu - do oporu czy powowli oraz do którego momentu przyśpieszać?)

              Jak się uda to wtedy spróbujemy zinterpretować wyniki :diabelski_usmiech
              Jarek "Vinci"

              Komentarz


              • #8
                Blok 03 , 10 , 11 najlepiej tylko kazdy oddzielnie bo pozniej zle czytac.

                temperatura silnika 90 stopni , 3 bieg obroty od 1400 - 4200 na pełnym bucie , oczywiscie bez zmiany biegów.
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki Ziomal, zrobię tak jak piszesz. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

                  [ Dodano: Pon 17 Lis, 08 20:40 ]
                  Zamieszczone przez Ziomal
                  Blok 03 , 10 , 11 najlepiej tylko kazdy oddzielnie bo pozniej zle czytac.

                  temperatura silnika 90 stopni , 3 bieg obroty od 1400 - 4200 na pełnym bucie , oczywiscie bez zmiany biegów.
                  Ok, zrobiłem pomiar. Niestety jechałem sam i to w warunkach normalnego ruchu więc jest chyba tam trochę śmieci, ale starałem się, żeby warunki pomiaru były jak najbardziej zbliżone do zaproponowanych przez Ciebie.

                  Oto wyniki. Jednocześnie proszę o interpretację z jakimś obajśnieniem :roll:
                  Załączone pliki
                  Jarek "Vinci"

                  Komentarz


                  • #10
                    Mi to wygląda na podupadającą przepływkę.
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Mi to wygląda na podupadającą przepływkę.
                      Dzięki za opinię.
                      Które liczby o tym świadczą? Chciałbym to trochę zrozumieć.
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz


                      • #12
                        pantol, rubryka MAF , specified - zadane , actual - aktualne

                        Actual ma być wiekszy od Specified , przynajmniej ja to tak interpretuje
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz


                        • #13
                          Z tego co sie dowiedzialem na forum vwgolf podczas diagnozy moich logow to na odczyt actual przeplywomierza wplyw ma turbina. A widac, ze w 2300 obr jest mocne przeladowanie a potem jak mniemam n75 probuje to ustabilizowac, zmniejsza cisnienie. Ogolnie dziwne zalamanie w przedziale 2300-3300obr/min, ja bym sie skupil na turbinie i jej sterowaniu(przeladowaniu) a potem niedoladowaniu.
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz


                          • #14
                            bradley, to co mówisz to prawda ale z drugiej strony przeładowanie jest tylko w jednej chwili czego w ogole nie rozumiem taki strzal z ciśnienia a dalej norma :?


                            pantol, a On przechodzi Ci w tryb awaryjny ?
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Ziomal
                              pantol, a On przechodzi Ci w tryb awaryjny ?
                              Nie, nie przechodzi w tryb awaryjny - jeszcze nigdy go nie złapał. Przez ostatnie 15kkm nie złapał żadnego błędu! Ale tak jak pisałem czasami - zwłaszcza przy odpuszczaniu gazu - potrafi na chwile dostać "kopa".
                              Dziś próbowałem go trochę "przedmuchać" na A1, ale trudno było nim śmignnąć powyżej 150 km/h. W sumie na max udało mi się bujnąć do około 180 km/h. Mowa oczywiście o prędkościach licznikowych.

                              [ Dodano: Wto 18 Lis, 08 15:34 ]
                              Zauważcie, że ten strzał z turbiny pojawia się za raz po wciśnięciu gazu do oporu (% throttlr=100%) - przedtem gaz jest na max 18%
                              Jarek "Vinci"

                              Komentarz


                              • #16
                                But w podloge od 1500obrotow a nie 2200..
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zapieczone kierownice w turbo (Jeśli logowałeś na 4 biegu) i przepływomierz , brakuje kanału 008

                                  Na którym biegu robiłeś logi ? Bo to ważne
                                  www.soft-car.pl
                                  www.chiptuning-gdansk.pl


                                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                  - Wyłączanie DPF
                                  - Hamownia Obciążeniowa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Zoltar
                                    brakuje kanału 008
                                    008 to są dawki paliwa ? Jezeli tak to co i po czym rozpoznajesz.

