Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Inne] VW Bora 2.0 APK, automat -drgania na jałowym biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Inne] VW Bora 2.0 APK, automat -drgania na jałowym biegu

    Ten lakier "poprzedni" to oryginalny chyba nie był?

  • #2
    [Inne] VW Bora 2.0 APK, automat -drgania na jałowym biegu

    posta zamieszczam ze wzgledu na silnik, ktory takze byl montowany w Octaviach:

    pacjent: VW Bora 2.0 Automat, rok 99, przebieg 82 tys. silnik APK, benzyna + gaz BRC24seq

    Od jakiegos czasu w mojej borce zauważylem, jakby nierówną prace silnika na wolnych obrotach, co objawia sie drganiami przenoszonymi na całe auto i kierownice - gdy trzymam noge na hamulcu i skrzynia jest w pozycji D wibracje sa odczuwane bardziej, a gdy przestawie skrzynie na N (luz) - to mniej. Wibracje te nie sa jakos szczegolnie uciazliwe ale sa jednak odczuwalne. Po dluzszej jezdzie, gdzie mozna sie rozpedzic troszke bardziej i wystartowac dynamiczniej wibracje na postoju (np. na swiatlach) prawie znikaja ale nie jest i tak idealnie. Przy tych wibracjach obroty jakby lekko falowały - vagcom pokazuje ze utrzymuja sie w zakresie 760-800 (wskazowka obrotomierza tez delikatnie faluje w tym zakresie).

    Auto mam od kwietnia, przed zakupem sprawdzalem w ASO, z vaga wyskoczyl tylko blad czujnika temperatury, ktory wymienilem. W lipcu zamontowalem instalacje LPG - BRC24 sequent.... (sytuacja z wibracjami jest taka sama na benzynie jak i na gazie)
    tydzien tem kupilem kabelek vaga, zczytalem kody bledów - jedyny błąd ktory sie pojawił to: "sporadyczne błędy sondy lambda" po jego wykasowaniu błąd sie poki co nie pojawia.

    Zastanawiam sie czy cos nie jest jednak walniete z tą lambdą, oraz czy ewentualnie nie wymienic calego kompletu osprzetu odpwiedzialnego za zapłon (kopułka, palec rozdzielacza, przewody wn, swieczki). Z faktur ktore mam od poprzedniego wlasciciela wynika ze 1,5 roku temu bylo wykonane czyszczenie nastawnika przepustnicy oraz wymieniany byl przeplywomierz.

    Zastanawia mnie jeszcze czy oby wysokie spalanie nie jest spowodowane jakimis jajami z sonda lambda. przed montazem lpg, w cyklu mieszanym spalanie wychodzilo jakies 10,5 litra paliwa, w samej jezdzie miejskiej 11-14 litrów, obecnie gazu pali jakies 13l w cyklu mieszanym a w miescie 15-17 (szczegolnie ostatnio czesciej blizej tych 17l)

    Cały czas mówie o durnej jeździe miejskiej w warunkach wrocławskich - korki, gdzie droge do pracy - 15 kilometrów pokonuje w okolo 1 godzine... (takie spalanie akurtat mnie nie dziwi - Bora to moje 3 auto z 2litrowym silnikiem i automatyczna skrzynia i gazem, 15l lpg srednio zawsze przy takiej jezdzie wylazilo..)
    Auto jednak jezdzi chyba ok. spadkow mocy nie ma i jakos, jakos specjalnie ostro nie jezdze, gdyz silnik apk w polaczeniu z autmatem specjalnym demonem prędkości nie jest...

    i teraz pytania:

    - co moze powodowac owe drgania ? co sprawdzic ?
    - jak sprawdzic sonde lambda (najlepiej vagiem we wlasnym zakresie) ?
    - czy moze polecacie we wroclawiu jakies sensowne miejsce w ktorym ktos pomogl by zdiagnozowac co jest nie tak ?
    - jakies inne sugestie ?

    i pytania natury eksploatacyjnej:

    -jakie swiece najlepiej zalozyc do silnika 2.0 APK z gazem ? (poprzednio mialem nissana i ladowalo sie sie NGK lub DENSO,do gazu o stopien zimniejsze, i bylo ok, a w VW nie mam pojecia co bedzie dobrego..) ale z tego co widzialem, przy tym silniku, wymiana swieczek do prostych nie należy...

    -olej w automatycznej skrzyni - czy sie wymienia ? w aso mowili, ze jest niewymienny, i wymienia sie go tylko przy naprawie skrzyni... w nissanie mialem bagnet do kontroli stanu a tu nie ma nic... wiec jak to jest ? wymieniac czy nie ? przbieg jak pisalem wyzej - 80tys)

    Komentarz

    POWRÓT NA GÓRĘ
    Pracuję...
    X