                                    Zamieszczone przez Zoltar
                                    Zapieczone kierownice w turbo (Jeśli logowałeś na 4 biegu)
                                    i skąd stwierdzenie ze to kierownice ? tak pytam
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Zoltar
                                      Zapieczone kierownice w turbo (Jeśli logowałeś na 4 biegu) i przepływomierz , brakuje kanału 008

                                      Na którym biegu robiłeś logi ? Bo to ważne
                                      Logowałem na 3 biegu aż do momentu zdławienia silnika (tak około 4,5k obr)
                                      Jeśli mi się uda to postaram się w najbliższych dniach zalogować jeszcze kanał 008 jeśli to bedzie w stanie wnieść coś do sprawy.
                                      Jarek "Vinci"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zloguj kanał 008 i tylko jego
                                        Jest częste próbkowanie przy jednostkowym logowaniu

                                        Najlepiej na 4 biegu od 1500 do 4000 obr

                                        Turbo jest ok, na 3 takie przeładowanie to norma


                                        Pozdro
                                        www.soft-car.pl
                                        www.chiptuning-gdansk.pl


                                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                        - Wyłączanie DPF
                                        - Hamownia Obciążeniowa

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Oto zalogowany kanał 008. Logowane na 4biegu z butem w podłodze. Mam nadzieję, że takie wklejenie jest czytelne.
                                          Proszę o interpretację!

                                          TIME_STAMP | Engine speed rpm/min | I.Q. Driver's req. 40.0-42.0 mg/H mg/R | I.Q. via rpm(Torq) 35.5-36.5 mg/H mg/R | I.Q. via air mass 36.0-39.0 mg/R


                                          0.00 1365 45.2 34.2 26.6
                                          0.38 1386 45.6 34.4 28.8
                                          0.77 1407 45.4 34.6 31.2
                                          1.16 1428 45.4 34.8 34.0
                                          1.55 1470 45.2 35.2 35.6
                                          1.94 1491 45.0 35.4 36.2
                                          2.33 1533 45.0 35.6 36.6
                                          2.72 1575 44.8 36.0 37.0
                                          3.11 1617 44.6 36.2 37.6
                                          3.50 1659 44.4 36.6 38.0
                                          3.89 1701 44.4 36.8 38.2
                                          4.29 1743 44.2 37.2 38.4
                                          4.67 1785 44.0 37.2 38.4
                                          5.06 1827 44.0 37.2 38.4
                                          5.45 1869 43.8 37.4 38.4
                                          5.84 1911 43.6 37.4 38.4
                                          6.23 1953 43.4 37.2 38.4
                                          6.62 1995 43.4 37.0 38.4
                                          7.01 2037 43.2 37.0 38.4
                                          7.40 2100 43.0 36.8 38.4
                                          7.79 2121 43.0 36.8 38.4
                                          8.18 2163 42.8 36.8 38.4
                                          8.57 2205 42.6 36.8 38.4
                                          8.96 2247 42.6 36.6 38.4
                                          9.35 2289 42.4 36.6 38.4
                                          9.74 2331 42.2 36.6 38.2
                                          10.13 2373 42.2 36.6 38.2
                                          10.52 2415 42.0 36.4 38.2
                                          10.91 2457 41.8 36.4 38.0
                                          11.30 2478 41.8 36.4 38.0
                                          11.69 2520 41.6 36.4 38.0
                                          12.08 2562 41.6 36.2 38.0
                                          12.47 2583 41.4 36.2 38.0
                                          12.86 2625 41.4 36.2 38.0
                                          13.25 2667 41.2 36.2 38.0
                                          13.64 2688 41.2 36.0 38.0
                                          14.03 2730 41.2 36.0 37.8
                                          14.42 2772 41.0 36.0 38.0
                                          14.81 2793 41.0 36.0 37.8
                                          15.20 2835 40.8 35.8 37.8
                                          15.59 2856 40.8 35.8 37.8
                                          15.98 2898 40.6 35.8 37.6
                                          16.37 2919 40.6 35.8 37.6
                                          16.77 2961 40.4 35.6 37.6
                                          17.15 3003 40.4 35.6 37.4
                                          17.54 3024 40.2 35.6 37.4
                                          17.93 3066 40.2 35.6 37.4
                                          18.32 3108 40.2 35.6 37.2
                                          18.71 3129 40.0 35.4 37.0
                                          19.10 3171 40.0 35.4 37.0
                                          19.49 3192 40.0 35.4 37.0
                                          19.88 3234 40.0 35.4 37.2
                                          20.27 3255 39.8 35.2 37.0
                                          20.66 3297 39.8 35.2 36.8
                                          21.05 3318 39.8 35.0 37.0
                                          21.44 3360 39.6 35.0 36.8
                                          21.83 3381 39.6 34.8 36.8
                                          22.22 3423 39.6 34.8 36.8
                                          22.61 3444 39.6 34.6 36.8
                                          23.00 3465 39.4 34.6 36.8
                                          23.39 3486 39.4 34.6 36.8
                                          23.78 3507 39.4 34.4 36.8
                                          24.17 3549 39.4 34.4 36.6
                                          24.56 3570 39.4 34.2 36.4
                                          24.95 3591 39.2 34.2 36.4
                                          25.34 3612 39.2 34.0 36.2
                                          25.73 3633 39.2 34.0 36.2
                                          26.12 3654 39.2 33.8 36.0
                                          26.51 3654 39.2 33.8 36.0
                                          26.90 3675 39.0 33.6 36.0
                                          27.29 3696 39.0 33.6 35.8
                                          27.68 3717 39.0 33.4 35.8
                                          28.07 3738 39.0 33.4 35.6
                                          28.46 3759 39.0 33.2 35.6
                                          28.85 3780 39.0 33.2 35.4
                                          29.24 3801 39.0 33.0 35.2
                                          29.63 3822 38.8 33.0 35.2
                                          30.02 3822 38.8 33.0 35.2
                                          30.41 3843 38.8 32.8 35.0
                                          30.81 3864 38.8 32.8 34.8
                                          31.19 3885 38.8 32.6 34.8
                                          31.58 3906 38.6 32.6 34.6
                                          31.97 3927 38.6 32.4 34.4
                                          32.36 3948 38.6 32.4 34.2
                                          32.75 3969 38.6 32.2 34.2
                                          33.14 3969 38.6 32.2 34.2
                                          33.53 3990 38.6 32.0 34.0
                                          33.93 4011 38.6 32.0 33.8
                                          34.31 4032 38.4 32.0 33.8
                                          34.70 4032 38.4 31.8 33.6
                                          35.09 4053 38.4 31.8 33.4
                                          35.48 4074 38.4 31.8 33.4
                                          35.87 4074 38.4 31.6 33.4

                                          [ Dodano: Pią 21 Lis, 08 17:04 ]
                                          Okazuje się, że część problemu, który tutaj opisałem - wzrost mocy przy odpuszczaniu gazu - nie koniecznie musi być wynikiem usterki - 403 Forbidden

                                          Tak więc zostaje tylko do przeanalizowania problem rozpędzania się powyżej 150 km/h

                                          [ Dodano: Pią 05 Gru, 08 00:02 ]
                                          Zrobilem wykresy do pomiarow i nawet mi sie to spodobalo.
                                          Umieszczam je zatem dla potomnych...
                                          Załączone pliki
                                          Jarek "Vinci"

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X